Spring naar bijdragen
  • 0

Kaarten per land?

Vraag

Geplaatst

Sinds een paar dagen heb ik de map60c( erg tevreden mee trouwens!)

Eigenlijk wil ik graag een kaart van Nederland op straat niveau.

Niet om te navigeren, ik heb namelijk al tomtom met de kaarten van heel Europa.

Overigens heb ik de kaarten van heel Europa ook al “gekregen” bij mijn Navman Sleeve voor mijn Ipaq.

Toch blijf ik het wel zuur vinden dat de kaarten onderling niet uitwisselbaar zijn.

Wat ik nog wel het meeste “jammere”vind dat je niet gewoon Nederland los kan kopen bij garmin.

Dat zou de prijs aanzienlijk drukken en misschien ook wel wat netter zijn naar de klanten.

In ieder geval werkt het illegaal kopiëren tegen.

Immers als ik voor 50 euro de cd van Nederland zou kunnen kopen zou ik het zo doen.

Maar 299 voor Europa vind ik echt te duur.

Ben toch wel is benieuwd wat de filosofie is van garmin volgens mij zouden ze meer verkopen door de kaarten per land te verkopen.

dus voorlopig loop ik nog wel even met twee gpsen :crybaby:

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Nog voor de zomer wordt de Garmin Topo NL verwacht. Prijs? Nog niks van bekend, maar ik gok op 100 a 150 euro.

Overigens zijn de licentiekosten voor alleen NL en heel Europa bij de leverancier van garmin niet erg verschillend... dus alleen NL kost vast wel minimaal de helft van heel Europa.

• 0
Geplaatst

Ik zat zelf te denken aan een 35 euro per land.

Dat lijkt mij een redelijke prijs immers binnen een jaar zijn ze al verouderd.

Zeker als je zo als ik in Almere woon.

Zonder dat ik een 4x4 heb rij ik toch soms off road en flink ook.

Althans als ik tomtom of navman moet geloven, een blik uit het raam leert me dan dat ik toch in een woonwijk zit :blink:

Maar dit ter zijde.

Zelf denk ik dat 299 euro voor de meeste gewoon te duur is.

Het zou zo maar is kunnen zijn dat garmin meer geld verdient door de landen los te verkopen.

• 0
Geplaatst (bewerkt)
Ik zat zelf te denken aan een 35 euro per land.

Dat lijkt mij een redelijke prijs immers binnen een jaar zijn ze al verouderd.

Zeker als je zo als ik in Almere woon.

Hmm, dat geldt voor ales hoor. Je denkt toch niet dat de kaarten die voor de zonmer uitkomen ook van voor de zomer zijn toch? Ja misschien wel van voor de zomer maar niet van 2005. Eerder 2004 en misschien nog wel ouder.

Zonder dat ik een 4x4 heb rij ik toch soms off road en flink ook.

Althans als ik tomtom of navman moet geloven, een blik uit het raam leert me dan dat ik toch in een woonwijk zit :blink:

Tja, mijn woonwijk is 10 jaar oud en wordt nog steeds niet zo genoemd door TomTom en alle andere navigatiesystemen. Maakt ook geen fluit uit. Je mag zelf ook nog wel wat doen toch? Een kaart kan nooit uptodate zijn in een gebied waar wordt gebouwd. Lijkt me redelijk, logisch en normaal.

Zelf denk ik dat 299 euro voor de meeste gewoon te duur is.

Het zou zo maar is kunnen zijn dat garmin meer geld verdient door de landen los te verkopen.

Hoe kom je bij 299? En wat is te duur voor de meeste? Ik denk dat dit wel meevalt. Ik geef het liever uit aan software dan aan brood. En ik denk niet dat ik uniek ben. Kijk maar eens als de CD's te koop zijn bij de GPS zaken. Ze kunnen er niet tegen aanslepen op dat moment.

bewerkt door Kruimeldief
  • 0
Geplaatst

En als je dan toch zoveel aan een GPS uitgeeft met zoveel functies waarom haal je er dan niet alles uit? kun je meteen allround navigeren? en dan verkoop je toch gewoon Tommy? (en gebruik je ieniemienie? piep..piep!)

Nog ff geduld!

(299,- is trouwens City Select, Metro guide Europa zou goedkoper zijn? maar zonder "turn -to- turn")

• 0
Gast Jaap M
Geplaatst

Maar 299 voor Europa vind ik echt te duur.

Ben toch wel is benieuwd wat de filosofie is van garmin volgens mij zouden ze meer verkopen door de kaarten per land te verkopen.

http://www.futurumshop.nl/

met zoek city select en ziehier €199,-- :blush:

• 0
Geplaatst

Zag net op gps.nl dat volgens de laatste geruchten Topo Nederland voor de kerst beschikbaar moet zijn. Kun je hem nu al op je verlanglijstje zetten.

• 0
Geplaatst

Voorlopig is het nog 'vaporware' van ongeveer twee jaar oud. De eerste aankondiging sprak van 'in de lente' (van 2004) en toen heeft het een jaar stil gelegen. Ik heb gehoord als datum lente 2005, zomer 2005, herst 2005 en nu dus winter 2005.

Het lijkt erop dat het net zo gaat als bij Oostenrijk Topo. Ruim 1 jaar vertraging.

Ik reken nu zo ongeveer op Pasen 2006.

• 0
Geplaatst (bewerkt)
Zag net op gps.nl dat volgens de laatste geruchten Topo Nederland voor de kerst beschikbaar moet zijn. Kun je hem nu al op je verlanglijstje zetten.

Dat klinkt als:

Met het zout aankomen zetten, als het ei al op is.

bewerkt door JandeBeHanger
  • 0
Geplaatst

Dat klinkt als:

Met het zout aankomen zetten, als het ei al op is.

Of: "mosterd na de maaltijd..." (lees: 2 jaar te laat).

Nog even en het is kerst, maar ik zie nog steeds geen topo Nederland.

Ik voel al aankomen dat het dit jaar (ook) niet meer gaat lukken.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...