Spring naar bijdragen

Draadloos downloaden van cache beschrijvingen


nelson45

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Heeft iemand ervaring met het downloaden van cache beschrijvingen via hotspots. Ik heb een HP5550 pocket PC. Ik zoek een beschrijving van wat ik moet installeren om met mijn pocket pc (hp5550) draadloos op het intenet te komen.

Ik denk niet dat je voor deze vraag op de juiste forum zit :dribble:

Er zijn cachers die aardig mee kunnen carambalen over een PPC maar in de regel denken we meer verstand van het geocachen te hebben.

 

Maar ok, ik zal een poging doen. ;)

 

Je hebt een iPaq 5550 met ingebouw WLAN en nu wil je iets installeren om op het internet te kunnen komen.

Aangezien je WLAN al aan boord hebt en ook al een Internetbrowser, hoef je niets te installeren. benodigde software om WLAN op te starten zal al in de ROM ingebakken zitten.

Mocht dat niet zo zijn, wat ik me in de verste verte niet kan voorsellen, dan heb je het sowieso meegeleverd gekregen op de HP iPAQ Pocket PC Companion CD.

 

Ik denk dat jouw probleem ook niet zit in het installeren van software om WLAN aan de gang te krijgen maar meer het niet weten hoe WLAN in te stellen op je PPC.

Tja, dat zal gegarandeerd ook op de CDrom staan. Er staat vast wel een PDF file op die je vertelt hoe en wat.

Verder is het een kestie van uitproberen. Dat kun je alleen maar bij een hotspot zelf doen. Daar zal men weten hoe jij je iPaq moet instellen. Dat is normaliter per Hotspot of privé hotspot verschillend.

Je moet er voor betalen dus daar kun je verder geholpen worden met de instellingen.

 

Verder is het niets anders dan je WLAN op te starten en deze te laten zoeken naar een signaal in de buurt.

Het hoeft per defenitie geen hotspot te zijn. Je kan ook "toevallig" in een straat een open verbinding tegenkomen van iemand die draadloos op het internet zit en zijn WiFirouter niet heeft afgeschermd.

 

Je komt tegenwoordig in ieder straat wel een signaal tegen en vaak zijn ze onbeveiligd.

 

Verder kan ik je niet helpen. Ik ken geen iPaq en al helemaal niet een toestel met ingebouwde WLAN.

 

De WLAN die ik ooit gebruikte was een WLAN-CFcard die dus wel met software geïnstalleerd moest worden, maar dan spreek ik al weer van een aantal jaren terug.

 

;)Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even geneusd, maar er blijkt een soort van bug in de Ipaq 5500 te zitten waardoor je niet in de wi-fi-instellingen terecht komt. Dit komt omdat de wifi-kaart blijft hangen.

Het enige dat er dan opzit, is om even de batterij er uit te halen, want dan reset de wifi-kaart zichzelf.

Dat hoeft niet jouw probleem te zijn, maar het kan zijn dat je hierdoor niet via de normale route bij de instellingen kan komen ( Wireless Control -> .WLAN)

 

HIER kun je er meer over lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...