Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

De laatste tijd bespeur ik een kentering in ons wereldje van geocachen. Plaatsen van caches in bossen wordt ons steeds moeilijker gemaakt. Daar tegen staat dat het aantal 'gedachteloze' micro's sterk toeneemt. Ik hoor van diversen hun ervaringen met het plaatsen van caches. De een krijgt spontaan rood op gemeentegrond terwijl de ander op zomaar toestemming krijgt om zelfs maar op prive bedrijventerreinen micro's te verstoppen. De een mag een sluis waarvan een tekst moet worden afgelezen in een multi niet eens benaderen, de ander mag er zelfs in gaan zitten schroeven. Nog maar te denken van treinen, bruggen (erg geliefd), snelwegen en militaire terreinen of havenpolitiie (komt allemaal in ruime mate voor).

Wat zou jij denken van al die rare snuiters welke aan een hoogspanningsmast zitten te snuffelen, of een elektriciteitskast of vlak bij oli-opslag tanks.

Deze 'willekeur' leidt wat mij betreft tot versimpeling van onze hobby. De drang naar stadsmico's wordt groter.

Een micro is niet altijd slecht, maar iedereen wil natuurlijk eigen caches hebben. Maar zo vervalt geocachen inmiddels tot rondrijden en rapen op gevaarlijke plekken, ipv een leuke gezonde wandeltocht in de duinen. Met Tom-Tom als ondersteuning mist eigenlijk alleen het beam-me-up-scotty gevoel nog.

Enige lol die ik nog aan de meeste micro's heb is het ontmaagden. Voor de rest zijn ze redelijk betekenisloos (een enkele daargelaten).

Ik pleit ervoor dat de regels van geocachen daadwerkelijk worden nagestreeft met in het achterhoofd gezond verstand, en niet met de willekeur zoals hierboven geschetst, en dat multi-'s en tochten gepromoot worden boven simpel raapwerk.

Anders snap ik het echt niet meer !

Waar zijn we mee bezig.

Geplaatst

Beginnen we weer? Als iemand een micro heeft, dan moet je toch zo denken dat hij er goede bedoelingen mee heeft, ik bedoel als de voldoening niet groot genoeg is, dan ga je toch eerst de mount-everest beklimmen en daarna raap je een micro op uit de goot als je terug in Nederland bent? En zijn die grotere caches dan zo super ? Is iemand daar dan wel eens het eldorado in tegengekomen? Ik moet je eerlijk zeggen dat ik geschrokken ben toen ik de dummy-pagina gelezen had. Er zijn dus hertjes dood gegaan door geocaching. Mensen liepen naar een plek en bleven daar terug komen, ze lieten een geur achter. En daar zijn de herten bang van geworden. Je moet je dus realiseren dat je met geogachen mensengeur markeringen aanbrengt in de natuur. Vandaar dat ik ook een micro in de stad wil plaatsen want daar kan het geen kwaad.

Geplaatst

Beginnen we weer ... net miojn tekst geschreven of er komt een nieuwe cache uit. Jawel, op 30 cm van een andere !

Ga zo door. Ik zei toch: met verstand, dus niet op hertenverzamelplaatsen. Of zijn we hier te dom voor.

Geplaatst

Thex heeft wel gelijk

De laatste week steeds micro's tegen gekomen die op EIGEN TERREIN_en van bedrijven liggen

Hoogspanningsmasten waar op duidelijk staat Niet betreden / Niet in de buurt komen

plekken waar de hoogspanningkabel's op enkele meters boven je hoofd hangen , je hoort de stromm gewoon zoemen door de kabels.

Kunstwerken en Objecten van Rijkswaterstaat die zowiezo al verboden zijn om te betreden.

