Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Halllo

ik heb van de site van rijkswaterstaat de coordinaten calculator gedownload

nu heb ik een rijksdriehoekmeting van 133.260/503.400 dit zou bij edam moeten zijn.

ik kom uit op 47.58 45.5499 003.18 54.5549

maar ik kom meer dan 200km de verkeerde kant uit

wie weet hoe ik de calculator moet instellen?

groetjes Wolfje

Geplaatst (bewerkt)
Halllo

nu heb ik een rijksdriehoekmeting van 133.260/503.400 dit zou bij edam moeten zijn.

ik kom uit op 47.58 45.5499  003.18 54.5549

groetjes Wolfje

Hallo Wolfje,

Je hebt alles goed ingesteld, je moet alleen de RD-coordinaten invullen zonder punt of komma ertussen, dus: X = 133260 en Y = 503400. Dan doet ie het goed.

Daarnaast kan je in het schem onder 'Configurations' aangeven wat voor een soort geografische coordinaten je wil. Kies hier voor dd mm.m. Hij zal nu denk ik op dd mm ss.s staan.

Veel succes,

MarKoNie

bewerkt door MarKoNie
Geplaatst
Halllo

ik kom uit op 47.58 45.5499  003.18 54.5549

groetjes Wolfje

Hallo Wolfje,

Je hebt alles goed ingesteld, je moet alleen de RD-coordinaten invullen zonder punt of komma ertussen, dus: X = 133260 en Y = 503400. Dan doet ie het goed.

Daarnaast kan je in het schem onder 'Configurations' aangeven wat voor een soort geografische coordinaten je wil. Kies hier voor dd mm.m. Hij zal nu denk ik op dd mm ss.s staan.

Veel succes,

MarKoNie

ok toppie komt inderdaad beter uit

groetjes Wolfje

• 5 years later...
Geplaatst
Ik heb ook nog een probleempje? Weet iemand een converter te vinden die voor mij hhdddddd omzet naar hddd.mm.mmm???

Kijk op een willekeurige cachepagina eens naast de coordinaten. Daar zie je staan Other conversions. Als je daar op klikt heb je meteen een converter voor verschillende notaties. RD-coords staan er echter niet tussen

Geplaatst
Weet iemand een converter te vinden die voor mij hhdddddd omzet naar hddd.mm.mmm???

Met een simpele google zoekopdracht kom je zelf ook een eind: google

Geplaatst (bewerkt)
Ik heb ook nog een probleempje? Weet iemand een converter te vinden die voor mij hhdddddd omzet naar hddd.mm.mmm???

Kan met elke willekeurige GPSr door een wijziging te maken bij Instellingen!

bewerkt door Diafragma
Geplaatst

Je kunt dit zelf eenvoudig uitrekenen. In een graad (d van degree) zitten 60 minuten.

Dus als je de cijfers inclusief de decimaal achter de decimaal (van ddd.dddd) met 60 vermenigvuldigt, krijg je mm.mmm. De graden voor de punt blijven uiteraard ongewijzigd.

Voorbeeld: 152.5654 (in dd.dddd) geeft 152 graden en 60*.5654= 33,924 minuten

• 1 year later...
Geplaatst

Je kunt dit zelf eenvoudig uitrekenen. In een graad (d van degree) zitten 60 minuten.

Dus als je de cijfers inclusief de decimaal achter de decimaal (van ddd.dddd) met 60 vermenigvuldigt, krijg je mm.mmm. De graden voor de punt blijven uiteraard ongewijzigd.

Voorbeeld: 152.5654 (in dd.dddd) geeft 152 graden en 60*.5654= 33,924 minuten

Ben hier echt mee geholpen. Hebben autonavigatie van Pioneer en deze gebruikt de notatie DD MM SS.s En wanneer ik nu de laatste drie cijfers van de notatie DD MM.mmm vemenigvuldig met 0.06 kom ik prcies uit. Bedankt hievoor.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...