saterp Geplaatst 7 september 2004 Geplaatst 7 september 2004 Ik heb met mijn gpsmap 60c problemen met ontvangst in de auto. Nu wil ik er een externe gps muis aanhangen. Zover ik nu weet kan ik alleen die van garmin gerbuiken of.... http://www.ipaqshop.nl/product/1978 (Rikaline Active External Antenna voor maar 29,00 euries) Ik kwam dit product tegen en het heeft de zelfde aansluiting MCX. Weet er iemand of dit kan gaan werken?? het is nogal een prijs verschil met het origineel...
Quaerens Geplaatst 7 september 2004 Geplaatst 7 september 2004 Werkt het niet als je je gps op je dashbord zet? Dan heb ik tenminste stukke beter ontvangst. En een magneet op de auto? Klinkt niet stevig. Bovendien zijn auto's volgens mij tegenwoordig niet meer helemaal van staal, maar zit er ook een hoog % kunststof in. Ik heb er overigens geen verstand van/ ervaring mee, ik l*l dus maar wat in de ruimte. groets
heidie und peter Geplaatst 7 september 2004 Geplaatst 7 september 2004 Ik heb een vw golf type 4. De map 60c staat in de bekerhouder in een papieren beker. Zeer goede ontvangst. Weet je dat je ook een steun voor op het dashbord kan kopen, staat hij metteen onder de ruit. Vergelijk en kijk wat goedkoper is. Groetjes piet
saterp Geplaatst 7 september 2004 Auteur Geplaatst 7 september 2004 Ik heb een XDA met tom tom in de auto. Hier heb ik een externe gps muis aan zitten en deze heeft vele malen beter ontvangst. Ik gebruik de GPSMAP 60C alleen voor geocaching omdat ik met tom tom geen coordinaten kan ingeven. Een houder voor op het dashbord werkt ook niet naar behoren. Blijf een slecht ontvangst houden. Het kan te maken hebben met voorruitverwarming. Deze kan de streams tegen houden. Nu houden we telkens de GPSMAP 60 C uit het dakraam. Dus ik zoek een gps muis die ik tijdelijk op het dak van de auto kan leggen.. Heeft iemand een idee of ik de Rikaline Active External Antenna aan de praat kan krijgen en of hij past??
dusee Geplaatst 9 december 2004 Geplaatst 9 december 2004 Deze antenne lijkt erg op de "GA 27C low profile remote automobile antenna" passief gevoed en met mcx connector. $99 usa De gps frequentie zal ook geen andere zijn dan die van de GA 27c. De kans is zeer groot dat de Rikaline Active External Antenna (MCX) het goed doet. Een verschil zou kunnen zitten in het merk opamp. "low noise en lage spanningstoepassing" een fractie minder mooi, maar dat hoeft niet eens. voor de rest zijn die schakelingen allemaal eender. Een patch, opamp en schakelingtje voor de frequentie. Ik verwacht geen problemen voor die 29 euro incl verzendkosten. Ze zijn uitverkocht met levertijd van 1 tot 2 weken. Zegt waarschijnlijk genoeg.
