Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

De voorbereidingen voor de "Follow the white Rabbit"-cache zijn in volle gang, maar dat kan nog wel ff duren.

De eindbestemming lijkt in zicht, dus da's al heel wat. Nou nog wat konijnen, en klaar is klara ;)

Maar goed, ik heb dus nog een idee voor een cache, en heb me laten inspireren door de "De Cock en de moord op een voetstuk"-cache, en die cache met al die oude tv-beelden (naam ff kwijt, maar die gaan jullie vast geven).

Het idee: Ikzelf woon al m'n hele leven in Amsterdam, en ondanks dat het overal openligt en de politiek druk bezig is het woongenot om zeep te helpen, voel ik me thuis in die stad. Amsterdam heeft al een aantal caches, maar door de drukte is het moeilijk een permanente plek te vinden die niet zal worden geript.

Ik zat te denken om een aantal oude amsterdamse volkverhalen te koppelen aan de adressen waarmee ze samenhangen.

Uiteraard moet je er zelf achter komen waar deze plek is.

Via de coordinaten van deze plekken kom je achter de eindcoordinaat (die ook in Amsterdam zal liggen).

Zo krijg je een behoorlijke wandeling door de stad, die niet aan 1 dag gebonden hoeft te zijn, en je mag nog lekker wat puzzelen ook.

Hier een voorbeeld van zo'n verhaal, en natuurlijk HIER het antwoord.

Commentaar, op- en aanmerkingen zijn weer welkom. :blush:

Gr. Dmace

Geplaatst
Nog maar eens kicken. Niemand zin in een rondje amsterdam?

Ja, we gaan op 2 oktober! :angry:

Wij moeten dan vanwege de slechte plannen van die bende van Balk ellende in Amsterdam zijn. :yes:

Geocachen in het oranje hesje van de FNV. :beerchug:

Geplaatst

Hoi Dmace,

Leuk dat je hebt laten inspireren door " de moord op een voetstuk" :ph34r:

Heb je hem al gevonden?

Bij het maken van deze cache heb ik overigens niet eerst een topic gestart met de vraag of mensen het wel leuk vinden. Volg gewoon je gevoel. Zoals bij elk idee heb je waarschijnlijk mensen die gaan zeuren en mensen die het helemaal geweldig vinden (met alle mogelijkheden daar tussen natuurlijk).

Mij lijkt het een leuk idee en ik zal die cache van je ook zeker gaan doen. Als ik me nog een beetje door die bouwput kan verplaatsen natuurlijk :yes:

Geplaatst
Hoi Dmace,

Leuk dat je hebt laten inspireren door  " de moord op een voetstuk"  :ph34r:

Heb je hem al gevonden?

Bij het maken van deze cache heb ik overigens niet eerst een topic gestart met de vraag of mensen het wel leuk vinden. Volg gewoon je gevoel. Zoals bij elk idee heb je waarschijnlijk mensen die gaan zeuren en mensen die het helemaal geweldig vinden (met alle mogelijkheden daar tussen natuurlijk).

Mij lijkt het een leuk idee en ik zal die cache van je ook zeker gaan doen. Als ik me nog een beetje door die bouwput kan verplaatsen natuurlijk  :yes:

Moet nog 2 of 3 beelden. Maar heb geen haast. :yes:

Wat betreft 'zekerheid' heb je natuurlijk gelijk.

Op m'n andere vraag werd overigens positief gereageerd (follow-the-white-rabbit), en die is "in progress".

Ben nog op zoek naar een paar leuke punten, maar wil wel al kwijt dat je van Amsterdam-Noord naar Amsterdam-Zuid gaat (en niet met de NZ-lijn).

En ook bij minder leuke opmerkingen gaat zo'n cache gewoon door.

Voor de amsterdam-geschiedenis-cache zijn alle punten al opgepikt. Nou nog een geschikt eindpunt, en we zijn klaar voor testing.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...