Camelion Geplaatst 11 november 2004 Geplaatst 11 november 2004 Je hoeft toch ook niet bovenop de portaal te duiken. Beetje inzoomen kan al wonderen doen. Tja, en de kortste weg naar zo'n punt is vaak via de spoorlijn zelf. Lijkt me idd niet handig om daar langs te lopen. Overigens, boetes zijn niet mals! Spoorlijn is verboden terrein.
Tornado Bram Geplaatst 20 november 2004 Geplaatst 20 november 2004 Spoorlijn is verboden terrein En kan erg gevaarlijk zijn
pa3fus Geplaatst 28 november 2004 Geplaatst 28 november 2004 Voorbeelden van 'bezoek ze niet dichtbij'-punten zijn: nummer 260512 (99), SPOORLIJN HARDERWIJK-NUNSPEET nummer 570523 (11), Portaalmast 13/24 Heeze nummer 450524 (11), Spoorlijn Den Bosch-Nijmegen nummer 570519 (11), Portaalmast 15/25 Maarheeze nummer 450524 (11), Spoorlijn Den Bosch-Nijmegen Er zullen er nog wel meer zijn. Gebruik uw NBV (Normaal Boeren Verstand) en klim niet over hekken en kom niet op of bij het spoor. <{POST_SNAPBACK}> Pas nu lees ik dit draadje op het forum, op 23-11-2004 heb ik punt 450524 (11), Spoorlijn Den Bosch-Nijmegen toch voorzichtig bezocht. Het was vanaf de overgang het eerste portaal, bij naderen van een trein had is dus ruim de tijd om van de spoordijk af te komen. Het is wel langs het spoor, en ja, het is niet de bedoeling om hier te komen, maar zo in het begin van de schemer even snel een paar fototjes gemaakt en weer snel wegwezen. Voor de kadastermensen lijkt het me inderdaad dat dit soort punten minder geschikte zijn om metingen uit te voeren. De treinmachinisten hebben op dit soort spoorlijnen al genoeg "bijna" ongelukken meegemaakt, al dan niet met opzet. Nu is het voor ons puntenhunters wel eens een kwestie van kijken of het in orde is en foto's maken en weer wegwezen, maar het blijft een kwestie van zelf inschatten of een punt te gevaarlijk is om te benaderen. Groeten Jan-Willem PA3FUS.
pa3fus Geplaatst 10 april 2005 Geplaatst 10 april 2005 Het punt Provincie grenspaal 570509 bleek ook langs de spoorlijn te liggen, dus voorzichtig benaderd, snel foto's gemaakt en weer weg.
BaDu Geplaatst 10 juli 2005 Geplaatst 10 juli 2005 Als iemand die professioneel in het spoor werkt, moet ik hier een ERNSTIGE waarschuwing laten horen: Alleen mensen met een veiligheids instructie mogen zo dicht bij het spoor komen, en dan alleen nog in het bijzijn van een veiligheidsman. Niet denken "effe gauw foto maken, ik kan de trein ruim aan zien komen", de arvaring leert dat het altijd dit soort denkers zijn die gewond raken (of erger), niet doen dus! Neem een foto van afstand en speel niet met je leven!!!! Een bovenleiding portaal is best te fotograferen, als je het paal nummer kan fotograferen (is er op geschildert vaak) en het lijn nummer of omschrijving (bijv. arnhem-zutphen) lijkt me dat meer dan genoeg om de "prijs" te claimen. Een RD punten jacht ik het niet waard gewond (of erger) voor te raken. Laten we deze jacht in het juiste (leuke) perspectief blijven zien. Ik pleit ervoor deze gevaarlijke punten uit de lijst te halen (of was dit al gedaan?)
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 10 juli 2005 Auteur Geplaatst 10 juli 2005 Ja, het Kadaster heeft hetzelfde probleem voor zijn personeel: de ARBO-wetten laten dergelijke gevaarlijke situaties niet toe. De meeste spoor-punten zijn al afgevoerd van de lijst.
[TEB]AdmSpock Geplaatst 10 augustus 2005 Geplaatst 10 augustus 2005 Als iemand die professioneel in het spoor werkt, moet ik hier een ERNSTIGE waarschuwing laten horen: Alleen mensen met een veiligheids instructie mogen zo dicht bij het spoor komen, en dan alleen nog in het bijzijn van een veiligheidsman. Niet denken "effe gauw foto maken, ik kan de trein ruim aan zien komen", de arvaring leert dat het altijd dit soort denkers zijn die gewond raken (of erger), niet doen dus! Neem een foto van afstand en speel niet met je leven!!!! Een bovenleiding portaal is best te fotograferen, als je het paal nummer kan fotograferen (is er op geschildert vaak) en het lijn nummer of omschrijving (bijv. arnhem-zutphen) lijkt me dat meer dan genoeg om de "prijs" te claimen. Een RD punten jacht ik het niet waard gewond (of erger) voor te raken. Laten we deze jacht in het juiste (leuke) perspectief blijven zien. Ik pleit ervoor deze gevaarlijke punten uit de lijst te halen (of was dit al gedaan?) <{POST_SNAPBACK}> Voor snelwegen, autowegen en provinciale wegen geldt hetzelfde advies. Zelfs als ik op het trottior van een brug aan het werk ben zet ik pionnen in de kant van de rijbaan voor het autoverkeer. Gouden regel: blijf minimaal 5 meter uit de kant van (spoor)wegen
be®t Geplaatst 27 april 2006 Geplaatst 27 april 2006 (bewerkt) Oei, antwoord geven in dit soort systemen blijft lastig, ik wilde alleen maar even een punt bij Ommen melden. 229505 27 april 2006 bewerkt door be®t
Aanbevolen berichten