Geplaatst
Beginnen we weer? Als iemand een micro heeft, dan moet je toch zo denken dat hij er goede bedoelingen mee heeft, ik bedoel als de voldoening niet groot genoeg is, dan ga je toch eerst de mount-everest beklimmen en daarna raap je een micro op uit de goot als je terug in Nederland bent? En zijn die grotere caches dan zo super ? Is iemand daar dan wel eens het eldorado in tegengekomen? Ik moet je eerlijk zeggen dat ik geschrokken ben toen ik de dummy-pagina gelezen had. Er zijn dus hertjes dood gegaan door geocaching. Mensen liepen naar een plek en bleven daar terug komen, ze lieten een geur achter. En daar zijn de herten bang van geworden. Je moet je dus realiseren dat je met geogachen mensengeur markeringen aanbrengt in de natuur. Vandaar dat ik ook een micro in de stad wil plaatsen want daar kan het geen kwaad.

Wat een geleuter. Alsof het zoeken van die microshit nu voldoening geeft. Geocachen is ooit bedoeld om een doel hebben voor een leuke wandeling. Niet om in een auto rond te krossen, de deur te openen en zonder uit te stappen zo'n klote fotorolletje oprapen en dan hiep hiep ik heb een cache gevonden.

Dat is geen cachen. Er zijn er maar weinig die met de micrcache jou op een lekke plek willen hebben.

Laten we eerlijk zijn, microcaches zijn populair omdat men zich vastbijt op die kloten stats. Hoeveel heb jij er? Shit ik moet aanmaken, ik heb er minder. jammer, daarmee gaat de sport kapot. Je hoort er niet meer bij als je tijdens een dagje cachen niet op zijn minst een dertig van die rommeldoosjes hebt gevonden.

Het lijkt erop alsof je een lachertje wordt als je zegt, god wat heb ik lekker gecached vandaag. Ik heb er 2 gevonden.

Vele cachers ruimen hun met zorg en liefde gemaakte caches op omdat ze een route hebben van 4 a 5 kilometer en daarom niet meer in trek zijn bij de cachers die van overver komen. Die willen niet lopen die willen scoren. De microcache die ze in een minuut hebben verzonnen en verstopt wordt een tig keer zoveel gelogd in no time. Zonde.

En dat met die hert is waanzin, geleuter dus. Sinds wanneer gaan herten dood omdat ik op de paden blijf in een bos?

GRTZ

Kruimel

Geplaatst
Thex heeft wel gelijk

De laatste week steeds  micro's tegen gekomen die op EIGEN TERREIN_en van bedrijven liggen

Hoogspanningsmasten waar op duidelijk staat  Niet betreden / Niet in de buurt komen

plekken waar de hoogspanningkabel's op enkele meters boven je hoofd hangen , je hoort de stromm gewoon zoemen door de kabels.

Kunstwerken en Objecten van Rijkswaterstaat die zowiezo al verboden zijn om te betreden.

Vreemd dat dan al die caches wel geapproved zijn. Dat kan toch niet met de regels die ervoor gelden? Veemde zaak.

Trouwens, de overvloed aan al die rommelcaches is te gek. Als men ergens iets aan wil doen als approver dan zou ik voorstellen dat naar verhouding er 10 multis moeten liggen tegen een micro. Dat zou betekenen dat Nederland ongeveer 150 microcaches zou kennen. En dan ook alleen maar een micro omdat iest groters niet kan. Vroeger keek je op naar een cacher die wel 10 caches had verstopt. Dat is nu met die microshit geen kunst. Als ik maar lege rolletjes zou hebben dan had ik er vanavond 100 op mijn naam staan.

Ik denk dat er een nieuwe generatie cachers is die niet weten wat de bedoeling is. Laat die rommel toch gewoon liggen. Het is de moeite van het er naar toe rijden toch helemaal niet waard.

Wij nemen alleen zo'n cache mee als hij tijdens het cachen op de route ligt, dus dicht bij een echte cache.

GRTZ

Kruimel

Geplaatst

Hallo All

Waarom niet zo doen als bij ons in De Lier een aantal miçro's plaatsen

en er gelijk een multy aan vast plakken.. :lol:

Is er voor een ieder toch wat te doen. :wistling:

Groetjes Kees

Geplaatst

Probleem is drieledig:

Juist in het westen komen er teveel van te lage kwaliteit.

