Spring naar bijdragen

Telegraaf - Stukkie in digikrant


Gast 77-1011013881

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Gast 73-1011035307

Dat vraag ik me dus ook af. De meeste stukjes worden gemaakt door buitenstaanders die nog werkelijk nooit een cache hebben gezien en puur voor het verhaal een keer meegaan. Dat geeft geen beeld, hoe goed het verhaal ook is. Verder moeten we er rekening mee gaan houden dat dit allemaal uitprobeer-cachers oproept en een zekere wildgroei veroorzaakt in vage en misschien wel dubieuze figuren. We weten allemaal dat er de laatste tijd caches verdwijnen. Zelf weet ik zeker dat dit NIET door de ingeburgerde cachers word gedaan maar door mensen die het een keer willen uitproberen. Vervolgens gebeurt daarbij het volgende: 1. Ze begrijpen niet dat de cache moet blijven liggen en nemen hem mee.  2. de sport vinden tegenvallen en besluiten de plaatser te straffen door de cache mee te nemen / te vernielen. Voorbeeld van het laatste is volgens mij Death Valey.

Verder rijst bij mij ook de vraag of we op de goede weg zijn met het plaatsen van caches.

Het valt mij op dat er mensen zijn die de ene na de andere virtuele cache plaatsen en zelf amper hunten. Ook Sunny times lijkt mij een typisch voorbeeld van hoe het NIET moet.

Laten we eens goed nadenken over de soort publiciteit die we willen en ook de manier waarop we die willen. Misschien is het een voorstel om een soort van "geocaching voorlichtingsteam" op te zetten dat zich daarmee bezighoud. In elk geval om de zaak mbt publiciteit een beetje te coördineren. Zelf zou ik daarvan tijd in willen steken. Verder zouden natuurlijk Hawkeyes en Geoman daarbij moeten en.... jij?? Post je ideeën.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het coordineren van de media is moeilijk, zo niet onmogelijk, bedrijven met geld 'zat' krijgen het al niet voor elkaar. Maar het is natuurlijk altijd goed om een poging te wagen.

 

Onze website, en dus de caches, liggen 'open en bloot' voor iedereen die het maar wil lezen. Dat zou je kunnen afschermen zodat je in ieder geval wat anonimiteit weghaalt. Hoe je dat precies moet oplossen weet ik ook niet.

 

Hoe lossen onze Amerikaanse broeders dit op, zij moeten een soortgelijk probleem hebben?

 

Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er komt een uitgebreider stuk in het magazine, maar daar zijn ze nog ff mee bezig....zondag worden er fotoos gemaakt en het 'gesprekje' is al geweest....

Heb je daar wel tijd voor? Aangemeld in februari en nu al ruim 500 messages. Dat zijn er 17 per dag...   :0

 

Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is het een voorstel om een soort van "geocaching voorlichtingsteam" op te zetten dat zich daarmee bezighoud. In elk geval om de zaak mbt publiciteit een beetje te coördineren. Zelf zou ik daarvan tijd in willen steken. Verder zouden natuurlijk Hawkeyes en Geoman daarbij moeten en.... jij??

:( Kijk dat lijkt mij heel zinvol. Vooral de diehards/hardcore hunters kunnen een positive invloed hebben op de media. Ik ben er zeker voor.

(en misschien mag ik over een jaartje ook wel meedoen...) :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je daar wel tijd voor? Aangemeld in februari en nu al ruim 500 messages. Dat zijn er 17 per dag...   :0  Bert

Loopt al vanaf februari/maart/april/mei 2001  :(

Ik zag dat ik er ineens ook wel erg veel had... Maar dat komt dus gewoon omdat we al een tijdje bezig zijn...  :hehe:

 

Ralph

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar om effe bij het verhaal te blijven.

 

Ik heb een tijdje geleden ook (weer) een interview gedaan met een 'IT' blaadje, is best leuk geworden (vandaag in de brievenbus gehad) maar toch wordt het altijd iets overdreven, blijkbaar is geocaching niet spannend genoeg en moet het altijd aangedikt worden met 'kwade boswachters', de ramp op 11 september, terreinrijden (in Nederland??), en andere zeer avontuurlijke activiteiten.

 

Ik heb nu bijna 100 caches gevonden en ik heb 1 keer een abseilsetje moeten gebruiken en ik ben misschien 2 keer door een bos gereden, dat was wel het meest spectaculaire...  :(

 

Ik vind het jammer dat het vaak als een 'duistere' hobby wordt neergezet waarbij allerlei illegale dingen gebeuren.

 

Ik ben ook voor een 'voorlichtingteam', zo kan er in ieder geval op worden toegezien dat er niet alleen maar onzin in de blaadjes komt, maar kunnen we zorgen dat er zoveel mogelijk leuke belevenissen in de blaadjes komen.

 

Ralph

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...