Spring naar bijdragen

Kant en klaar cache


erics

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Vind ik ook. Hier is toch helemaal niets aan ???

Het leuke is juist dat er zoveel inventieve caches gemaakt worden met een aparte vulling.

Ik denk zelfs dat als er meerdere pre-fab cache komen te liggen dat ik ze na de eerste niet meer zal bezoeken. Als je te lui bent om zelf een cache samen te stellen, maak je dan wel werk van het uitzoeken van een locatie en het nauwkeurig opmeten van de coordinaten? :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maak je dan wel werk van het uitzoeken van een locatie en het nauwkeurig opmeten van de coordinaten?

Misschien is het een idee dat ook te gaan aanbieden. Een kant en klare cache, verstopt en wel. Hoef je alleen je naam op de stippellijn in te vullen.

 

:hehe:

 

Bert

(team612)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laten we toch de zaak ook eens positief bekijken.....

 

..... ik vind de cache er zeer goed gevuld uitzien, daar kunnen een hoop geocachers die hier in NL een cache verstoppen nog een voorbeeld aan nemen!

 

Dit zijn bovendien de uitzonderingen, in 999 van de 1000 gevallen maakt de plaatser de cache toch zelf!

 

ZONNIG SPOOR   :(   ZUURTJE

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat er kant en klare caches te koop zijn lijkt mij een te verwachten ontwikkeling. En dat het in de USA begint, ja dat is met veel dingen zo. Ik zie dat nog wel naar Europa overwaaien. Ook hier zoeken mensen voortdurend naar mogelijkheden om handel te drijven en rijk te worden. Dus als er mensen gek genoeg zijn om veel geld voor iets simpels - maar dan wel kant en klaar - te betalen, ze doen maar. Kijk maar eens hoeveel gemaks-voedsel je supermarkt aanbied! (en wat je daar zelf ook van opeet!)

 

Iets anders is de stelling dat iemand die geen moeite doet om een cache zelf samen te stellen ook wel geen moeite zal doen om een goede plek te vinden en een goede positie te bepalen. Een levenshouding die een deel van de persoonlijkheid is.

Er zijn waarschijnlijk wel caches geplaatst door dergelijke personen, die dus liefdeloos zijn samengesteld, op nare plekken liggen en die foute coordinaten hebben. Dan juig ik een prefab-cache voor deze mensen toe:  tenminste een (1) kleine verbetering is zo mogelijk.

 

Maar ondanks het feit dat geocaching je hobby kan zijn, heb je voorkeuren en talenten. De een kan heel goed posities bepalen, de ander puzzeltochten maken en weer iemand anders weet mooie plekken. Allemaal aspecten die de een meer liggen dan de ander.

 

En over samenhang in persoonlijkheid: ik ken mensen die op hun werk keurig gekleed zijn, fris ruiken, enz. als door een ringetje te halen maar die thuis leven in de grootste vieze beestenbende die je je kan voorstellen en nog wel erger. ra ra..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is duidelijk dat de populariteit van geocaching aan het toenemen is. Dan zien mensen er immers business in. Of dat nu zo positief is? Tja....

 

<Jos>

 

 

 

Edited By rwarmer on juli 19 2002 at 20:47

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is duidelijk dat de populariteit van geocaching aan het toenemen is. Dan zien mensen er immers business in. Of dat nu zo positief is? Tja....

 

<Jos>

Ik ken mensen in NL die al commercieel dachten toen geocaching nog niet zo populair was als nu. Ik kan me nl. een cache herinneren die alleen te vinden was door op een bedrijfs-site te kijken.  :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij gaat het niet zozeer om de inhoud van cache, maar meer om het plezier van het vinden. Vooral als de cache in een mooie omgeving geplaatst is. Je komt zo nog eens op plaatsen waar je anders alleen langs rijdt in de auto. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij gaat het niet zozeer om de inhoud

 

Maar zoals we weten zijn er ook geocachers die het wel aardig vinden een goed gevulde stash aan te treffen.......

 

..... zij hebben vaak een leeftijd waarop de inhoud belangrijker is dat de plek.

Ik bedoel natuurlijk de kids die lekker meecachen met pa en/of ma.

 

Denk dus ook eens aan deze groep!

 

ZONNIG SPOOR [:(] ZUURTJE

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij gaat het niet zozeer om de inhoud

Maar zoals we weten zijn er ook geocachers die het wel aardig vinden een goed gevulde stash aan te treffen.......

..... zij hebben vaak een leeftijd waarop de inhoud belangrijker is dat de plek.

Ik bedoel natuurlijk de kids die lekker meecachen met pa en/of ma.

Denk dus ook eens aan deze groep!

[u:post_uid0]Helemaal[/u:post_uid0] mee eens Zuurtje.

Ik vind dat dit nogal eens over het hoofd wordt gezien. Zelf heb ik bewust altijd in de gaten gehouden dat kinderen andere prioriteiten stellen. En een tijdje terug werd me ook zichtbaar duidelijk dat dat belangrijk is:

Normaal gaan we altijd met z'n tweeën op stap (Miranda en ik dus), maar pas ging een collega met twee zoontjes mee. Ze waren wel eens benieuwd naar het [u:post_uid0][i:post_uid0][b:post_uid0]schatzoeken!!![/b:post_uid0][/i:post_uid0][/u:post_uid0] Zo ongeveer bij elke boom waren ze enthousiast: "Ligt hij hier?!?" Vol verwachting werd uitgekeken naar een ammo-box met een paar leuke dingetjes erin. (We hadden wat foto's laten zien met voorbeelden: nou, dat was precies wat ze leuk vonden om eens te vinden. Er waren ook speciaal wat dingetjes gekocht om te ruilen.)

Wat een teleurgestelde gezichten waren dat zeg, toen we wel een goede ammo-box tegenkwamen, maar waar door andere hunters prullaria in waren terechtgekomen die zelfs kinderen niet kunnen waarderen. Oorspronkelijk was hij trouwens wel goed gevuld. Ik had echt medelijden met ze.

Tweede cache die dag: weer teleurstelling. Nu kwamen we één of ander plastic prullaria doosje tegen. Dat was trouwens een multi van twee doosjes en bij het tweede doosje (het derde van die dag dus) wilden ze niet eens meer meezoeken!!

Dus: denk altijd even verder na dan je eigen belang als je een cache plaatst. Je doet het voor [u:post_uid0]alle[/u:post_uid0] doelgroepen.

En... ook voor sommige volwassenen die in eerste instantie gaan voor de mooie omgeving en de wandeling, is het toch wel leuk om aan het eind geen 'vuilnisbakje' aan te treffen.

Groeten,

Walter en Miranda.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 90-1015262279
Misschien moet ik binnenkort maar een speciale kindercache gaan plaatsen. Met een Cd van K3 enzo. Of heb ik niet op zitten letten en zijn er al kindercaches?

Nou... kindercaches ken ik niet. Wij proberen wel vaak iets voor kinderen erin te stoppen: feestartikelen, spelletjes of inderdaad CD's, bijvoorbeeld van Frank Groothof (Frank van Sesamstraat, die allerlei bekende opera's op een schitterende manier voor kinderen heeft bewerkt). Een tijdje terug hebben we in Eemland een MP3-CD met alle albums van K3 gestopt. Ondertussen is het onkruid daar echter zo hoog dat je er geen kind meer mee naar toe durft te nemen ;-)

 

Zenz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...