Spring naar bijdragen

Secufoon


muizebeest

Aanbevolen berichten

zie

 

Secufoon

Voor de vermogende globetrotters onder ons:

 

Indien u veel verre reizen maakt en wilt kunnen vertrouwen op de modernste technologie is de Secufone echt ideaal. Indien u dat wilt, kunnen thuisblijvers via het Internet zien waar u zich bevindt en u kunt over de hele wereld bellen en gebeld worden dankzij de tri-band technologie.

 

Kunnen we een nieuw soort geocache maken, warbij de thuisblijver moet rekenen.....

 

Gaat dit de nieuwste hype worden? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Misschien ligt het aan mij, maar ik kan echt geen GPS functies ontdekken aan dit apparaat!? Meer een apparaat waardoor anderen kunnen volgen waar jij bent in plaats van dat je zelf weet waar je bent. Lijkt me niet handig bij het geocachen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toekomst

In de (nabije) toekomst zal de GPS functie worden uitgebreid met een navigatie systeem. Zo kunt u straks niet alleen opvragen waar u zich bevindt, maar de Secufone ook als routeplanner inzetten wanneer u uw bestemming opgeeft. En omdat u de Secufone gemakkelijk in uw jaszak meeneemt heeft u een portable navigatie systeem dat niet alleen in de auto maar ook per fiets of lopend heel handig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vreemd. het lijkt me teveel op een ppc met telefoonfunctie. Die GPSfunctie kan er zo bij. Ik loop al een jaar zo rond :eek:

 

Gebruiken als nieuw soort cache zei je?

 

Ik denk dat het principe daarvoor al gebruikt is in de KralenCache. Juist omdat het nieuw is, is er eenmalig toestemming voor verleend. Meerdere aanvragen worden niet goedgekeurd. Waarom? Daarvoor moet je bij Hawkeyes zijn :no:

 

Het principe is namelijk gelijk aan de zelfbouwdoosje met een GSMmodule, een GPSmodule en een spraakchip. Totale kosten 300 euro en een prepay GSMabonnement. Prepay omdat het zelf nooit belt en omdat door Orange en KPN prepay nu levenslang geldig zijn.

 

Je belt het nummer van de doos, de spraakchip in de doos vertelt je op wat voor coördinaten deze doos te vinden is. Ik weet dat in de secufoon de info wordt verkregen op het internet via GPRS, maar het principe blijft gelijk. En voor doos mag je denken aan KralenCache of een doos ter grootte van een mobiele telefoon.

Het wordt gebruikt in taxi's en in duurdere auto's. Het doosje zit onder de motorkap verstopt, is aangesloten op continuvoedingsstroom van de accu. Natuurlijk heeft de GSM module geen rinkel aan boord.

Is je auto gestolen, bel je het nummer, de spraakchip leest de coördinaten voor die het ontvangt van de GPS en je weet waar je auto op dat moment verblijft.

Is ook te gebruiken door bazen die willen weten waar de bewuste werknemer nu weer is met zijn leasbak en is ideaal voor jaloerse echtgenotes die willen controleren of manlief wel degelijk onderweg is.

 

Snappen jullie nu waarom de KralenCache alleen maar door de KralenFee gebruikt mag worden? Dat zijn Hawkeyes en ik zo overeen gekomen.

 

Trouwens, er is ook zo'n doos die wel de signalen verzendt via internet. Je huurt dan een site waar je continu online via kaarten de doos kunt volgen. De prijs daarvoor is een paar keer hoger....

 

 

GRTZ

 

Kruimel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...