Spring naar bijdragen

Extra optie Mileu


Jan en Jany

Aanbevolen berichten

De laatste tijd hebben we een aantal cache's gedaan die nogal in een vieze omgeving liggen.

 

Zeker als je kinderen en honden bij je hebt moet je aardige opletten waar ze zich allemaal begeven of in kunnen trappen of grijpen.

 

Wat ik de laatste weken o.a. allemaal heb zien leggen.

 

Lege spuiten / menselijk uitwerpselen / glas / voorbehoedsmiddelen

blikken olie / verf en andere vloeistoffen / noem maar op

 

 

Wat vinden jullie hiervan

Zou het bij sommige cache's vermeld moeten worden.

Net zoiets als de moeilijks en terrein factor. (b.v. Mileu factor ( 0 = normaal 5 = zeer vuil)

of moet de plaatser van de cache zoiets aangeven op de pagina.

 

 

Ben benieuwd naar jullie serieuse reactie's

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wij zetten het er meestal bij in de log als we veel troep of vuiligheid tegenkomen.

Als we in de logs van anderen dat soort dingen tegenkomen, denken we eerst nog eens goed na of we die cache wel willen doen.

Ik denk dat het moeilijk is er een indicatie van te geven, omdat het een wisselend iets is. De omgeving kan veel veranderd zijn, zowel van proper naar vies als de andere kant op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik denk ook dat je niet te veel op logs van anderen af moet gaan, want iedereen heeft een andere kijk op dit soort dingen.

 

Een paar jaar gelden bijvoorbeeld waren we op vakantie in Tsjechie. Op onze eerste kamping hadden veel wc's geen deur, stonden de toilethuisjes scheef en kwam er rood water uit de kraan. :lol1:

Toen we op een andere kamping kwamen was het sanitair gewoon ok, zeker in vergelijking met die eerste kamping, maar we spraken ook ander nederlanders op die tweede kamping, en die vonden de toiletten juist goor en ranzig, die vrouw wilde zelfs alleen in de caravan naar het toilet. :eek:

En ook al waren wij natuurlijk heel blij met al dat schone opeens, maar normaal vinden wij dat ook gewoon schoon.

 

Zo zie je maar weer dat dit soort dingen heel erg verschillen van persoon tot persoon.

 

GQ ;)

 

------->

 

Ik moet natuurlijk wel toegeven dat caches op plekken waar de spuiten opgestapeld liggen niet kunnen. Of op hangplekken.

 

Laatst las ik ook een log van een multi door een mooie omgeving (vind ik dan), maar anderen vonden het maar lelijk (in vergelijking met een ander park), maar dan nog steeds vind ik dat ander ook heel mooi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag hebben wij de cache Hoogtevrees 2 gedaan , voor al bij Waypoint 1

Wat er allemaal onder en rond de bankjes ligt.

Over chipszakken en lege blikjes hoor je mij niet klagen.

Maar het is de andere troep die de hangjongeren laten zwerven.

 

En voor 1 van de aanwijzingen moet je onder een bankje kruipen

nou dat laat ik mijn dochter dus niet doen.

Dus heb ik dit zelf maar gedaan met de grootste voorzichtigheid.

Kapotte bierflessen , Naalden / spuiten / condooms / tampons / lege wietzakjes e.d.

 

 

Hetzelfde tref je aan bij Ketelbinkie #3 Quarantaine

tussen de stenen ligt het er daar vol mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt wel leuk dat CITO, maar ik heb er weinig vertrouwen in dat dit veel helpt. Veel mensen gaan denk ik lekker snel door naar de volgende kets (mij incluis moet ik toegeven). Maar wel het proberen waard denk ik.

 

GQ :beerchug:

 

PS. Stel, je stopt een vuilniszak in je kets. Iemand vindt je kets. Diegene ziet afval liggen. Diegene doet het afval in de zak. Maar dan? Moet de zak mee naar de dichtstbijzijnde afval bak? (Scenario 1) Of moet de zak weer in de kets? (Scenario 2)

Scenario 1: De kets moet dan vol met vuilniszakken zitten, om alle ketsers van vuilniszakken te voorzien. (Of de eigenaar moet na elke found even langsgaan om de kets van een nieuwe vuilniszak te voorzien)

Scenario 2: De kets komt vol te zitten met afval.

Wie weet hier en oplossing voor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst moet ik zeggen dat ik het niet leuk vind om in een trashy omgeving naar een cache te moeten zoeken. :beerchug:

 

Ik wil daar echter wel aan toevoegen dat zwerfvuil op een gegeven moment op bepaalde plaatsen belandt en vervolgens blijft "hangen", zodat het er aldaar erg vuil uitziet.

 

Om actief mee te helpen het milieu schoon te houden hebben ze volgens mij in de US "cache in, trash out" (CITO) bedacht.

 

Eigenlijk niet zo'n slecht idee van die Yanks, want vele cachers kunnen een verschil maken wat dit aangaat.

Het lijkt me helemaal niet zo'n slecht idee als wij als Nederlandse cachers ons hierbij voegen.

Zeker nu de Nederlandse overheid bezig is met de actie "Een beter milieu begint bij jezelf".

 

Ik kan me voorstellen dat het opruimen van vuil dat je tegenkomt niet altijd erg prettig is, zoals heroïnespuiten of condooms, dat moet waarschijnlijk professioneel worden opgeruimd.

Heel veel vuil is echter prima op te ruimen door bij het cachen altijd een plastic zak mee te nemen.

Het lijkt me niet nodig om als je naar een cache in de stad aan het zoeken bent aldaar het vuil op te ruimen, dat is waarschijnlijk dweilen met de kraan open, maar als je een kleine hoeveelheid vuil tegenkomt kan je dat makkelijk even meenemen en eventueel weggooien in de afvalbakken die je onderweg tegenkomt.

 

Misschien dat .nl met de acties over het milieu actief mee kan doen en hierdoor anderen (ook cachers) kan aansporen om ook actief te zijn in het schoonhouden van het milieu.

 

edit:

:blush: Tijdens het schrijven van mijn bericht heb ik gezien dat er anderen zijn die iets soortgelijks hebben geschreven in een ander draadje.... :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het heeft inderdaad geen nut om op te ruimen op plekken waar het afval letterlijk ligt opgestapeld. Kleine beetjes kan je inderdaad zelf meenemen. 'T is natuurlijk veel makkelijker om bv je etenszakje even in je zak te houden tot je de volgende prullebak bereikt. Is ook nog eens minder storend voor je omgeving.

 

GQ :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de 1ste Cookie Cache zat een rond kartonnen kokertje van CITO met aan de ene kant handschoenen en aan de andere kant vuilniszakken. Dit was wel de eerste keer dat we dit tegenkwamen. We wisten eigenlijk niet goed wat ermee te doen. We hebben het dus maar laten liggen, het was er al schoon in de omgeving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...