Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb een kaart gemaakt met meetpunten. Als je deze in een Garmin GPS laadt (selecteren gewoon via Mapsource, en uploaden zoals ook met de Metroguide gebeurt) krijg je in het Find menu, in de categorie Attractions, de meetpunten te zien, gesorteerd naar nabijheid. Nu heeft een Garmin GPS de eigenschap de eigen Mapsource kaarten voorrang te geven, dus het kan zijn dat je via het Menu op de GPS, voor een andere kaart of map moet kiezen. Je kunt zoeken op meetpuntnummer of plaatsnaam (indien die in de naam van het meetpunt staat). De meetpunten zijn ook op de kaart te zien, mits je onder Setup Map voor een voldoende hoge "Max Zoom" hebt gekozen.

In de beschrijving van de meetpunten staat de naam van het meetpunt, en de "hint", de precieze locatie. De GPS bepaalt hoeveel kaarakters hij laat zien; in principe is de hele tekst aanwezig in de files.

De status van de meetpunten (gevonden of niet) komt overeen met de Category van de punten: Found = Library, Not found = Landmark.

Zo heeft niemand meer een excuus een meetpunt gemist te hebben omdat hij even de printout niet op zak had.

Stuur me een PB of email als je belangstelling hebt. Ik mail je dan de files (~400 kB).

Alle opmerkingen over de kaarten zijn welkom. Het is immers nog een ontwikkelproces.

Geplaatst

Je kunt de file ook downloaden via deze link. Op voorwaarde dat je suggesties, opmerkingen, of welke respons dan ook naar mij mailt (PB of email).

Ik kan zoiets natuurlijk ook met Geocaches maken. Mocht daar belangstelling voor zijn.

Geplaatst

De files op bovenstaande link zijn vernieuwd. Ik was een deel van Nederland vergeten. Je krijgt nu ook een kaart van Nederland te zijn in Mapsource.

Een self-extracting file kan je hier vinden. Als het goed is wordt alles meteen geinstalleerd in Mapsource. Eventueel path aanpassen, en ook in de .reg file goed zetten, waarna opnieuw de .reg file importeren. Als je kaarten in C:\\Program Files\\Garmin\\MapSource\\ staan hoef je verder niets te doen.

Mapsource:

figuur050.jpg

GPS:

rd_punten.gif

Omdat de resolutie van een POI kaart ~1.2 meter is, heb ik de laatste twee cijfers (X!Y) van het RD coordinaat er bij geplaats in de beschrijving.

Geplaatst

Ik zat mij laatst af te vragen toen ik mij in de mogelijkheden van het mobiel internetten verdiepte, of dat ook niet handig was voor landmeters bij de beroepsuitoefening.

Ik vraag me nu hetzelfde af met deze software.

Mij is verteld dat ze met Travel Maneger werken (vandaar ook de download mogelijkheid bij het kadaster van de meetpunten voor TM).

Geplaatst
Ik zat mij laatst af te vragen toen ik mij in de mogelijkheden van het  mobiel internetten  verdiepte, of dat ook niet handig was voor landmeters bij de beroepsuitoefening.

Ik vraag me nu hetzelfde af met deze software.

Mij is verteld dat ze met Travel Maneger werken (vandaar ook de download mogelijkheid bij het kadaster van de meetpunten voor TM).

Ik heb ooit deze pagina gemaakt, om tijdens het GC-en nog snel wat informatie op te vragen. Ik gebruik een GPRS telefoon, en een hele oude Palm Vx, die ik via infrarood met elkaar laat praten. Werkt perfect. Geen plaatjes op de Palm, maar wel even lezen of de cache er nog ligt oid. Je kunt ook WAP gebruiken (de bovenste twee links op deze pagina). Dan heb je geen Palm nodig.

Geplaatst
30 downloads inmiddels; ik weet niet door wie. En, bevallen de kaarten? Zijn er nog opmerkingen over? Ik hoor graag commentaar.

Ik ben dan één van die 30 geweest.

Maar... ik verder niet gekeken waar mijn mapsource staat. En je had het nog zo geschreven: [qoute superboppe - Als je kaarten in C:\\Program Files\\Garmin\\MapSource\\ staan hoef je verder niets te doen.]

