Spring naar bijdragen

Andere cache op zelfde coordinaten.


Team Ramses

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Nee, ze liggen exact over elkaar heen, precies dezelfde coordinaten!!!  :wistling:

 

Dit is de cache waar ik het over heb....

 

Dit is onze cache...

Zo`n duif heb ik ook al eens in mijn cache gehad. Is volgens mij eerder het zelfde idee als een TB. Alleen deze kun je als gevonden loggen. De volgende bezoeker kan hem weer meenemen en dan heb je er "geen last"meer van.

 

Hoppertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Team Ramses,

dat jullie cache precies onder de "postduiven race cache" valt is ook een beetje mijn schuld want ik heb de groene postduif daar neergelegd.

Je kan het ook van de ander kant bekijken. Jullie cache krijgt nu tijdelijk even wat meer aandacht doordat mede-cachers een ander kleurtje (geel ipv groen) zien. Zo heb ik ook de "postduiven race cache" ontdekt. Om die reden heb ik ook Veenhuizerstukken cache gelopen: een cache die mij opviel door het gele stipje.

In mijn postduiven log staat echter ook duidelijk in welke cache de postduif zit. Zodra een cacher de groene postduif heeft verplaatst is het probleem opgelost.

 

GeoTeeth

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Team Kleijn

Met dank aan Dutch Locutus die mij op dit draadje wees.

 

Excuses aan allen die hun cache bedekt zien door een van onze postduiven. Ik wist niet dat zo'n duif een dusdanige vleugelspanwijdte heeft dat ie een hele ammobox kan bedekken. Toch heb ik absoluut niet het idee dat het mogelijkerwijs het aantal bezoeken aan je cache verminderd nl. om de onderstaande redenen:

 

1. Er blijft een gele stip, dus iedereen ziet dat daar een cache ligt.

2. De kans dat de postduif door een cacher als 'voor hem nieuw' bestempeld wordt is groter dan voor de cache waar die inzit

Immers de postduif verplaatst, je cache blijft daar.

3. Als de postduif gevonden wordt, wordt zo ie zo jouw cache bezocht, immers om hem te vinden zal je de cache moeten doen.

4. Doordat de duif in je cache zit, is je cache interresanter om te doen:

4a. iemand die jouw cache heeft gedaan, zou voor een extra punt nog een bezoekje kunnen doen, dat levert een post-a-note op je cachepagina op, en een log op de duivenpagina en daarmee een find voor de cacher

4b. iemand die jouw cache nog niet heeft gedaan zal zich meer aangetrokken voelen om dat, om reden van de duif, wel te doen.

Immers het doen van jouw cache levert zo maar 2 finds op in plaats van 1.

(Ik weet het, de discussie of 'score' iets zegt over de cacher moeten we hier maar even buiten laten, maar ik ga er vanuit dat voor de cacher zijn 'foundcounter' in mindere of meerdere mate meespeelt bij het geocachen)

 

Primair is jouw doel als plaatser je cache zodanig aantrekkelijk te maken dat ie veel gezocht gaat worden. Jouw beloning daarvoor

is een positieve log aangevuld met wat foto's. De aanwezigheid van de postduif versterkt die aantrekkelijkheid alleen maar. Vanuit de cachehunter gezien veranderd er niets, men zoekt uit wat er 'Nearby' de duif is en men ziet direct dat jouw cache op 0 km afstand van de duif ligt. Ik zou zeggen top! want die cache wordt zeker gelogd.

 

We weten allemaal dat we regelmatig op 'Nearby' kijken om te zien of er nieuwe caches bijgekomen zijn. 'Altijd even controleren of er geen nieuwe in mijn gebied zijn geplaatst'. Van die gewoonte maak ik als plaatser van de duiven gebruik. Eigenlijk het best vegelijkbaar met de 'TravelBugTag' die ook in de lijsten worden gepresenteerd. Echter het nadeel van een travelbug is weer dat ie niet meetelt in de score.

 

Het is jammer (maar begrijpelijk) dat het presenteren van 2 caches die boven op elkaar liggen technisch wat consequenties heeft op de .NL site. Op zich is het niet zo'n groot probleem, voor de cacher maakt het niet zoveel uit.

