Spring naar bijdragen

Hoe omgaan met teams die TB niet herplaatsen?


j-roon

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

 

ruim een maand geleden heb ik mijn eerste travelbug geplaatst (en deze werd volgens de log nog dezelfde dag opgepikt, door een cachers team). Nu zit ik dus al die tijd al te wachten tot er weer een berichtje volgt dat hij herplaatst is in een cache. Niets van dit alles. Is het done om het team dat de TB heeft opgepikt een mail te sturen? Mijn dochter zou het ook wel leuk vinden om een en ander eens terug te zien.

 

Vriendelijke groet,

 

Jeroen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Mijn TB was in de buurt van Luxemburg opgepikt (5 weken geleden) en zou naar Amerika gaan.

Daar is hij ook gearriveerd maar nog niet gelogd.

 

Ik heb de cacher in Amerika 2 dagen geleden gemaild met de vraag wanneer de TB zijn reis voortzet.

Prompt kreeg ik antwoord, dat hij zich verontschuldigde. Hij zou naar Californië worden uitgezonden en zou de TB daar droppen. Dit was echter uitgesteld voor een maand. Dus gaat hij hem dit weekend maar in de buurt waar hij nu in Amerika is, plaatsen.

 

Dus de catcher mailen zou ik zeker doen.

 

De andere TB is ook nog in bezit van een cacher en ligt ook al weer een maand die ga ik dus een dezer dagen ook mailen.

 

Suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi

Onze MountainBug is door een Nederlands team meegenomen naar Mexico.

Erg leuk! In hun logjes staan foto's van onze Bug, leuk gedaan!

Iemand uit Amerika heeft de TB daarna meegenomen, zo staat in de cachelog. Maar deze cacher heeft de TB zelf niet gelogd! :crybaby:

Ik heb deze cacher op 26/7 gemaild met de vraag of hij de Bug wil loggen, maar heb tot nu geen ENKELE reactie gekregen. :thumbup:

 

groetjes

Bandiet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op deze pagina van geocaching.com staat het volgende....

 

Is there any Travel Bug etiquette?

 

Use the Golden Rule when you find a Travel Bug. Most owners would rather see their travel bugs do a lot of travelling, so try not to hold on to a travel bug for too long. If you plan on holding onto the bug for more than 2 weeks, make sure to send a courtesy email to the owner letting them know.

 

En daar wordt je ook op gewezen op je eigen cachepagina. Als je een TB langer dan twee weken in handen hebt verschijnt in je invetory-list achter betreffende TB een sterretje die je erop wijst dat je de eigenaar even dient te waarschuwen...........

 

Het is dus zo dat degene die jou TB langer dan twee weken in handen heeft even een mailtje zou kunnen/moeten sturen waarom de TB nog niet is herplaatst. Daar kan best een hele goede reden voor zijn. Zeker als aan een bepaalde opdracht dient te worden voldaan. In de praktijk gebeurt dit bijna nooit. Dus als mijn TB na drie a vier weken niet is herplaatst stuur ik een net mailtje naar degene die mijn TB of Geocoin in handen heeft. Meestal wordt hier positief op gereageerd en volgt er actie. Soms hoor je niks en heel soms krijg je een carambalig mailtje terug.

Dus............gewoon even mailen!!

 

Veel TB en cacheplezier...............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi

Ik heb er op zich niet zoveel moeite mee als onze (enige) TB enkele weken onderweg is van de ene cache naar de andere cache. Waar ik wel moeite mee heb, is dat de bug uit de cache is meegenomen maar nog niet is gelogd als "retrieved". Hij staat nu dus nog steeds in het lijstje van de aanwezige bugs, terwijl ie, volgens de cachelog, is meegenomen.

Mijn ergernis wordt helemaal groot als ik geen enkel antwoord van de betreffende cacher krijg op mijn mailtjes.

 

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok allemaal bedankt. In de etiquette had ik zien staan dat je na twee weken een courtesy mailtje naar de eigenaar dient te sturen. Er staat echter niets in over de kant van de eigenaar. Conclusie voor mij na voorgaande reacties is dat het wel ok is om teams te mailen indien het te lang duurt. Dit ga ik dus ook meteen doen. Eens kijken of ie nog boven water komt...

 

Iedereen bedankt voor de reactie,

 

Jeroen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even een laatste afsluiter. Ik heb het team gemaild en kreeg heel spoedig een leuk mailtje terug. Ze waren er nog niet aan toe gekomen, maar hebben de TB inmiddels weer in een cache geplaatst.

 

Ik ben dus weer blij!!

 

Vriendelijke groet,

 

Jeroen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...