Dus ik snel, te snel alles geïnstalleerd maar je begrijpt hem al, in de verkeerde map. :eek: Ik heb hem nogmaals geïnstalleerd in de juiste (C:\Garmin) maar alles blijft wit in mapsource. HELP.

Je schrijft ook iets over een path ?? Vertel.

Geplaatst (bewerkt)
Dus ik snel, te snel alles geïnstalleerd maar je begrijpt hem al, in de verkeerde map. :eek:  Ik heb hem nogmaals geïnstalleerd in de juiste (C:\Garmin) maar alles blijft wit in mapsource. HELP.

Als je de .exe file hebt gedownload worden standaard (tenzij je iets anders selecteert) de kaarten uitgepakt in "C:\Program Files\Garmin\MapSource\RD meetpunten".

Vervolgens verschijnt er een scherm, met de vraag of je de informatie in ...\rd.reg wilt importeren in de registry. Als je het path hier boven ("C:\Program Files\Garmin\MapSource\RD meetpunten") niet hebt aangepast, kan je hier op "Yes" klikken, en volgt er direct een mededeling dat dit succesvol was (klik op "OK"). Je bent dan klaar. De eerstvolgende keer dat je Mapsource opent staat er in het pull-down menu met kaarten nu de optie "RDMEETN". Door die te kiezen krijg je de kaarten te zien.

Heb je een andere folder gekozen om de kaarten op te slaan, dan wordt het iets lastiger. Klik dan op "No" bij de vraag of je de kaarten wilt importeren. Ga vervolgens naar de folder waar je zojuist de kaarten hebt opgeslagen, klik met rechter muisknop op "rd.reg", kies edit. Pas het path wat daar staat

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Garmin\MapSource\Products\611]
"Tdb"="C:\\Program Files\\Garmin\\MapSource\\RD meetpunten\\RDMEETNL.tdb"
"Bmap"="C:\\Program Files\\Garmin\\MapSource\\RD meetpunten\\RDMEETNL.img"
"Loc"="C:\\Program Files\\Garmin\\MapSource\\RD meetpunten"

aan zodat er in plaats van

C:\\Program Files\\Garmin\\MapSource\\RD meetpunten

het juiste path staat. Let op de dubbelen "\\"'s. Sla de file rd.reg op, en klik nogmaals met rechts hier op, maar kies nu "Merge" (bovenste optie). Nu worden deze settings correct geimoporteerd, en zou alles moeten werken.

Zo niet, stuur me dan een PB of email.

Maar ik ga er misschien nog een nettere installer van maken. Ik heb van de BruineBeren een paar tips gekregen, en ga daar mee aan de slag. Dan hoef je dit soort moeilijke dingen in de toekomst niet meer te doen. Kan wel even duren.

bewerkt door superboppe
Geplaatst

Wat is de default directory waar Mapsource wordt geinstalleerd? Ik heb het zelf in c:\GPS\mapsource staan, maar dat is niet standaard. Ik vraag dit voor mijn installatie script, zodat daar de directory voor de meeste mensen goed staat.

Geplaatst
Wat is de default directory waar Mapsource wordt geinstalleerd? Ik heb het zelf in c:\GPS\mapsource staan, maar dat is niet standaard. Ik vraag dit voor mijn installatie script, zodat daar de directory voor de meeste mensen goed staat.

Volgens mij C:\Garmin

Ook al is dat niet volgens de regels van ome Bill. :thumbdown:

Ik plaats het altijd onder E:\Program Files\Garmin wel volgens de regels van ome Bill. :thumbup:

Je mag er dus ook niet van uitgaan dat het altijd op C: staat.

Ik heb een dual-boot systeem en bij mij staat het dus op E:

Maar waar je de kaarten plaast maakt niet uit als je de verwijzing in het register maar juist is.

Geplaatst

Ik heb, met hulp van de BruineBeren, waarvoor nogmaals dank, een soort setup.exe tool gemaakt. Hiermee is het als het goed is voor iedereen nu uiters makkelijk de RD kaarten te installeren. Je kan het hier downloaden. Blijft natuurlijk leuk om te horen als het wordt gebruikt, en wat je er van vindt.

• 2 weeks later...
Geplaatst

Er is weer een update van rd.exe, de installer voor de RD meetpuntenkaarten. Als je belangstelling hebt voor een soortgelijke kaart met alle Nederlandse geocaches, mail me dan even (stuur een Persoonlijk Bericht via het forum).

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...