Spring naar bijdragen

Telegraaf - Stukkie in digikrant


Gast 77-1011013881

Aanbevolen berichten

Ik denk dat het verstandig is om het fenomeen Geocaching  naar buiten te laten vertegenwoordigen door personen die reeds langere tijd bekend zijn met geocaching en deze hiervoor te (vragen, kiezen, aan te wijzen ?) De jounalistiek zit nl. vol met valkuilen en betweterige artikeltjesschrijvers(sters) die alleen gaan voor het artikel en niet voor de inhoud. Sorry voor de goedwillenden onder de journalisten, maar dat is in ieder geval wel mijn ervaring.

 

Mumzle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
ReizenReizen

Zeker als de zaak technisch wordt en erom gaat wat de impact is op het leven van de burger kunnen de meeste journalisten eigenlijk beter de pijp aan Maarten geven.

Al jaren schrijf ik als journalist over technische zaken, computers, internet, wetenschap, techniek etc. voor leken zowel als voor vakmensen en ik schaam mij vaak voor wat vakgenoten (nou ja...) aan baarlijke onzin, stupide fouten, desinformatie, onbenul etc. ten toon spreiden.

Soms wordt ik daar somber van en dan vraag ik mij wel eens af 'is er intelligent leven in dit heelal?'.

 

Maar aan de andere kant; in ons land is heel weinig belangstelling voor wetenschap, techniek, onderzoek etc. Pas als er handel mee te drijven is wordt men wakker. Wat is er terecht gekomen van "Nederland Kennisland"?

Een enkele krant komt zover dat ze eens per week in een bijvoegsel er een pagina aan wijden (Volkskrant, NRC ) en er zijn wat bladen als Kosmos, Natuur en Techniek die een kommervol bestaan hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het voordeel van centraal naar buiten treden via één persoon die tevens ervaren geocacher is, is dat er consistentie in het verhaal zit naar alle journalisten toe. Bovendien houdt die ene persoon overzicht over alles wat er gaande is. Mocht er af en toe een juridisch adviesje nodig zijn op het gebied van geocaching dan verneem ik het wel. Mits het uitzoekwerk enigszins binnen de perken blijft, ben ik wel bereid dat voorlopig op mij te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...