svencoonen Geplaatst 6 februari 2005 Geplaatst 6 februari 2005 Hallo allemaal, Ik sinds kort een garmin quest ! Een super apparaat. Ik voor dit apparaat gekozen, omdat je er zowel mee in de auto kan navigeren, als ook in het veld. In de auto werkt het apparaat perfect. Ik heb inmiddels veel gelezen over het geocachen. Het lijkt me dan ook super om dit zelf te doen. Kan iemand mij een beetje op weg helpen hoe te beginnen ? Ik ben inmiddels zo ver, dat ik een route (.loc) file op mijn pc heb staan. Deze heb ik met het gratis progje EasyGps ook al kunnen overzetten naar de quest. Ik vind dit terug op de quest onder "mijn locaties" Mijn vragen : Hoe krijg ik de quest zo ingesteld dat hij deze route gaat navigeren ? Als ik het goed begrijp, is de route opgebouwd uit een aantal waypoints ? Hoe kan ik handmatig coordinaten invoeren op de quest ? Moet ik extra kaarten op de quest zetten, om te kunnen geocachen ? Wat wordt bedoeld met "projectie" ? Al vast bedankt voor ieders hulp. Groeten Sven PS Ik woon in Tuddern, net over de grens bij Sittard !
JandeBeHanger Geplaatst 6 februari 2005 Geplaatst 6 februari 2005 (bewerkt) Mijn vragen : Hoe krijg ik de quest zo ingesteld dat hij deze route gaat navigeren ? Als ik het goed begrijp, is de route opgebouwd uit een aantal waypoints ? Hoe kan ik handmatig coordinaten invoeren op de quest ? <{POST_SNAPBACK}> Tip: Lees aub eerst het handbook van Quest en van Cityselect.Het staat er echt allemaal in! De zoekfunktie in de rechterbovenhoek van dit scherm is erg handig! 6 februari 2005 bewerkt door JandeBeHanger
dusee Geplaatst 6 februari 2005 Geplaatst 6 februari 2005 functieoverzicht 60 serie en dat werkt ook voor de quest, de legend en vista c en 76cs door het gebruik van city select is en compleet werk met alle toepassingen 10 mb met schermafdrukken en stap voor stap aanwijzingen instellen pagina en velden, tips en trucks geocaching, toepassing ter land ter zeer en in de lucht kaarten laden en verwijzen op dat gebied; uitleg diverse programma's internet toepassingen en verwijzingen naar andere nuttige sites. 250 blz leesplezier gemaakt om de starter op weg te helpen mail naar d.j.w.dusee@wanadoo.nl en jekrijgt hem gratis in een dropload.
Peetee Geplaatst 6 februari 2005 Geplaatst 6 februari 2005 Mijn vragen : 1. Hoe krijg ik de quest zo ingesteld dat hij deze route gaat navigeren ? 2. Als ik het goed begrijp, is de route opgebouwd uit een aantal waypoints ? 3. Hoe kan ik handmatig coordinaten invoeren op de quest ? 4. Moet ik extra kaarten op de quest zetten, om te kunnen geocachen ? 5. Wat wordt bedoeld met "projectie" ? Dit zijn inderdaad wel héél veel vragen. Ik zou inderdaad de handleiding eens gaan lezen. Maar goed, in het kort hier antwoord op je vragen 1. Menu-Instellingen-RouteInstelling-Route Voorkeur-Niet via wegen 2. Vaak, maar niet altijd. 3. Van een willekeurig ander waypoint de coördinaten aanpassen. Bv. eerst WP aanmaken via OK-toets, en dan coördinaten aanpassen. 4. Nee, niet nodig. Hier zijn ook nog geen geschikte kaarten voor; komen naar verwachting in de loop van dit jaar uit. 5. Als je een projectie uitvoert, dan bereken je een nieuw waypoint uit een ander waypoint, door een gegeven afstand en richting mee te geven. Dat kan op deze manier niet met de Quest. Maar hoe je dat dan met de Quest wel kunt staat hier beschreven.
svencoonen Geplaatst 7 februari 2005 Auteur Geplaatst 7 februari 2005 Ok, Iedereen bedankt voor de reactie en vele aanwijzingen tips ! Petee bedankt voor je directe antwoorden Dusee bedankt voor mail en de drop Ik ga me eens lekker inlezen.... Voor andere quest bezitters is dit een mooie link : http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=2093 Erg handig ........
Aanbevolen berichten