Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

B)

Hallo Cachers.

Graag zou ik een cachebeschrijvijng in HTML willen maken.

Hiermee kun je wat fijnere effecten op de site maken. Ik ben uren bezig geweest om iets te produceren maar tevergeefs.

Ik heb geprobeerd met de aanwijzingen van de DHZ-site, maar geen greintje resultaat. Kan mij iemand wat goede tips geven om een resultaat gericht begin te kunnen maken.

Franc Viseur.

;);)

Geplaatst

Hoi Franc,

Welk programma gebruik je voor het maken van de HTML?

Er zijn veel programma's (gratis) te verkrijgen die voor jou de HTML maken, dan hoef je zelf niet in de codes te duiken. Je geeft op een veld aan hoe je waar alles wilt hebben. Als een soort tekstverwerker zeg maar. Het programma zorgt dan dat er een mooie HTML-code van gemaakt wordt.

Frontpage is volgens mij wel een goede editor, Dreamweaver is geweldig, maar niet voor de beginner.

Geplaatst

Het lijkt me het gemakkelijkst om te beginnen met een goeie html editor.

Plak je tekst daarin, doe wat opmaak en kijk wat voor html output hij ervan maakt. Die kan je plakken op de plaats waar je cachebeschrijving staat en zo kun je hem langsaamaan steeds mooier maken.

Ik zou zo snel geen eenvoudige html editor weten, maar er moeten er veel zijn. Zelf gebruik ik DreamWeaver, maar er zijn waarschijnlijk betere om mee te beginnen. Wel 1 advies, begin voor dit doel niet aan FrontPage van Microsoft, die zet er weer heel veel 'eigen' code bij. En dat is vaak overbodig en maakt de html structuur heel slecht leesbaar.

Succes

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...