Spring naar bijdragen
  • 0

.gpx converteren naar .wpt op de ppc voor OziCE

Vraag

Geplaatst

Dit weekend kwam ik het weer tegen... wel alle caches in .gpx beschikbaar op de ppc en de kaarten (van die kleine mannetjes :o ) er ook op en natuurlijk OziCE draaiend.

Maar dan... Hoe krijg ik nu zonder intikwerk of copy and paste de coördinaten uit de .gpx file beschikbaar in OziCE. Met andere woorden bestaat er ook een soort gartrax voor de ppc (wince 2002)?

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst
Maar dan... Hoe krijg ik nu zonder intikwerk of copy and paste de coördinaten uit de .gpx file beschikbaar in OziCE. Met andere woorden bestaat er ook een soort gartrax voor de ppc (wince 2002)?

Is dat een andere "wpt" dan voor OziPC?

livetext1.gif

Kruimeldief :crybaby:It's better to have bad taste, then to taste bad!!

• 0
Geplaatst

Dag Kruimel,

nee dat is dezelfde wpt. Meestal denk ik er optijd aan en zet ik e.e.a. thuis om. Maar bijvoorbeeld dit weekend even niet. Enne ik dacht maar zo; het is een computer (al is het een ppc) die moet dit soort dingen voor mij kunnen niet waar... Vandaar dat deze vraag bij mij boven kwam en ik al zoekend het antwoord niet kon vinden :)

• 0
Geplaatst

Volgens mij is het heel simpel

GSAK.

GPX bestanden op je PC inlezen in GSAK en dan exporteren als ozi wpt

maar ook veel andere mogelijk heden.

Als je toch bezig ben kijk dan ook eens naar GPXSonar voor PPC

dan kan je de GPX lezen op je PDA.

paperless geocachen, dat bevalt me prima.

• 0
Geplaatst

Bedankt Kromme, maar dat isnu precies mijn vraag. Als ik de bestanden bekijk met gpxsonar, dan is het af en toe handig om de coördinaten ook in ozice te kunnen gebruiken. Ook als ik dat niet thuis op de PC heb voorbereid. Want daar heb ik bijvoorbeeld gartrax wel...

• 0
Geplaatst

Hoi Postman,

Tja, met jouw probleem heb je dus niets aan GSAK. :lol: Aangezien GSAK niet op een PPC draait.

Het probleem bij jou ligt dus dat je alles wel hebt, maar vergeet te converteren naar wpt en je dus met een gpxfile op je ppc zit en je wilt op dat moment de coördinaten omturnen naar wpt voor je OziCE :lol:

De enige remedie is, totdat Clyde ook een PPC versie maakt, dat je toch thuis al gaat converteren.

Trouwens, GSAK is een superprogramma. Ik gebruik het dagelijks, maar het is niet een programma om paperless mee te werken. Het slaat niets op dat info kan geven tijdens het cachen.

Nee, wil je echt paperless dan is er maar een echte oplosing. Als je al charter- of premiummember bent bij .com, dan kun je via de pocket queries behalve .gpx ook meteen ebook kiezen. Als je dan de gratis mobipocketreader voor PPC's neemt dan kun je dus alle caches die je ook aangeklikt had voor gpx, lezen in je ppc als een boek, met alle beschrijvingen, hints, foto;s enz. Alleen niet de foto's die de loggers daarna hebben geplaatst.

Ik gebruik het al jaren en lag om steeds om die andere paperless progjes die gewoon troep zijn vergeleken met mobipocket.

Ik heb trouwens mobipocket gekocht ooit en het is nu volledig als plugin opgenomen in het volledig officepakket van MS. Dat betekent dat alles wat ik via een van de Office-onderdelen op het scherm heb staan, door middel van een ruk op de knop gelijk geconverteerd wordt als een mobipocketfile en doorgestuurd wordt naar de ppc of nu ook smartphone.

Ik heb bijvoorbeeld, alle caches van Nederland met coördinaten, cachebeschrijving zoals het op .com te zien is en dus met foto's enz, met de uncrypted hint en de laatste 5 logs volledig in mijn mobieltje en ook nog in mijn PPC zitten.

Alle caches zitten ook als ov2 in TomTom. Dus als ik ergens rij en ik zie op het scherm een .com icoontje dan kan ik mijn mobieltje pakken en zien wat dat voor cache is en fo ik op dat moment ook even wil zoeken of niet :angry:

GRTZ

Kruimel

• 0
Geplaatst
;) Bedankt voor je reactie Kruimel. Alles wat je voorsteld heb ik inmiddels als premium member. Ik moet dus inderdaad voorlopig thuis voorbereiden en hopen dat de bruine beren deze winter tijd vinden. De tijd is helaas voorbij dat ik zoiets zelf kan maken. Met fortran kan je immers niets op een ppc en de nieuwe programmeer ontwikkelingen heb ik niet bijgehouden. Wellicht iets voor als ik met pensioen ben. Maar dat duurt nog wel heel erg lang.... :dribble:
  • 0
Geplaatst

Tja, hou dan ook gewoon al die ontwikkelingen bij. Wachten tot je met pensioen gaat? Tegen die tijd dat jij zo ver bent moet je tot je 80ste op je werk verschijnen. Dus wachten tot je pensioen is niet echt handig als je leuke dingen wilt doen.

