Camelion Geplaatst 2 november 2004 Geplaatst 2 november 2004 Als ik kijk naar de foto's van GRtracker, vind ik dat hij/zij zich er wel makkelijk afmaakt. Foto's van een kerk op honderden meters afstand vind ik geen log van een meetpunt. Dan zou ik toch tenminste een detailopname willen zien, MITS dit mogelijk is. Voor mijn gevoel is is dat in de meeste gevallen toch echt wel mogelijk. Is dit nu gewoon een bijverschijnsel van het spelletje? Voor mij riekt dit naar makkelijk scoren. Voor alle duidelijkheid: het gaat me niet om genoemde persoon, maar om de open vraag of er nu wel of geen minimale eisen zijn voor een log.
pyne Geplaatst 2 november 2004 Geplaatst 2 november 2004 Eens. Nu er eindelijk zo'n prachtdatabase is verrezen, hebben we eindelijk de kans alles in DETAIL vast te leggen. Ik zou verwachten dat er een verhaal plus serie foto's per record verschijnt. Ik vond de opbrengst dusver mager.
mathlener Geplaatst 2 november 2004 Geplaatst 2 november 2004 Om eerlijk te zijn, heb ik dat ook bij 390204 - RKK Druten gedaan. Vanaf meetpunt 390357 - Waalbanddijk 14 te ochten was het zo overduidelijk dat het die kerk was, dat ik hem toch maar gelogd heb. Een kerk moet toch eigenlijk ook door een landmeter vanaf verre te zien zijn. Overigens ben ik het er wel mee eens dat een detail opname veel meer duidelijk maakt of een meetpunt 'goed' is, maar een overzichtsfoto vind ik ook wel belangrijk. 390204 - RKK Druten Mocht deze foto niet door de beugel kunnen, dan rij ik er gewoon nog een keer naar toe om detail foto's te maken. Ik zoek trouwens bij de kerken die ik bezoek ook naar meetbouten. In bijna elke bezochte kerk heb ik er wel een aangetroffen en soms zitten er zelfs meerdere meetpunten in de muren of een NAP bout. André
Camelion Geplaatst 2 november 2004 Auteur Geplaatst 2 november 2004 Ja, als de rivier er tussen zit, dan kan ik wel begrijpen dat je die ene (!) even meepikt. Maar bijna al je foto's zo wegwerken... Overigens heb ik vandaag ook zo'n soort foto gemaakt in Zwolle (A28 Beukenallee): geluidsscherm, hoog talud, allerlei buizen op het beton en dus geen meetpunt te zien. De enige manier om echt bij dat meetpunt te komen was om op een of andere wijze de A28 op te komen en aldaar te kijken. Ze zijn de A28 nu stevig aan het verbouwen en de vluchtstrook is er amper een auto breed. Ik denk (!) dat ik het punt heb gevonden, maar ik ga mijn leven er echt niet voor wagen. Heb een foto gemaakt met het toestel hoog boven mijn hoofd, door het plexiglas fotograferen in de hoop dat ik over de vangrail heen wat kon zien.... Pfffffff
Camelion Geplaatst 2 november 2004 Auteur Geplaatst 2 november 2004 Ik zoek trouwens bij de kerken die ik bezoek ook naar meetbouten. In bijna elke bezochte kerk heb ik er wel een aangetroffen en soms zitten er zelfs meerdere meetpunten in de muren of een NAP bout. Ik fotografeer alle (mwah... ) bouten die ik kan vinden op zo'n kerkgebouw. Volgens mij zit er alleen maar zon meetbout in de gevel om aan te geven dat het gebouw een meetpunt heeft. De plaats van die bout doet volgens mij niet ter zake. Zit ook vaak gewoon naast de deur.
daanvindtze Geplaatst 2 november 2004 Geplaatst 2 november 2004 Sommige punten zijn weer zo'n boutje in weer zo'n goedonderheide woning uit de jaren 30. Dan is 2 foto's (een van de bout met een stuk je van het omliggende metselwerk, en een van het huis) toch wel genoeg? En dan die verplichte tekst. Sommige van de blabla verhalen die je dan ziet. Als je niets te melden hebt moet je hem leeg kunnen laten.
