Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Heel erg zeer binnenkort komt onze (=Stichting Geocaching Nederland) site voor de meetpuntenjacht gereed. Juist deze week hebben we na overleg met het kadaster van hun de allernieuwste lijst van meetpunten gekregen met de beschrijving. Ook hebben we nu de situatieschetsen van elk punt. Die gaan mogelijk fungeren als een hint/spoiler voor de jacht. Van een aantal GPS kernnetpunten hebben we ook foto's gemaakt door landmeters (tenminste: op veel van die foto's staat een autootje met opschrift 'Kadaster').

Een beetje vooruitlopend op de zaak ben ik al bezig om de teksten van Meetpuntenjacht aan te passen.

• 3 weeks later...
Geplaatst

Ik heb tijdens een cache in het Swalmen Nette gebied net over de grens in Duitsland een "Vermessungspunkt" ontdekt, gefotografeerd en de coordinaten genoteerd.

Is er een Duitse site waar deze gelogd kunnen worden? Zo iets als de "Dutch - RD Benchmarks" ?

Geplaatst

@Jurgen

een zeer informatieve link is dat :rolleyes:

@schatzoeker

Voor zover ik er zicht op heb is er geen benchmarkinghunting in Duitsland aan de gang.

Nu ligt dat daar ook een beetje gecompliceerder: er zijn vele Vermessungsamter, per deelstaat eentje. En met publicatie van hun punten zijn ze daar niet erg scheutig. Saarland geeft wel een lijst uit.

Bij ons hebben we 1 kadaster die wel scheutig is. :lol:

Een snelle schatting geeft een aantal punten voor Duitsland van 250.000 stuks. :unsure:

• 4 years later...
Geplaatst

Is dit loggen van RD meetpunten nog actief?

Ik zie dat de posts hier al weer erg oud zijn en de caches waar deze gelogd zijn lijken ook al allemaal gearchiveerd te zijn....

Geplaatst

Als meetpuntenjachtopziener kan ik bevestigen dat de jacht nog steeds door gaat. Elke week bijna druppen er wel een paar vonsten binnen en elk kwartaal heb ik wel wat onbruikbare punten te melden aan Het Kadaster.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...