Spring naar bijdragen

Schildpad - Levende cache


stada

Aanbevolen berichten

Vandaag in de Volkskrant:

 

In natuurgebied de Donkse Laagten bij Oud-Alblas zwerft een bijtgevaarlijke schildpad. [...]

De Bijtschildpad leeft in Amerika. Het dier is waarschijnlijk illegaal in de Donkse Laagten uitgezet. De schildpad is veertig centimeter lang en heeft een bruinzwart schild. Een Bijtschildpad kan wild om zich heen bijten en met gemak een kinderhand afhappen. De boswachters waarschuwt wandelaars die het beest vinden vooral geen lichamelijk contact te zoeken.

 

Dit is je kans om je stand in de ranglijst wat op te krikken. Hier staat namelijk een virtuele cache waarbij je een schildpad moet helpen oversteken.

 

 

 

Edited By stada on sept. 14 2002 at 11:58

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

citaat uit de cachepagina:

 

"Since the activity of GeoCaching involves quite a lot of traveling, so on your travels, keep your eyes open for our [b:post_uid0]

female[/b:post_uid0] turtle friends and help them across the road. As you approach a turtle take note in the direction they are traveling so that you help them to the right side of the road."

 

Stond er in de krant bij vermeld of 't hier om een vrouwtjes-schildpad gaat? Anders hoeven we niet te gaan zoeken.  :P

 

Eric

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als dat gedoe met die schildpad in de komkommertijd was geweest dan had ik het niet serieus genomen. (hadden ze vorig jaar niet ergens paniek over gifslangen oid?) Maar de vacanties zijn voorbij en het is serieus. Op de TV was zelfs een boswachter die het verhaal vertelde.

En ook daar dat gruwelijke detail over het kinderhandje. Maar hoe groot is de bek?

In ieder geval zijn electrische autoruiten een veel acuter gevaar! Probeer het maar eens met een sinasappel.

Aan mijn lijst van beesten die mij willen bijten, aan mij knagen en sabbelen, in mij steken, aan mij zuigen, in mij leven, moet ik nu een bijt-schildpad toevoegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De levende cache wordt nu met een extra ster gewaardeerd. Vergeet niet je prikstok mee te nemen, want:

 

Vandaag op www.nu.nl:

 

GRAAFSTROOM - De zoektocht naar de bijtschildpad die in natuurgebied De Donkse Laagten bij Oud-Alblas leeft, is maandag gestaakt. Dat heeft boswachter N. de Bruin dinsdag gezegd. Volgens Stichting Schildpad is het dier waarschijnlijk de grond in gedoken om zijn winterslaap te houden.

 

Als de schildpad rond februari volgend jaar uit zijn slaap ontwaakt, gaat de zoektocht verder, aldus voorzitter Luyendijk van de stichting. Het is volgens hem absoluut geen optie om het dier te laten waar het is: "Het beest kan wel 45 kilo zwaar worden en moet niet onderschat worden", aldus Luyendijk.

 

Vorige week vrijdag hield Stichting Schildpad in samenwerking met Staatsbosbeheer en de politie, een intensieve zoektocht naar de 'bijtgevaarlijke' schildpad. Zij slaagden er toen niet in het dier te vangen. Daarop besloten zij een vangkooi met een halve kip te plaatsen. Volgens de boswachter heeft het dier zich echter niet meer laten zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...