Spring naar bijdragen
  • 0

Oziexplorer upgrate

Vraag

Geplaatst

Enige tijd geleden heb ik zgn. kabouter CD's uit een cache meegenomen. Nadat ik ze al vaker was tegen gekomen in caches bedacht ik me dat het wel eens iets handigs voor geocachen zou kunnen zijn. Thuis bleek dit inderdaad het geval en heb ik Ozi op mijn PC geïnstalleerd (versie 3.90). Op internet kwam ik erachter dat er ook een CE-versie voor op de PocketPC bestaat. Die dus ook gedownload. Nu blijk ik echter mijn PC-versie te moeten upgraden om kaarten op mijn PC dusdanig te kunnen opslaan dat ik ze op mijn PocketPC kan openen/gebruiken. Na de upgrate (versie 3.95) kan ik echter de registratie niet meer met de op de kabouter CD's geleverde key-generator omzeilen. Weet iemand hoe dat wel kan. Of moet ik gewoon dokken?

Overigens heb ik een Rikaline 6020 gps-ontvanger (volgens mij niet zo'n gangbare ontvanger). Weet iemand of deze ontvanger uberhaubt werkt met de CE-versie van Ozi?

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Conversie naar CE gebeurt toch middels een speciaal meegeleverd programma ? Hier is geen licentie voor nodig.

Overigens, de maker moet ook leven, en OZI is veel waard, maar kost weinig.

• 0
Geplaatst

Wel Geinponem, ik denk dat je een grapje maakt en mij op de kast wil jagen.

Als je met een HP 2210 en een Rikaline 6020 GPS plus een actieve antenne kan rondlopen dan kan je toch wel voor

Ik kreeg even een beeld voor me van een jaar of 5 geleden: muziekanten die wel graag 7500 gulden betaalden voor een electronisch orgeltje maar de 120 gulden voor de software te duur vonden en om een crack zeurden.

Ik heb natuurlijk niks gezegd als je een arme student bent die deze spullen van zijn rijke suikeroom heeft gekregen of als je in een vergelijkbare situatie verkeert.

En de Rikaline gebruikt de SiRF chipset waar niks mis mee is. En het ding kent het NMEA protocol zodat er geen communicatieproblemen hoeven te zijn bij gebruik van OziCE voor autonavigatie.

Wat ik zo niet direct kan bekijken is: of routes, waypoints en tracks wel de GPS in en out kunnen. Dat gaat niet via NMEA maar zal met het fabriekseigen SiRF-protocol moeten. Er zal bij het machientje vast wel een simpel gratis progje voor CE worden bijgeleverd om deze I/O (en niks meer) te doen.

• 0
Geplaatst

Pfff,

Forumregels

Kabouters niet toegestaan. Member is verwijderd geweest maar heeft nu zijn volledige member rechten

terug (dankzij een goede e-mail uitwisseling).

Bytheway

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...