Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Al zwalkend over het internet kwam ik op de site van RD-NAP terecht en daar vond ik een goede uitleg over hoe het zit met onze 'terrestrial reference frames'. En hoe ze voor landmeters het probleem van de continentale verschuiving ( bij ons een paar cm. per jaar in NO-richting op de wereldbol) hebben opgelost.

Hier is een directe deeplink.

Voor ons geocachers met meters onnauwkeurigheid in onze GPS posities is er niks van te merken maar landmeters die op de cm werken wel.

Ik kwam verder op de site nog tegen dat het referentie station Delft nog op de oude plek staat: (Voormalige) Geodesie gebouw van de TU Delft, Thijsseweg 11, 2629 JA Delft want ja, vanwege het streven om niet alleen van Nederland maar van heel Europa een kenniseconomie te maken is Geodesie opgeheven, (maar daar gaat en ander draadje over in deze afdeling van het forum.)

Geplaatst
Ik kwam verder op de site nog tegen dat het referentie station Delft nog op de oude plek staat: (Voormalige) Geodesie gebouw van de TU Delft, Thijsseweg 11, 2629

ef570862-0526-433f-acca-43b28cd043da.jpg

Klopt, het gebouw staat er nog.

Foto 21-08-2004

Geplaatst

Ik kwam bij de beschrijving van het referentiestation niet alleen een plaatje tegen van de antenne die op 74,359 hoog staat (ik bedoel zijn faze-centrum) in het ETRF89 stelsel:

antenne.jpg

maar ook een oude foto van het gebouw toen er nog geodesie werd bedreven:

gebouw.jpg

• 1 year later...
Geplaatst

Het dak van het Nederlands Meet instituut wordt nog steeds gebruikt voor

geodesie metingen. Tevens staan nu onze GPS systemen er ook bij

voor tijd transer metingen. Ik beheer dit dak nu. Als er interesse is kan

ik wel wat foto's plaatsen van de gps antennes.

Groeten,

Erik Kroon (Beheerder van de Nationale standard van tijd en frequentie)

Geplaatst
Ik beheer dit dak nu. Als er interesse is kan

ik wel wat foto's plaatsen van de gps antennes.

Lijkt me zeker interessant! :lol1:

Geplaatst

Ik heb wat foto's gemaakt maar hoe krijg ik ze op

het bericht?

Geplaatst

De foto's zullen eerst ergens op internet geparkeerd moeten worden als jpg. Daarna kan je de link copieëren en plakken onder IMG-knop hier boven het forum.

Er verschijnt dan een plaatje in je forumbericht. Je kunt het checken door eerst de knop "bekijk bericht" te gebruiken en als alles klopt de knop "voeg reactie toe" te gebruiken.

Suc6

Geplaatst
Ik heb wat foto's gemaakt maar hoe krijg ik ze op

het bericht?

De foto's moeten ergens op het internet worden gezet, en daarna kun je deze foto's in het bericht insluiten door de url tussen de [img*] en de [/img*]- tags te plaatsen, bv. [img*]http://www.mijnwebsite.nl/foto1.jpg[/img*]

In de beide tags heb ik nu de rode * geplaatst, omdat ik ze hier anders niet kan tonen. Als je die weghaalt wordt het plaatje in het bericht getoond.

Geplaatst

Dan heb ik een probleem. Ik heb geen toegang tot een website. Mischien dat ik ze

naar iemand kan mailen die de mogelijkheid heeft om ze ergens op te zetten en

te linken? Het zijn foto's van de aprs gps antennes, meetpijlers voor de koppeling

van aprs naar rd meetpunten, en de antennes voor tijdvergelijk via gps. Het aprs punt is tevens een ankerpunt voor europa en het JPL.

Groeten,

Erik Kroon

Geplaatst
Dan heb ik een probleem. Ik heb geen toegang tot een website.

Je mag ze naar mij sturen. PM met e-mailadres is onderweg. ;)

Geplaatst

Hierbij de foto's van het aprs meetpunt delft.

aprs1.jpg

Dit is het referentie punt waar de aprs data wordt gekoppeld aan de rd meetpunten

Het is de dikke meetpeiler met een referentie gaatje in het midden.

dikke_meetpijler.jpg

Detail van de dikke meetpeiler. Ik heb geen idee of deze een rd nummer heeft.

Geplaatst

dunne_meetpijler_gps_tijdvergelijk.jpg

dit is de dunne meetpeiler met de gps/glonass antennes voor tijdvergelijk

gpsaprs.jpg

andere gps antennes voor positie bepaling.

Geplaatst

Dit is het nationale standaard laboratorium voor tijd en frequencies.

De apparatuur met de groene schermpjes zijn zelfbouw gps ontvangers.

Tevens gebruiken we Topcon en 3S navigation.

tijd_frequentie.jpg

Ik hoop dat jullie de foto's intersant vinden.

Groeten,

Erik Kroon

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...