Spring naar bijdragen

Ulmer's Eerste Cache


GeoGerard

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Gast Yvonne (GOTCHA)

Echt wel. Voor die tijd hadden particulieren niet de mogelijkheid de benodigde nauwkeurigheid te krijgen met een GPS.

De eerste nederlandse is van 27 januari 2001, gemaakt door ons aller Geoman, genaamd First Dutch (hoe kon het ook anders) en nog steeds te zoeken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan is het toch zeer rap gegaan in die paar jaar tijd. Ik heb er enkele jaren geleden al eens een artikel over gelezen. Dat moet dan echt in de beginperiode zijn geweest. Ik kende het al voor juni 2000, toen ben ik voor mijn studie met een GPS aan de slag gegaan.

In het nationale park waar ik zat werkte een Amerikaanse en die had er al een voor een aantal jaren. Was daarvoor dan de nauwkeurigheid een stuk minder?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was daarvoor dan de nauwkeurigheid een stuk minder?

(please correct me if i'm wrong)

 

Volgens mij is het ooit begonnen met 12 satellieten. Inmiddels zijn dat er bijna 30, en dan krijgen we ook nog WAAS (EGNOS).

Dus vroeger was het inderdaad een stuk slechter. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was daarvoor dan de nauwkeurigheid een stuk minder?

(please correct me if i'm wrong)

 

Volgens mij is het ooit begonnen met 12 satellieten. Inmiddels zijn dat er bijna 30, en dan krijgen we ook nog WAAS (EGNOS).

Dus vroeger was het inderdaad een stuk slechter. :angry:

Het aantal satellieten heeft hier misschien wel mee te maken, maar het belangrijkste was dat de toenmalige president van de VS beslist heeft om 'selective availability' af te zetten.:beerchug:

 

SA was een doelbewuste verstoring van het systeem waardoor onze GPS toestellen een afwijking konden hebben van zo'n 100m.

 

Even Googlen met de woorden 'GPS selective availability' geeft je voor enkele weken leesplezier over dit onderwerp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo All.

 

Volgens mij is Geocachen al veel ouder als we denken,alleen had het vroeger/voorheen

waarschijnlijk een andere naam????

Wat ook zeker weet is dat er in de jaren 93/94 er in Engeland al mensen bezig met een soort

schatzoeken. :angry:

Alleen gebruikte men toen geen G.P.S maar een doodgewoon kompas en een stafkaart.

Men deed dit in de darthmore(dit is een gebied zo groot als ongeveer de provinsie Utrecht).

En aan het eind van het jaar rond de Kerst dan hield men vlakbij de gevangenis een

samenkomst van alle Schatzoekers,Geocachers en/of Stafkaartspeurders en daar kon men dan laten zien hoeveel men er had gevonden. :beerchug:

 

Groetjes Keske27

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo All.

 

Volgens mij is Geocachen al veel ouder als we denken,alleen had het vroeger/voorheen

waarschijnlijk een andere naam????

Wat ook zeker weet is dat er in de jaren 93/94 er in Engeland al mensen bezig met een soort

schatzoeken. :yes:

Alleen gebruikte men toen geen G.P.S maar een doodgewoon kompas en een stafkaart.

Men deed dit in de darthmore(dit is een gebied zo groot als ongeveer de provinsie Utrecht).

En aan het eind  van het jaar rond de Kerst dan hield men vlakbij de gevangenis een

samenkomst van alle Schatzoekers,Geocachers en/of Stafkaartspeurders en daar kon men dan laten zien hoeveel men er had gevonden. :ph34r:

 

Groetjes Keske27

Klopt !

 

Ik meteen op speurtocht en ontdek een nieuwe gave site:

 

Letterboxing.com

 

Deze is al wat ouder:

 

Letterboxing.org

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was daarvoor dan de nauwkeurigheid een stuk minder?

(please correct me if i'm wrong)

 

Volgens mij is het ooit begonnen met 12 satellieten. Inmiddels zijn dat er bijna 30, en dan krijgen we ook nog WAAS (EGNOS).

Dus vroeger was het inderdaad een stuk slechter. :ph34r:

Ik werk al sinds 1993 met GPS en ook in die tijd had je een nauwkeurigheid van circa 10 Meter dus dat valt wel mee.

Het is denk ik eerder een kwestie van geld.

 

Begin jaren `90 koste een GPS 3 tot 4 duizend gulden.

Dus niet jan en alleman schaft zich dan zo`n ding aan.

Maar de laatste jaren zijn ze drastich goedkoper geworden.

 

Hoppertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het aantal satellieten heeft hier misschien wel mee te maken, maar het belangrijkste was dat de toenmalige president van de VS beslist heeft om 'selective availability' af te zetten.:beerchug:

 

Voor mij was dat indertijd de trigger om toch eens een GPS aan te schaffen.. :thumbup:

Zo'n gele Etrex was m'n eerste..

Nu al weer jaren een Emap!

 

Nico.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...