Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Tsja.... gewoon blijven proberen denk ik. Ook ik heb een plek op het oog voor een cache wat door FG beheert wordt. Ik ga ze denk ik eens een flinke brief schrijven.... geen email dat is iets minder zakelijk.

Misschien nodig ik mezelf ook wel uit om daar eens te gaan praten!.... of beter nog.... misschien is het een idee om met een groepje te gaan....

Als ze alleen maar naar de geocaching site heben gekeken, hebben ze misschien wel een verkeede indruk gekregen. Een keer om de tafel lijkt me beter! :cry:

Geplaatst
... een verkeede indruk gekregen. Een keer om de tafel lijkt me beter!  :cry:

Om tafel is ok, nog beter is misschien om eens het veld in te gaan met iemand die niet alleen op kantoor zit. Ik begrijp niet waarom men zo bang blijft voor natuurliefhebbers (jazeker!) die een cache gaan zoeken. Contact met de natuur en een risico op een platgetrapte vierkante meter naar keuze lijkt mij altijd beter dan het kweken van mensen die totaal geen feeling hebben met enig buitengebeuren.

Als je een bankje neerzet in een natuurgebied, krijg je toch ook een soort kale plek? Keuze van plek voor bankje is essentieel, net als de plek voor een cache. Afhankelijk van de moeilijkheidsgraad van de cache kan het bezoek behoorlijk meevallen, maar toch een hele leuke cache opleveren. Mogelijkheden te over om eens wat te gedogen, zou ik zeggen.

Lijkt me wel dat de heren en dames natuurbeheerders het gevoel zouden moeten hebben dat het fenomeen voor hun beheersbaar blijft, en dat niet in mum van tijd zo'n heel gebied vol ligt met caches. Misschien is dat de koudwatervrees waar tegenaan gehikt wordt? Ook die onzekerheid is niet al te moeilijk te ontzenuwen in een goed gesprek.

Gr.M.

Geplaatst
Geachte heer Van der Burg,

Wij hebben zorgvuldig de website bekeken. Zijn tot de conclusie gekomen dat dit soort activiteiten niet passen in het natuur gebied. Hoe je het wendt of keert, je krijgt de situatie dat mensen de schat niet direct zullen vinden dan gaan zoeken en geheid buiten de paden zullen komen. Dit is niet gewenst. Als nu nergens anders de schat verborgen kan worden, maar er zijn buiten de natuurgebieden vele mogelijkheden.

...

Hoofd beheer

Ik heb daar eens even over na zitten denken, maar dit (het zoeken van de schat buiten de paden) is toch niet alleen het probleem met de eindcache?

Stel: je maakt een multicache, en het eerste punt is een bankje, hoewel je dat nog niet weet; het enige wat je weet is dat je op zoek gaat naar een volgende aanwijzing. Maar je maakt een rekenfoutje/denkfoutje en gaat op zoek naar het verkeerde coordinaat en komt in een of ander bosperceel uit, dan ga je toch ook de paden af? Of trekt elke geocacher dan wel snel de conclusie dat het "vast fout berekend" is, en opnieuw het juiste coordinaat gaat bepalen?!

Dus een goede cacher weet precies waar de gebieden zijn waar je wel mag cachen en waar niet, en als er dan een rekenfout wordt gemaakt, weet je dat meteen omdat je weet dat dat tussenpunt in een "verboden" gebied ligt :cry: ... Is u daar nog?

Dan kom ik tot de conclusie dat rond elke gebied waar niet gecached mag worden een veiligheidszone moet worden bepaald van, laten we zeggen een kilometer of 10, want stel je voor dat je iets verkeerd berekend.

En zo wordt geocachen in Nederland steeds moeilijker.

Het spelletje is leuk, maar de regels van het spelletje bevallen me steeds minder :eek:

Ik zal het er toch mee moeten doen.

Geplaatst

Bij het maken van een cache moet je gewoon rekening houden met een aantal dingen, of het nou gaat om een simpele virtuele-, of een moeilijke multicache.

Er zijn nu eenmaal regels waar je je aan moet houden. Op zich vind ik dat er niet eens zo veel beperkingen zijn bij het plaatsen van een cache, zolang je er maar goed over nadenkt.

En er komt natuurlijk een stukje creativiteit bij kijken, loop je tegen een "probleem" aan, dan moet je het oplossen.

Geplaatst

Elke multicache kan leiden tot van het pad gaan, maar met goede aanwijzingen hoeft dat niet. Als je in de cachetekst duidelijk aangeeft dat er pas bij het bereiken van het eindpunt van het pad hoeft worden afgegaan en elk berekende coordinaat buiten het pad dus foutief moet zijn, dan ben je al een heel eind.

Geplaatst

Zou het ook schelen als je met de beheerders een proeftijd zou afspreken, waarna de ervaringen samen met de boswachter geëvalueerd kunnen worden.

Ik krijg nu wel eens de indruk dat de meest afhoudende beheerders bang zijn dat ze na het geven van toestemming geen enkele controle meer zouden kunnen uitoefenen. Wat op zich natuurlijk helemaal niet waar is, want men kan natuurlijk juist dan de vinger goed aan de pols houden als men goede afspraken maakt.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...