Spring naar bijdragen

Geocachen in het Algemeen Dagblad


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

........Dan blijkt dat het dus om een cache gaat, die NIET LEGAAL is.

 

Dit kan niet; dit verpest het geocaching gebeuren zo.

 

Hiker

 

Wie bepaalt welke cache illegaal is? Een cache die niet aangemeld is bij geocaching.com is niets anders dan een cache die niet aangemeld is bij geocaching.com. Niets meer en niets minder.

Misschien in de ogen van geocaching.com illegaal, maar wie zegt dat het plaatsen van een doosje met of zonder inhoud, waarvan de coördinaten op het internet te vinden zijn, alleen voorbehouden is aan leden van geocaching.com?

 

De naam geocaching is voorbehouden aan geocaching.com. Zo lang degene die een cache plaatst bij "de concurrent" niet het woord geocache of geocaching gebruikt, zal .com er niets tegen kunnen doen.

 

Het zou een illegale cache zijn als het stiekem, en dus illegaal, op de site van geocaching.com zou staan. Hoe het daar dan ook moge komen :cry:

 

Ik zie ook helemaal niet in waarom een cache niet aangemeld bij geocaching.com, en in jouw ogen dus illegaal, het geocaching gebeuren zou kunnen verpesten. Misschien ligt de cache wel beter en mooier verstopt dan een bij geocaching.com aangemelde cache. Misschien is de in jouw ogen illegale cache wel beter volgens de regels verstopt dan een cache aangemeld bij geocaching.com.

 

Als het geocachegebeuren verpest wordt, wordt het verpest door die cachers die zich van de "wetten" van gebruik van grond van anderen volledig aan hun laars lappen.

 

De populariteit van het spelletje zal het spelletje op den duur geen goed doen.

 

[offtopic on] Doet me denken aan een ander "spelletje" van 25 a 30 jaar geleden. De 27MHz gebruikers. De bakkies. Toen het illegaal was, was het gezellig en leuk, totdat het legaal werd. Toen schafte iedereen zich zo'n proatdeusie aan en toen was het over en voorbij met de gezelligheid. Iedereen carambade doorelkaar heen en over elkaar heen, met als gevolg dat niemand ook maar iemand kon verstaan. Sindsdien is het ook nooit meer wat geworden. Voorbij hobby. Dat gaat ook met geocaching gebeuren. [offtopicmode off]

 

Ik pleit zelf voor volledige illigaliteit en anoniemiteit. Ben je aan het cachen en je ziet nog iemand in het bos? Wegduiken totdat de kust weer veilig is. Het kan wel eens iemand zijn die je verlinkt...

Illegaal plaatsen, wil niet zeggen dat je geen respect voor de natuur hebt, het wil alleen maar zeggen dat je in ieder geval geen frustratie hebt overgehouden aan het vragen om goedkeuring bij de achterlijke en soms op geldbeluste burocraten en bosbeheerders. Goedkeuring die de een met een knipoog gratis krijgt, de ander flink voor in de buidel heeft moeten tasten en weer een ander never en nooit krijgt, hoe goed de bedoeling ook is en hoe goed de verstopplaats ook moge zijn voor het milieu of de natuur.

Gewoon overgeleverd aan de willekeur, buien of grillen van een grondeigenaar of vertegenwoordiger daarvan.

 

Even voor alle duidelijkheid, dit is mijn mening en zal waarschijnlijk niet de mening zijn van de "club" waarvoor ik hier modereer. :yes:

 

Kruimel_tr_2.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik steun dus het principe van geocaching.com dat een cache pas goedgekeurd kan worden door hen, wanneer duidelijk is dat deze toestemming heeft van de eigenaar vd grond, met naam en adresgegevens van de persoon die de goedkeuring heeft verleend.

 

Ik baal er van dat ik deze tocht gelopen heb, ook al was hij nog zo mooi.

 

Verder kan ik melden dat de directie van de Waterleidingduinen weet heeft van het feit dat er ook caches op het terrein liggen die zijn geregistreerd bij geocaching.com. Voor deze caches is geen toestemming gevraagd, vernam ik. Men is er nog niet uit of er actie wordt ondernomen tegen deze caches. Gezien het feit dat ze er nog steeds liggen, zal het zo'n vaart niet lopen.

Hopelijk verdwijnt de nare nasmaak die Hiker heeft overgehouden van de prachtwandeling, nu duidelijk is dat de kaboutercache in de Waterleidingduinen even ' illegaal' is als de 'offici"ele' . Wij hopen dan ook wandelaar Hiker te mogen begroeten bij de overige kaboutercaches van het Cairnteam.

 

Goed, ik begrijp dat de wandeling, ook al was hij hier en daar van het pad af, wel toestemming had van de Waterduinen. Dat doet me in ieder geval goed.

Maar men spreekt echter in een zin over de wandel/cacheroute.

...'De .loc-file met de wandel/cacheroute (Damhert.loc) is hier te downloaden: http://www.xs4all.nl/~rigter/geocaches/'...

(zie: http://www.xs4all.nl/~rigter/geocaches/Dam...dingduinen.htm)

De cache zelf heeft dus GEEN toestemming van de Waterduinen en daarom vind ik de informatie op de site nog steeds misleidend.

Maar nogmaals, gelukkig voel ik me nu niet meer bezwaard over de gelopen wandeling, want die was met toestemming en echt de moeite waard.

bewerkt door hiker
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...