Twee: er zit een redelijke ban op de originele cache gedachte: sport in de natuur (wel met verstand en overleg graag).

Drie: wederom de laatste weken lijkt er van het approven weinig soep te bakken, en is vadertje verstand verre van zoek.

Wat vervelender is: er worden reguliere caches (niet de mijne overigens) tegen gehouden om regels die niet bestaan.

Sinds wanneer mag een zoektocht met simpele aanwijzingen op muren, wanden, borden etc niet meer ?

Waarom mag er wel op prive terrein geplaatst worden zonder toestemming, terwijl gemeentegrond ineens niet meer in blijkt te zijn.

Voor die dat willen kan ik wel een aantal smeuige voorbeelden geven.

Voor mij is het duidelijk: er klopt iets niet.

Geplaatst
Probleem is drieledig:

Juist in het westen komen er teveel van te lage kwaliteit.

Twee: er zit een redelijke ban op de originele cache gedachte: sport in de natuur (wel met verstand en overleg graag).

Drie: wederom de laatste weken lijkt er van het approven weinig soep te bakken, en is vadertje verstand verre van zoek.

Wat vervelender is: er worden reguliere caches (niet de mijne overigens) tegen gehouden om regels die niet bestaan.

Sinds wanneer mag een zoektocht met simpele aanwijzingen op muren, wanden, borden etc niet meer ?

Waarom mag er wel op prive terrein geplaatst worden zonder toestemming, terwijl gemeentegrond ineens niet meer in blijkt te zijn.

Voor die dat willen kan ik wel een aantal smeuige voorbeelden geven.

Voor mij is het duidelijk: er klopt iets niet.

Thex, kom maar op met die smeuige voorbeelden. Mag ook per email of PB.

Wat een onzin lees ik weer. Nu mogen caches met aanwijzingen op muren enz ook al niet meer?

Ik heb ergens hier op het forum gelezen dat men alles doet voor het geocachen op zich en voor de geocachers. Gut nee, vergis ik me al weer. Een Approver heeft helemaal niets met geocaching.nl of met de daaraan verbonden forum te maken.

Weet je wat raar is? Vraag een gewone boswachter, die met jou de route uitzet voor een cache, maar eens hoe jij een bepaalde aanwijzing op een boom kunt plaatsen zonder dat jij de boom "pijn"wilt doen of de boom "kapot" wilt maken...

Weet je wat het antwoord is? Men neme een draadloze schroef/boor machinen en een flinke schroef en schroeft het in de boom....

Dat is het beleid van SBB boswachter die met jou mee gaat dus om de cache voor elkaar te kunnen maken.

Blijkt maar weer eens dat diegene die er werkelijk over gaan weer eens niet weten hoe het moet, tenminste als de geocachingregels als bijbel moet worden aangehouden. Roomser dan de Paus.

GRTZ

Petty Thief

Geplaatst
Wat een geleuter. Alsof het zoeken van die microshit nu voldoening geeft. Geocachen is ooit bedoeld om een doel hebben voor een leuke wandeling. Niet om in een auto rond te krossen, de deur te openen en zonder uit te stappen zo'n klote fotorolletje oprapen en dan hiep hiep ik heb een cache gevonden.

Dat van die hertjes staat op de dummywebsite, er is een incident geweest waarbij hertjes zijn doodgegaan omdat ze in de steek gelaten zijn door hun moeder, dit kwam omdat er een cache was komen te liggen met mensen geur vlak bij die hertjes. Verder lijkt het net of je boos op mij wordt. Dat begrijp ik niet. Ik wil graag ook een microcache verstoppen, maar ik hoor negatieve signalen. Als een cache geen voldoening geeft dat laat je hem toch liggen? Wat wou je anders? Een rekening sturen naar de maker voor de gemaakte bezinekosten en het gemis aan avontuur ?