Doe het nu, nu het nog kan sprak Kruimel en ging weer gewoon aan het werk ;)

Het wachten is dus echt op de BruineBeren. Welnu BruineBeren ga je gang. Ik heb er ook wel belang bij. Ben ook zo'n type die alles heeft maar net niet bij zich op de juiste plek als het nodig is. :dribble:

Zal die Clyde van GSAK eens mailen en vragen of hij ook zin heeft een PPCversie te maken. Hij heeft toch zijn baan grotendeels opgezegd om zich bezig te kunnen houden met zijn GSAK dat inmiddles ook geen freeware meer is.

Kan ik hem gelijk vragen waarom de .loc files van .com niet worden ingeladen zoals het zou moeten.

Groeten aan de waterfront

Kruimeldief

• 0
Geplaatst
Tja, met jouw probleem heb je dus niets aan GSAK. :dribble:  Aangezien GSAK niet op een PPC draait.

Valt wel mee hoor, aangezien je toch ook je kaarten e.d. in je PPC moet laden via een PC, kun je de wpt-file ook wel ff uploaden.

En die maak je nou eenmaal het makkelijkste met GSAK. ;)

Dat zou enkel en alleen maar nut hebben om GSAK op een PPC te draaien als je dus geen normale PC hebt, en bijv. via Wi-Fi of via GSM-services je gpx-files zou binnenhalen.

Denk niet dat je blij wordt om een 5Mb GPX-file binnen te halen via WAP :ph34r:

En een wpt-file met alle caches van nederland is ook zo gemaakt.

Dan heb je alles net zo bij je als jij in TT hebt.

• 0
Geplaatst
...Dat zou enkel en alleen maar nut hebben om GSAK op een PPC te draaien als je dus geen normale PC hebt, en bijv. via Wi-Fi of via GSM-services je gpx-files zou binnenhalen.

Denk niet dat je blij wordt om een 5Mb GPX-file binnen te halen via WAP ;)

Ja ehm, da's nu precies wat ik dus af en toe wel doe. een (gezipte en dan valt het wel mee) .gpx binnen halen via gsm en ppc (nee ik heb nog geen smartphone van de baas). Effe wachte dis. Dat gsak ziet er inderdaad mooi uit (voor op de PC dan). :dribble:

• 0
Geplaatst
Tja, met jouw probleem heb je dus niets aan GSAK. ;)  Aangezien GSAK niet op een PPC draait.

Valt wel mee hoor, aangezien je toch ook je kaarten e.d. in je PPC moet laden via een PC, kun je de wpt-file ook wel ff uploaden.

Hahaha, dat is nu net Postman's probleem. Hij kan het wel maar doet het niet. Hij zit in het bos met een GPX file op zijn PPC en is vergeten er thuis een wpt van te maken. Of die wpt nu van GSAK of Gartrax komt, maakt dan al helemaal niets meer uit :ph34r:

Het probleem ligt dus niet aan de software maar aan de vergeetachtigheid van die Postman :dribble:

GRTZ

Kruimel

• 0
Geplaatst
Het probleem ligt dus niet aan de software maar aan de vergeetachtigheid van die Postman  ;)

;) Ok Ok is het dan zo duidelijk kruimel, heb je plezier? :lol1:

Het is je gegunt hoor, maar het is waarschijnlijk nog veel erger dan vergeetachtigheid. Het heeft waarschijnlijk met chronische luiheid te maken... zo het hoge woord is eruit.

Over de inhoud: Kruimel slaat de spijker zoals gewoonlijk weer recies op z'n kop.

:ph34r: Sla jij nu nooit op je duim?

• 0
Geplaatst
Over de inhoud: Kruimel slaat de spijker zoals gewoonlijk weer recies op z'n kop.

;) Sla jij nu nooit op je duim?

Allereerst is dit weer een leuke manier om richting ontopic te gaan. Je schrijft gewoon: "Over de inhoud:...."

Je wilt weten of ik me nooit op de duim sla? jawel hoor, maar dat meld ik hier niet. ;)

livetext1.gif

Kruimeldief :ph34r:Mijn vrouw zei gisteren nog tegen me: "Je had schaapherder moeten worden. Met al dat geblaat pas je daar perfect bij!"

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...