Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb voor mijn nieuwe cache een .loc file gemaakt voor alle waypoints (ok, laten maken door GPS Coordinate Grabber) en deze wil ik aanbieden op de Cachepagina zodat hij te downloaden is.

Ik heb hem daarom op een stukje 'eigen' siteruimte gezet en wilde een link plaatsen in de html code van de cache pagina.

Maar die link opent gewoon de loc file als txt file en dat is de bedoeling niet, ik zou willen dat een bezoeker de vraag kreeg, "waar wil je hem opslaan?"

Het 2e probleempje, als je met je rechtermuis op de link klikt en kiest voor 'opslaan als' dan wordt er voorgesteld dat hij opgeslagen wordt als .xml file, terwijl het toch echt een .loc file is.

Iemand de oplossing?

Geplaatst
Zip het ding. Evt als self-extracting zip-file.

yep, da's het beste.

Je krijgt de vraag niet omdat .loc al aan een applicatie hangt. e.e.a. is wel in te stellen in IE, maar de meeste mensen doen dat toch niet.

In Mozilla/Firefox wordt je overigens netjes gevraagd wat je er mee wil :cry:

Geplaatst
Zip het ding. Evt als self-extracting zip-file.

yep, da's het beste.

Je krijgt de vraag niet omdat .loc al aan een applicatie hangt. e.e.a. is wel in te stellen in IE, maar de meeste mensen doen dat toch niet.

In Mozilla/Firefox wordt je overigens netjes gevraagd wat je er mee wil :eek:

Ja dat was de oplossing. Het werkt perfect, bedankt :cry:

Het Halsters Laag

Geplaatst

Ik ben op zoek naar alle waypoints van de Duitse caches (totaal vandaag 6161 stuks) in loc file formaat en alle waypoints van de Oostenrijkse caches (totaal vandaag 602).

Ik kan helaas altijd maar 1 pagina selecteren en als locfile downloaden. ;)

Heeft iemand de mogelijkheid om de alles binnen te halen en ter beschikking te stellen?

Reintje:

Misschien is het een idee om de GetLocFileSite te voorzien van alle landen van (West) Europa. En niet alleen de Benelux en grensstreek Duitsland/Frankrijk. :beerchug::yes:

Geplaatst
Ik ben op zoek naar alle waypoints van de Duitse caches (totaal vandaag 6161 stuks) in loc file formaat en alle waypoints van de Oostenrijkse caches (totaal vandaag 602).

Ik kan helaas altijd maar 1 pagina selecteren en als locfile downloaden. :beerchug:

Heeft iemand de mogelijkheid om de alles binnen te halen en ter beschikking te stellen?

Reintje:

Misschien is het een idee om de GetLocFileSite te voorzien van alle landen van (West) Europa. En niet alleen de Benelux en grensstreek Duitsland/Frankrijk. :blush:  :lol1:

denk er eens over om Premium lid te worden van GC.com,

die pocket queries zijn perfect , zeker daarna met GSAK & GPXSONAR(voor de PDA)

eerste keer de queries opzetten is effe lastig maar daarna altijd de laatste info beschikbaar.

Ik zelf krijg dagelijks mailtjes met daarin alle caches van Nederland.

Geplaatst
Schatzoeker, misschien heb je hier wat aan?

gr

Thea

Hatsjoe

Is is een goeie file alleen krijg ik hem niet in Gartrax ingelezen. Geeft een foutmelding dat een verkeerd fileformaat is. :blush:

Heb je nog advies?

En nog bedankt dat je laatst de Watertoren hebt gelopen en zo gemakkelijk hebt gevonden! :beerchug:

Geplaatst
Geeft een foutmelding dat een verkeerd fileformaat is. :beerchug:

Heb je nog advies?

Dat had ik nog niet gemerkt dat Gartrax dat niet kan lezen :blush: . Vreemd, want het is gewoon een gpx bestand. Ik kan dat bestand wel inlezen in EasyGPS. Als je het gpx bestand inleest in EasyGPS en dan weer opslaat als een loc-file, dan kan Gartrax het wel lezen. Een verklaring hiervoor heb ik niet maar hopelijk ben je hiermee geholpen.

gr

Thea

Geplaatst
denk er eens over om Premium lid te worden van GC.com,

die pocket queries zijn perfect , zeker daarna met GSAK & GPXSONAR(voor de PDA)

eerste keer de queries opzetten is effe lastig maar daarna altijd de laatste info beschikbaar.

Ik zelf krijg dagelijks mailtjes met daarin alle caches van Nederland.

Volgens mij is dat de beste manier :beerchug:

Ik heb nog eens naar de gpx bestanden gekeken die je kunt downloaden, maar de gpx bestanden die je krijgt via een pocketquerie zijn iets anders. Dat heb ik gemerkt in GSAK. Zelf gebruik ik ook alleen maar gpx bestanden verkregen via pocketqueries in combinatie met GSAK. Werkt eceht geweldig :blush:

gr

Thea

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...