Geplaatst
Enige lol die ik nog aan de meeste micro's heb is het ontmaagden. Voor de rest zijn ze redelijk betekenisloos (een enkele daargelaten).

Jahoor, ik kan jou onmogelijk serieus nemen. Je meent dat toch niet van dat ontmaagden ? Is dat wat je na het weekend aan je collega's vertelt? "Ik heb drie filrolkokertjes ontmaagd, normaal vind ik er niks aan maar omdat ik de eerste was ging het nogwel." :unsure:

Geplaatst
Handjevol voorbeelden toegezonden per PB.

Beetje kinderachtig !!!, de cache's zijn goedgekeurd, en liggen op dood normale plekken zie zeker niet van Rijkswaterstaat zijn. En B2way als je niet bij een electra mast mag staan dan hadden ze er wel een hek om heen geplaatst.

Geplaatst
Dat van die hertjes staat op de dummywebsite, er is een incident geweest waarbij hertjes zijn doodgegaan omdat ze in de steek gelaten zijn door hun moeder, dit kwam omdat er een cache was komen te liggen met mensen geur vlak bij die hertjes. Verder lijkt het net of je boos op mij wordt. Dat begrijp ik niet. Ik wil graag ook een microcache verstoppen, maar ik hoor negatieve signalen. Als een cache geen voldoening geeft dat laat je hem toch liggen? Wat wou je anders? Een rekening sturen naar de maker voor de gemaakte bezinekosten en het gemis aan avontuur ?

Nogmaals , geleuter. De bedoeling van het Geocachen was een leuke route wandelroute uitzetten en dan wandelen. De bedoeling is de cacher laten genieten van een stuk natuur.

Rekeningen sturen? Kinderachtige opmerking. Waarschijnlijk heb jij je nog nooit verdiept in het cachen. Nogmaals, dat van die hert is geleuter. Een hert gaat niet dood als ik een wandelroute volg en volgens de regels op de paden blijf. Als dat wel gebeurd dan is Hawkeyes verantwoordelijk omdat hij zo'n cache goedgekeurd heeft. Trouwens dankzij hem hebben we dus ook al die rommelcaches die niets met geocachen te maken hebben.

Als je goed gelezen hebt, laat ik een micro in zoverre liggen, dat ik er niet speciaal voor op pad ga. Als het op mijn weg ligt is het wat anders. Godzijdank worden hier in het noorden al weer veel van die rotzooicaches opgeruimd. Je beleeft toch geen plezier aan het oprapen van zulke caches? In het geheel niet. Ik heb liever 2 a 3 caches gevonden op een dag en dat ik daardoor lekker heb gelopen of een paar leuke puzzels heb moeten oplossen. Zo is het geocachen in Nederland wel begonnen.

Zo met je dikke reet de auto uitrollen en dan gelijk een filmkokertje oprapen, papiertje invullen en weer wegleggen kan toch nooit enig bevrediging geven? Dat heeft niets maar dan ook niets met geocachen te maken.

Alleen maar leuk voor hen die voor de stats gaan. En zoals ik gelzen heb, 30 cenimeter verderop weer eentje oprapen en loggen. Whoah wat fijn cachen is dat. Nee ik maak me sterk voor het verbieden van dit soort rommel. Dit heeft niets met cachen te maken.

Mocht ik approver worden dan zou ik er alles aan doen om dit soort troep niet meer online te krijgen. Het gaat om kwalitiet en niet om kwantiteit. Liever 150 mooie caches in Nederland dan 1500 van dit soort shit.

Grote oorzaak voor dit soort caches is dat geregistreerd wordt hoeveel je er gevonden hebt.

Ik weet dat ik hiermee een aantal tegen de schenen schop, ik weet ook dat er meer zijn die het met me eens zijn.

Voorbeeld, ik gebruik GSAK om alle caches in een bestand te krijgen. Mijn Pocket Queries laten alle micro's al liggen.

GRTZ

Kruimel

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...