Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Sinds korte tijd mag ik me de trotse eigenaar van een Qtek 8080 Smartphone (Windows Smartphone 2003) noemen.

Met TomTom Mobile Benelux er op crossen we nu door heel Nederland van cache naar cache.

Voor het lezen van de cache beschrijvingen in hebben we een PPC met GPX bestanden.

Maar dat moet toch ook op de Smartphone kunnen ?

Ik heb bijna het hele internet af gezocht maar kan niets vinden.

Wie weet/heeft een programma welke op een Windows Smartphone 2003 draait en waar mee je GPX bestanden van geocaching.com kan bekijken ?

Bij voorbaad dank.

Geplaatst

Voor the time being gebruikt ik GSAK om van de GPXen HTML's te maken.

Deze plaats ik dan op de geheukenkaart van de Smartphone.

Voordeel is dat het inlezen van HTML veel sneller gaat dan GPX (op een Smartphone en/of PocketPC).

Nadeel is dat je een PC/Laptop nodig hebt om dit omzet werkje te doen.

Geplaatst
Wie weet/heeft een programma welke op een Windows Smartphone 2003 draait en waar mee je GPX bestanden van geocaching.com kan bekijken ?

Bij voorbaad dank.

Heel simpel :cry:

Ik gebruik al meer dan een jaar Mobipocket reader pro op mijn PC, PPC en smartphone. Ik heb hier op het forum meermaals daarover gepocht.

Het programma is te koop voor nog geen 20 dollar op www.mobipocket.com en is ook geschrikt dus voor windows mobile 2003.

Het is een ebook programma. Dus om boeken in ebook formaat te lezen. Alleen kun je er veel meer mee doen.

Als je nu op je pocketqueriepagina een van je queries aanklikt en naar beneden scrollt zie je staan:

Screenshot-1883.jpg

Je vinkt dus ebook aan en je krijg bij je GPX files ook de prc files die in mobipocket gelezen worden.

HIER vind je de beschrijving en HIER vind je een aantal screenshots op een smartphone met Windows mobile 2003. Natuurlijk niet van caches maar van boeken ;)

Als je nu ook nog Mobipocket Office Companion 2.1 pro koopt, dan kun je die installeren op je PC en dit progje nestelt zich in al je Windows Office applicaties, dus in Word Exel enz enz.

Screenshot-1884.jpg

Beide programma's zijn 14 dagen volledig uit te proberen. Daarna moet je dus je registratiecode invoeren.

Ik sleep nogal eens een cachepagina met logs en foto's naar Word en klik dan ik Word aan dat het opgeslagen moet worden in mobipocketformat en dat doet het dan en stuurt het daarna naar je PPC en of smartphone. Werk namelijk voor alles. PPC met windows, Palm, Smartphone met windows of Symbian, je kunt alles kiezen.

Het is even wennen, maar als je het snapt, werkt het echt perfect ;)

Dat is het enige wat ik in een jaar smartphonegebruik heb kunnen vinden. Ik heb het al vanaf 2002 op de PC en de PocketPC en daar werkte het altijd al perfect.

Als ik dus caches download dan is de GPX voor GSAK en de PRC gaat naar de PPC en de Smartphone.

Hetzelfde met de cachebeschrijving. Wat ik normaal gesproken uit print gaat ook naar de PPC en de phone ;) Waarom dubbel als driedubbel ook mogelijk is? :eek:

Trouwens, HIER kun je een mobipocketreader downloaden voor op de PC. Deze is gratis en alle prc files kun je er mee lezen. Moet je wel eerst de proversie voor de ppc of smartphone hebben geïnstalleerd. Van daaruit kun je dan kiezen dat het naar je apparatuur verzonden moet worden of naar je PC.

En dan kun je HIER een paar prc files downloaden van caches als voorbeeld. Orginele prc files vanuit de queries gaan naar Ebook. De zelf aangemaakte files gaan naar Edocs.

Suc6

Kruimel

Geplaatst

En zo ziet een GPX file eruit op een smartphone als het geconverteerd is naar een prc file.

Resize%20of%20Screenshot-1888.jpg

En zo ziet het eruit als je een van de caches aanklikt.

Resize%20of%20Screenshot-1889.jpg

Als ik je nu nog niet overtuigd heb, wordt het niet meer :eek:

Kruimel

Geplaatst

Kruimel Bedankt,

Ik heb de software op de Smartphone en op de PC geinstalleerd.

Ook heb ik mijn Pocket Queries aangepast zo dat ik de volgende keer ook eBooks krijg.

Vrôgher toen de PPC nog nieuwigheid was heb ik ook al een met eBooks lopen stoeien.

Het nadeel toe vondt ik dat deze zo flexibel zijn als een eikenhouten deur.

Daarom gaat mijn voor keur uit naar GPX.

Je kan de volgorde, het home coördinaat enz aanpassen.

Dat maakt het zoeken in het veld naar een volgende cache wat makkelijker.

Met GSAK gaat het ook wel aardig.

In het veld kan je niets meer aan de volgorde veranderen, maar je kan wel van te voren opgeven hoeveel "nearby" caches je op een cache pagina wilt zien.

Als je dit aantal lekker hoog zet dan heb je in het veld keuzen zat.

Geplaatst
Kruimel Bedankt,

Geen dank :eek:

Geef het een kans en stoei ermee. Vooral voor de smartphone is het het enige wat er is op (nep) GPX gebied. (Omdat ik het anders al had gehad)

Die pro versie voor in Word is ook aan te bevelen hoor.

Suc6

Kruimel

• 1 month later...
Geplaatst

Dit onderwerp vond ik op de GC.com site:linkie link

...misschien dat we in de nabije toekomst toch nog een aantal nuttige programma's op de smartphone kunnen verwachten!!! :beerchug:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...