cachezoeker Geplaatst 25 september 2004 Geplaatst 25 september 2004 Ik heb al 1 Traditional cache verstopt maar wil misschien ook een Microcache verstoppen. Kan iemand me misschien uitleggen hoe dat werkt? ===== Joep
Nico Bartels Geplaatst 25 september 2004 Geplaatst 25 september 2004 Ik heb al 1 Traditional cache verstopt maar wil misschien ook een Microcache verstoppen.Kan iemand me misschien uitleggen hoe dat werkt? Wat wil je er precies van weten? Heb je wel eens microcaches gevonden? Kun je daar niet van begrijpen wat er de bedoeling van is.. ? Nico.
cachezoeker Geplaatst 26 september 2004 Auteur Geplaatst 26 september 2004 Nee, ik heb er nog nooit een gevonden, maar ik wil weten wat er bijvoorbeeld in moet en zo, ik wil er zelf een verstoppen.. ==== Joep
JandeBeHanger Geplaatst 26 september 2004 Geplaatst 26 september 2004 Ik heb al 1 Traditional cache verstopt maar wil misschien ook een Microcache verstoppen.Kan iemand me misschien uitleggen hoe dat werkt? Ga eerst enige tientallen caches opzoeken om ervaring op te doen. Van alles wat, singles, micro's, multies. In de omgeving van Stadskanaal ligt er ea en in de omgeving van Den Haag liggen er nog veel meer.
Quaerens Geplaatst 26 september 2004 Geplaatst 26 september 2004 Ik heb al 1 Traditional cache verstopt maar wil misschien ook een Microcache verstoppen.Kan iemand me misschien uitleggen hoe dat werkt? Ga eerst enige tientallen caches opzoeken om ervaring op te doen. Van alles wat, singles, micro's, multies. In de omgeving van Stadskanaal ligt er ea en in de omgeving van Den Haag liggen er nog veel meer. Wat een leeftijdsdiscriminatie hier! Er wordt telkens maar vanuit gegaan dat iedereen een auto heeft!!! @ Cachezoeker: Is erg klote dat je in Friesland woont. In Den Haag en omstreken liggen vrij veel caches die ik gewoon allemaal op de fiets kan doen. Mijn advies voor een micro: -Een micro is een fotorolletje. -Je kan ze in hoekjes van plantenbakken, kunstwerken, bankjes etc. stoppen. -In bossen/ parken heb ik ook wel eens een stuk boom gezien (Tak of schijf van de stam), waarin een gat was geboort waar de micro precies in stopt. Ik ben er ook een keer eentje tegengeomen die in een stuk klei was gebakken met zand erdoorheen, zodat de micro in een 'steen' zit. -Ikzelf heb een grote 'micro' gemaakt van een stuk 40mm PVC met twee uiteindes. In totaal zo'n 15 a 20 cm lang. Deze is wat makkelijker te vinden dan een microscopisch fotorolletje. -'t Logboek is overigens een lang stuk papier dat opgerolt is. Maar: Verstop als het even kan een gewone cache, dat is veel leuker om te vinden! En doe als het kan eerst zelf een micro... Ik hoop dat je er wat aan hebt! Groetjes Quaerens -----------> Micrp's moeten het vaak van hun omgeving hebben. Een munitiekist in een lelijk bos kan goed, maar een micro op zo'n zelfde plaats valt toch een beetje tegen...
dmace Geplaatst 26 september 2004 Geplaatst 26 september 2004 -Een micro is een fotorolletje. FF in de correctiemodus: - Een micro is een kokertje waar normaal een fotorolletje in zit als je deze koopt. Alhoewel een logboek in een fotorolletje wel erg origineel zou zijn.
Quaerens Geplaatst 26 september 2004 Geplaatst 26 september 2004 Alhoewel een logboek in een fotorolletje wel erg origineel zou zijn. Dat je een antiek fototoestel mee moet nemen, en telkens het rolletje moet wisselen om een foto vanjezelf te maken om te loggen! GQ
Johannes Geplaatst 26 september 2004 Geplaatst 26 september 2004 Mijn advies voor een micro:-Een micro is een fotorolletje. -Je kan ze in hoekjes van plantenbakken, kunstwerken, bankjes etc. stoppen. En bij voorkeur IN een vuilnisbak!
Gast Yvonne (GOTCHA) Geplaatst 26 september 2004 Geplaatst 26 september 2004 Welnee, bij voorkeur daar waar iedere hond piest!
JandeBeHanger Geplaatst 26 september 2004 Geplaatst 26 september 2004 En bij voorkeur IN een vuilnisbak!Gaan we nu weer de discussie krijgen over microcaches?Ik hoop het toch niet! Ik vind ze zo af en toe best wel leuk!
Quaerens Geplaatst 26 september 2004 Geplaatst 26 september 2004 Mijn advies voor een micro:-Een micro is een fotorolletje. -Je kan ze in hoekjes van plantenbakken, kunstwerken, bankjes etc. stoppen. En bij voorkeur IN een vuilnisbak! Nou nou, wat zijn we weer negatief! Micro's moet je niet in de natuur leggen, dat geef ik toe, maar midden in de stad kunnen ze op een heel leuke plek liggen waar een munitiekist nooit zou passen, terwijl die plek echt een cache verdient! Of kan je niet zo klein schrijven? Groetjes Quaerens
Crow & Éowyn Geplaatst 26 september 2004 Geplaatst 26 september 2004 Gadver aub niet nog zo'n plastic mislukt ding erbij zeg. Foto kokertjes zijn om fotorolletjes in te bewaren en niet om als cache te gebruiken.... Met een beetje fantasie kan je ook in een stad al gauw een doosje kwijt, bijna iedere stad heeft wel een park met een paar bomen ofzo of je legt hem gewoon voor je deur neer..... En inderdaad laten we de discussie over de micro's nou niet opnieuw gaan starten
dmace Geplaatst 26 september 2004 Geplaatst 26 september 2004 Ben het met je eens, Quaerens. Een microcache kan een goede manier zijn om extra invulling aan een virtuele cache te geven. Maar al te vaak zag ik bij een virtuele cache tientallen goede verstopplekken die onbenut bleven. Daarnaast geven fotokokertjes geen schade aan het milieu, daar ze niet afbreekbaar zijn. Niet afbreekbare dingen brengen geen schade toe aan het milieu. Echter dragen ze wel bij aan het afvalprobleem. En dan heb ik het maar niet over metalen roestige munitiekistjes
Watjes Geplaatst 26 september 2004 Geplaatst 26 september 2004 "Niet afbreekbare dingen brengen geen schade toe aan het milieu." Je vergist je erin dat dit soort dingen niets loslaten. Laat het lang genoeg liggen, en bijna alles breekt af, dit kan soms heel lang duren, maar uiteindelijk gebeurt dat. Zaken als plastics bevatten daarbij zeer vaak zware metalen die uiterst giftig zijn om een kleurtje te geven aan het voorwerp. Over een andere boeg, stel je voor dat een dier in de natuur zo'n stukje "niet af te breken plastic" op eet. Dat dier overleeft dat waarschijnlijk niet, geen schade aan het milieu ? groetjes, Het Vijfde Watje (Chemie gestudeerd...)
Aanbevolen berichten