mathlener Geplaatst 3 november 2004 Geplaatst 3 november 2004 Ik fotografeer alle (mwah... ) bouten die ik kan vinden op zo'n kerkgebouw. Volgens mij zit er alleen maar zon meetbout in de gevel om aan te geven dat het gebouw een meetpunt heeft. De plaats van die bout doet volgens mij niet ter zake. Zit ook vaak gewoon naast de deur. IK weet het niet zeker, maar volgens mij worden die meetbouten ook gebruikt voor als een landmeter dichtbij een kerktoren moet meten en daardoor de toren niet in het vizier kan krijgen. André
Camelion Geplaatst 3 november 2004 Auteur Geplaatst 3 november 2004 Sommige punten zijn weer zo'n boutje in weer zo'n goedonderheide woning uit de jaren 30.Dan is 2 foto's (een van de bout met een stuk je van het omliggende metselwerk, en een van het huis) toch wel genoeg? En dan die verplichte tekst. Sommige van de blabla verhalen die je dan ziet. Als je niets te melden hebt moet je hem leeg kunnen laten. Quote van de meetpunten-pagina: "Ook is er een online foto-album zodat u snel kunt zien wat er allemaal in uw eigen omgeving is gefotografeerd." Dan lijkt het me toch handig om wat meer foto's te maken. Volgens mij was het ook de bedoeling om de omgeving er wat bij op te zetten zodat e.e.a. evt in boekvorm kan worden uitgebracht. Kunnen we later nog eens kijken hoe het vroeger was. Vandaar waarschijnlijk ook het verzoek om de hi-res foto's te bewaren. Zie ook dit draadje over het foto-album. Maar er zijn altijd mensen die ook hier weer voor de statistieken gaan en daarom snel één plaatje klikken en snel doorgaan naar de volgende. Nu sta ik persoonlijk ook niet onderaan, maar ik maak wel zoveel mogelijk foto's van de omgeving. En wat betreft blabla verhalen: wat voor de een een blabla verhaal is, kan voor de ander een leuke aanvulling zijn op wat hij ziet. Ik vul meestal iets in met of een persoonlijk tintje, of vanuit historisch perspectief. En soms is er inderdaad weinig te melden. Maar ik ben er niet voor om het leeg te laten; een cachelog laat je toch ook niet leeg?!
mathlener Geplaatst 3 november 2004 Geplaatst 3 november 2004 Maar er zijn altijd mensen die ook hier weer voor de statistieken gaan en daarom snel één plaatje klikken en snel doorgaan naar de volgende. Nu sta ik persoonlijk ook niet onderaan, maar ik maak wel zoveel mogelijk foto's van de omgeving. In de regel maak ik altijd meerdere foto's van een meetpunt, maar helaas mislukken er ook nogal eens wat (misschien wordt het tijd voor een betere camera ). Om alleen maar één foto te maken voor de statistieken vindt ik ook niet zo leuk, alleen soms gebeurt er ook nog wel dat ik wegens tijdgebrek weer naar huis moet en dan blijkt dat ik maar één bruikbare foto van het meetpunt heb. Overigens heb ik er ook nog een aantal die wel bruikbaar zijn, maar nog geen tijd heb gehad om te uploaden. Aan de andere kant kan je het ook positief opvatten als mensen weinig foto's maken. Dan heeft een ander ook nog de kans om het meetpunt te bezoeken en een leuke foto aan het archief toe te voegen. Ik ben ook zeker van plan reeds bezochte punten bij mij nog een keer te bezoeken als ik zie dat ik weer een paar leuke foto's kan maken. En wat betreft blabla verhalen: wat voor de een een blabla verhaal is, kan voor de ander een leuke aanvulling zijn op wat hij ziet. Ik vul meestal iets in met of een persoonlijk tintje, of vanuit historisch perspectief. En soms is er inderdaad weinig te melden. Maar ik ben er niet voor om het leeg te laten; een cachelog laat je toch ook niet leeg?! Voor sommige punten heb ik ook weinig te melden, maar bij andere punten weer wel. Zo heb ik bij een paar meetpunten foto's gemaakt van de info-borden die er staan en die wil ik later nog in een logje gaan zetten. Dat is dan wel niet mijn eigen tekst, maar voor iemand die nooit bij het meetpunt komt, lijkt me het toch wel leuk om te lezen. En we zijn natuurlijk ook lang niet allemaal zule goede schrijvers als Gr en Pyne, die schijnbaar met het grootste gemak een heel verhaal schrijven, dat nog leuk is om te lezen ook. André
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 3 november 2004 Geplaatst 3 november 2004 [...]Aan de andere kant kan je het ook positief opvatten als mensen weinig foto's maken. Dan heeft een ander ook nog de kans om het meetpunt te bezoeken en een leuke foto aan het archief toe te voegen. Ik ben ook zeker van plan reeds bezochte punten bij mij nog een keer te bezoeken als ik zie dat ik weer een paar leuke foto's kan maken. [...] Precies. Een overzichtsfoto van een kerk uit de verre verte met geen ander bijschrift dan 'dit is hem' is uiterst mager. En dan kan iemand anders later de show stelen of de goede sier maken met een set mooie foto's van dat meetpunt en omgeving. En wat teksten betreft: een verhaal is leuk maar als er niets te vertellen is dan is er nog best wel iets te beschrijven in een paar woorden. Dat de kerk een kerhof heeft of dat er op de akker bij de RD-steen mais wordt verbouwd. En men kan elkaar natuurlijk ook opjutten. Zo zag ik een omgevingsfoto met daarop een takel. (staat ook op de schets). Op de topo-kaart kon ik niets onderscheiden dat een takel nodig had. De foto's gaven ook geen uitsluitsel. Dus mijn vraag: wat wordt daar getakeld, wanneer en voor wie ? Dat schijnt tot nu toe niemand te weten, ook instanties niet. En zo wordt de zoektocht naar een meetpunt nu een zoektocht naar het antwoord op een raadsel. Hadden we niet vorig jaar in dit forum een leuk raadsel: wat is een Bodde-plaat?
Aanbevolen berichten