Spring naar bijdragen

Inloggen/uitloggen - Andermans computer gebruikt voor forum


Aanbevolen berichten

Even aan een vriendin op haar computer laten zien over dit forum en nou denkt het forum dat zij mij is. Mag ik nou uitloggen, of is alles van mij dan weg? Of hoe pakken we dit aan zodat kabouter Anna ook op het forum kan en ik niet gewist word?

 

Groetjes, Mijk. :butbut:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

hoi..

 

gewoon op die computer uitloggen..

kan je er daarna gewoon weer mee verder en evt inloggen als kabouter anna :-)

 

je eigen gegevens ben je dan niet kwijt!

 

groetjes,

 

gimli

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds zeer kort zit ik weer op een 'nieuwe' computer, tenminste een hoop geregisteerde software denkt dat. En soms alleen maar omdat het interne nummer van mijn bootdrive ( C ) is veranderd (waar ze zelf niet eens op gezeten hebben) waardoor de licentie niet meer klopt. Zoals GeoGenius.

Of software mist files (zoals GarTrip). Gelukkig heeft Ozi Explorer geen last gegeven.

Ook van allerlei abonnementen, forums etc. moest ik inlog gegevens en wachtwoorden terugzetten.

Even ter verduidelijking: één (van de twee) harddisks stierf de hittedood.

Ook in dit forum is e.e.a. veranderd. Ik weet best wel dat ik veel tekst in het forum inklop, maar deze was nieuw:

"Controle op het overmatig plaatsen van berichten is ingeschakeld. Wacht 25 seconden alvorens te reageren of een nieuwe discussie te beginnen ".

Ik zie nu dat zelfs mijn toetsen hier anders doen. Type ik een ' dan moet ik dat twee keer doen want anders komt die als een trema op de volgende letter te staan. Of zou dit een nieuwe Windoos grap zijn die pas nu bij mijn totaal vernieuwde installatie te voorschijn komt?

 

Maar even terug naar die controle melding van dit forum.

Als diverse mensen tegelijk online zitten (wat met toegenomen aDSL steeds meer gebeurt) dan kan je vlotter en directer op berichten reageren. Met als gevolg in deze SMS-tijden, dat je een smak aan éénregelige berichten krijgt in de trand van 'vind ik ook.', 'houwen zo' etc. Voor je het weet ga je zitten 'chatten'.

Maar ja, het is al eerder opgemerkt door anderen:  het verhaal verdwijnt.

Vind je dit bericht lang, gecompliceerd met veel moeilijke woorden en moet je je hersens erbij gebruiken om te snappen wat ik zeg? Oef!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 90-1015262279
Ik zie nu dat zelfs mijn toetsen hier anders doen. Type ik een ' dan moet ik dat twee keer doen want anders komt die als een trema op de volgende letter te staan. Of zou dit een nieuwe Windoos grap zijn die pas nu bij mijn totaal vernieuwde installatie te voorschijn komt?

Dat ligt aan de toetsenbord instelling. Die vind je onder het configuratiescherm. Als je daar als taal Nederlands opgeeft, maar als toetsenbordindeling VS Internationaal, werkt het weer zoals je gewend was.

 

Enne... forums onthouden je login doorgaans via een cookie (klein tekstbestandje op je systeem) of je password file, software vaak via een setting in het register. Na een nieuwe installatie ben je dan veelal dit soort gegevens kwijt, tenzij je van tevoren je cookies en passwordfile veiligstelt en de betreffende registersleutels exporteert - waarna je de boel terug kunt zetten als je nieuwe schijf en besturingsysteem 'up and running' zijn. Kans op succes is niet 100%, maar het scheelt wel veel gezoek en gepieker (onder welke naam was ik hier ook al weer geregistreerd... en met welk password ?!)  :P

 

Zenz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast kabouter Anna

Met dank voor alle aanwijzingen en informatie; af en toe gaat het weer mis en word ik geweigerd. Als ik opnieuw start via de nederlandse pagina lukt het wel. Rare dingen, die computers !

 

groetjes ! Kabouter Anna ('s-nachts actief zoals dat kaboutertjes betaamt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Hallo allemaal ,.

 

Ik zit met het volgende probleem.

 

Op gc .nl  kan ik inloggen en dan gelijk op “mijn pagina “komen, dat is leuk

Ik zie ook al de caches die ik heb gedaan ,is ook heel leuk

Ik kan ook de nieuwe caches en de dicht bijzijnde caches zien ,is leuk en handig.

Ik kan ook naar een nieuwe cachepagina gaan ,is ook makkelijk

Maar dan komt het, op dit moment ben ik uitgelogd ik kan dus niet meer een found registeren

Ga ik op dit moment terug naar mijn pagina ben ik gewoon weer ingelogd .

Wat moet ik doen?

Ik heb al mijn cokie’s al weggegooid en de beveiliging op laag gezet.

Ik ben in het bezit van  twee namen namelijk barny en barny’s fun deze laatste gebruik ik alleen maar voor  virtuele caches.

Heb Jermy al gemaild   en kreeg als antwoord : Do you auto-login using a link? If so, you need to create a new login link, replacing asp with aspx. :sleeping:  :sleeping:

En als een complete computer analfabeet weet ik dus niet wat en hoe ik het moet aanpassen.

Weet iemand de oplossing  graag mail me of nog beter je kan ook mijn tel nummer krijgen om realtime als helpdesk te fungeren .

 

Barny   Barny’s fun

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of we het over het zelfde probleem hebben, maar ik kom bij het loggen ook regelmatig vreemde dingen tegen.

 

Als ik op een cachepagina voor het eerst op 'log your visit' klik, en ik ben ingelogd (dat staat rechtsboven: you are logged in) dan word ik eerst doorgestuurd naar mijn cache-pagina. Ga ik daarna terug naar de cache-pagina dan kan ik mijn find wel loggen.

 

Wat ook wel eens helpt is om eerst even bewust uit te loggen, en daarna opnieuw in te loggen. Maar dat de verwijzingen niet altijd goed lopen, is voor mij duidelijk.  ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

op dit moment ben ik uitgelogd ik kan dus niet meer een found registeren 

Heb ik ook gemerkt. En je kan dan ook geen download doen van het groundspeak .loc filetje.

 

Als je wilt loggen ga je eerst naar je My CachePage. Je bent nu ingelogt. Vervolgens (niet uitloggen!) ga je naar de cachepagina die je wil loggen (via .nl is bij mij geen probleem).

En je logt (of download).

 

Als het niet lukt kan je een 2e browser window openen. In de eerste open je My Cachepage, in de tweede vervolgens de cachepagina die je wil loggen.

 

Bij mij werkt het...

 

BigBird :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...