Catootje Geplaatst 10 december 2004 Geplaatst 10 december 2004 (bewerkt) Ik ben ook in het bezit van een 60 en heb geen problemen in de auto. De auto heeft ook voorruitverwarming. Het staat mij echter bij dat in sommige auto´s een voorruit is geplaatst met iets van metaal erin. In dit soort auto´s kan je problemen hebben met de ontvangst. Ik heb het zelf net meegemaakt in de auto van een kennis van mij (Opel Omega) Dus dat wordt waarschijnlijk wel een externe antenne aanschaffen of een andere auto. 10 december 2004 bewerkt door Catootje
Kruimeldief Geplaatst 10 december 2004 Geplaatst 10 december 2004 (bewerkt) Ik heb met mijn gpsmap 60c problemen met ontvangst in de auto. Nu wil ik er een externe gps muis aanhangen. Zover ik nu weet kan ik alleen die van garmin gerbuiken of....http://www.ipaqshop.nl/product/1978 (Rikaline Active External Antenna voor maar 29,00 euries) Ik kwam dit product tegen en het heeft de zelfde aansluiting MCX. Weet er iemand of dit kan gaan werken?? het is nogal een prijs verschil met het origineel... <{POST_SNAPBACK}> Weet iemand of dit gaat werken? : Ja Gewoon kopen. Het is best mogelijk dat je een slechte ontvangst hebt in de auto. Meestal zijn de mooie autosteunen nu net weer niet zo goed voor je ontvangst. De GPS rechtop lijkt leuk, maar kan je een a twee satellieten schelen. Als je dan ook nog voorruitverwarming hebt dan kan het weer een a twee satellieten schelen en als je een metallcoating in je voorruit hebt ben je al helemaal de caramba. Conclusie, een externe antenne biedt uitkomst. Alle Garmins met een externe antenneaansluiting hebben een MCX aansluiting en zijn dus universeel. Je hoeft echt geen Garmin externe antenne. Ik ben nu met mijn 2e bezig. De eerste was van Emtac en binnen een paar maanden had ik dus die klein kloterige MCX stekertje in de vernieling liggen. De Emtac kostte toentertijd ook zo'n 70 a 80 euro. Omdat het stekertje nogal gevoelig is voor dikkere vingers, heb ik dus uit Amerika eentje laten overkomen voor goed 20 dollar, ook met een MCX aansluiting en klaar was Kruimel. Alle Externe antennes met MCX aansluiting zijn gelijk en dus universeel. Of het ding nu 20 dollar kost of 100 euro. Alle externe GPSantennes zijn universeel, maar je hebt ze met drie verschillende modellen stekertjes. Dus wel kijken naar een MCX steker, omdat je anders weer met een verloopplugje zit te werken en het is allemaal pielwerk Hooguit is er verschil in materiaal. De Emtac had een sterkere magneet dan deze onbekende Amerikaan. De emtac was ook een centimeter kleiner en smaller. Ze werken beide gelijk, temninste voor zover dat te zien valt. Het zijn actieve antennes en ze versterken 0,0. Als je een GPS buiten de auto hangt en er dan een Antenne op aansluit zal er geen verschil in ontvangst zijn. Het enige wat de antenne doet is de signaal van buiten de auto doorgeven aan de GPS in de auto als het ontvangst in de auto om de een of andere reden slecht is. @Quarens: Wat het magneetje betreft in het ding en of het al rijdend op het dak blijft zitten. Jazeker. Het dingetje is niet groter dan een luciferdoosje en het magneetje is sterk genoeg om in de regen en in de storm met 180 over de autoweg te toeren. Daar zijn ze immers voor gebouwd GRTZ Kruimel 10 december 2004 bewerkt door Kruimeldief
Wimmert Geplaatst 24 februari 2005 Geplaatst 24 februari 2005 Deze heb ik voor mijn tomtom /navman combi gekocht. Gisteren van de winkel naar huis gereden met mijn 60c. Geen probleem prima ontvangst en dat voor 29 euro bij www.pdashop.nl
saterp Geplaatst 21 maart 2005 Auteur Geplaatst 21 maart 2005 ja ja ook ik heb nu een externe antenne en ik moet zeggen het werkt perfect! de Rikaline Active External Antenna voor maar 29 euro!
keesm Geplaatst 22 maart 2005 Geplaatst 22 maart 2005 Ik heb hiervoor bij aankoop van 60c gelijk antenne bijgekocht bij Notter (Euro 25,-) werkt goed direct heel goede ontvangst. Antenne zit achter spiegel, bij speciale ruimte hiervoor (C5 met warmtewerende voorruit). Zonder antenne viel ontvangst in auto helemaal weg, terwijl buiten de auto nog optimale fix. Groet Kees
Gast NoFearWizz Geplaatst 26 juli 2005 Geplaatst 26 juli 2005 (bewerkt) OEPS verkeerde forum 26 juli 2005 bewerkt door NoFearWizz
Aanbevolen berichten