 

En bovendien je kunt het eventueel zelf oplossen door de duif te verplaatsen (uiteraard liefst volgens het vluchtplan). De coordinaten zal ik dan mee verplaatsen.... (Ehhh als je het dan nog als een nadeel ziet, dan wordt het 'iemands anders nadeel')

 

"Team Kleijn" (en namens "Team Dusty", (eigenaar postduif 17))

Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Team Kleijn spreekt over een "Nearby" functie? :wistling:  :lol:

Nooit te oud om te leren; kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt?? :huh:

Geoteeth

Op elke CACHE pagina van www.geocaching.com vind je de volgende tekst:

 

Find...

...other caches hidden or found by this user

...nearby caches of this type

...all nearby caches

...all nearby placenames

...all nearby benchmarks

 

Die zijn klikbaar en geeft de gevraagde informatie.. Heel handig hoor..

 

Nico

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik wel vreemd vind is dat volgens de regelementen caches niet te dicht op elkaar mogen liggen, laat staan op elkaar. Je kunt je dan afvragen wat ze bedoelen, de begin coordinaten of de eind coordinaten.

:wistling:

 

Het idee blijft een beetje raar, ik zie liever mijn groene stip op die plek :lol::huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha, een prachtige reactie van Team Ramses. Ik had die verbouwereerde gezichten wel willen zien. Tja, je had het kunnen zien door even die cache aan te klikken. Vreemd trouwens, je moet een automatisch gegenereerde email hebben gehad van Geocaching.com. Ik denk toch dat degene die de postduif in jouw cache heeft geplaatst, dit heeft gemeld in de lig.

 

Je mag blij zijn dat de postduif in de cache ligt. Het is een stimulans om je cache te bezoeken. Immers de velen puntenjageres slaan 2 vliegen in 1 klap. Jouw cache en de postduif in jouw cache leveren 2 founds op.

 

Waar ik wel commentaar op heb is dat de gele stippen erg lang blijven staan op de kaart, ook al als de de postduif al lang weer weg gevlogen is.

 

Dit zou Team Kleijn direct kunnen oplossen via de "Doe het zelf" functie op dit forum.

 

Wij doen dat ook met de KralenCache. Als de KralenCache online is zie je een gele stip op de kaart in de woonwij Rietlanden in Emmen, midden op de rotonde hier vlakbij huis.

Als de cache online is, dus available dan klikken we hem aan op de Doe Het Zelf pagina en binnen 10 minuten staat de gele stip op de kaart.

 

Als we weer thuis zijn en de cache niet meer te vinden is dan gaan we naar de cachepagina, zetten de cache op unavailable, daarna gaan we naar Doe Het Zelf, klikken de cache daarin aan en binnen 10 minuten is de gele stip weer van de kaart verdwenen.

 

Team kleijn kan dit ook direct doen nadat ze het mailtje hebben gelezen dat de postduif verplaatst is.

 

Ik las dat iemand schreef dat dit de zoveelste variant is op een TB, nee, dit is mooier. Je krijgt namelijk voor iedere verplaatsing een found als ware het een gewonen cache. Je moet hem namelijk na het vinden wel direct of zo spoedig mogelijk verplaatsen naar een cache in de volgende provincie.

 

Zo hebben wij afgelopen week een duif gehaald uit Drenthe, direct geplaatst in Groningen en daar een andere duif meegenomen en direct geplaatst in Friesland.

 

Beide Duiven zaten al een tijdje in Groningen en Friesland, maar stonden op de kaart nog steeds ingetekend in Drenthe.

 

Laat alle duiven maar voorbij komen. Als ik tijd heb dan wil ik ze wel door laten vliegen naar Groningen en daarna naar Friesland. Als die verrekte GeoTeeth mij tenminste niet voor is :wistling:

 

GRTZ

 

Kruimel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik wel vreemd vind is dat volgens de regelementen caches niet te dicht op elkaar mogen liggen, laat staan op elkaar.  Je kunt je dan afvragen wat ze bedoelen, de begin coordinaten of de eind coordinaten.

:wistling:

 

Het idee blijft een beetje raar, ik zie liever mijn groene stip op die plek  :lol:  :huh:

Grappenmaker. De postduif lag ook niet bij jouw cache of op jouw cache, hij lag IN jouw cache.

 

Verder kijk eens naar de kaart van Utrecht. De helft van de caches zie je daar niet op omdat ze verdrukt zijn door andere. Cache mogen 125 meter van elkaar liggen en dat kun je op zo'n klein kaartje niet allemaal laten zien.

 

GRTZ

 

Kruimel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...