Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hi,

 

Heeft nog iemand problemen gemerkt bij het gebruik van functies via de API?

Concreet: gisteren werden mijn PQs uitgevoerd maar bij het downloaden via de API vanuit GSAK werkte de download traag en moest ik regelmatig een retry doen waarna de PQ niet ingeladen werd wegens "corrupte ZIP file". Manueel de PQs downloaden en importeren werkte wel, de ZIPfiles waren dus niet corrupt maar waarschijnlijk gebeurde er iets mee door de API.

Ook vandaag lukte de download van de PQs via API niet zonder retries en konden de Zipfiles weer niet geïmporteerd worden wegens "corrupt". Manueel was er weer geen probleem.

Een refresh van een aantal caches (alweer API) ging tergend traag en er werd zelfs manueel een nieuw token gevraagd terwijl dat normaal automatisch vernieuwd wordt.

Op status.geocaching.com is te zien dat er gisteren een outage van een 10-tal minuten is geweest, vandaag staat alles nog groen.

 

 

Geplaatst

De PQs die gisteren faalden en als corrupte ZIP file werden aangeven werden vandaag probleemloos binnen gehaald via API. Ook refresh (via API) werkt alweer foutloos.

 

Geplaatst (bewerkt)
41 minuten geleden zei Berenboot:

Gisteren een PQ geladen en daarin miste ik een cache uit een serie, nog niet eerder meegemaakt. Ook vreemd.

Regelmatig, dat er een cache mist in m'n PQ's !!

Dat wordt vooral zicht/merk-baar, als ik een PQ direct op een lege Gps zet en dan b.v. een trail ga lopen. Als er caches in een trail uitvallen, dat valt dat vaak direct op m.b.t. de nummering. Als ik dan de C:Geo live kaart erbij pak, dan is soms die cache wel zichtbaar en ook online.

Die PQ draai ik altijd 's morgen voordat we weggaan, juist om een up-to-date lijst te te hebben in m'n gps. Normaal gebruik in GSAK en als er dan een cache mist in een PQ, dan is dat niet zo erg, want de kans is groot dat die cache al wel eerder in GSAK is ingeladen.

 

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst

Door het gebruik van GSAK zal je idd weinig kans hebben dat je een cache an een reeks mist. In elk geval kan je dan ook filteren en kijken of de filter even veel caches bevat dan er bij de reeks vermeld wordt.

Ik probeer elke week via API en "get geocaches" de nieuw gepubliceerde caches in GSAK te zetten, het risico dat er dan een week later een cache niet in de PQ zit die ook gemist werd bij het ophalen van nieuwe caches is dan wel heel klein.

Na het runnen van alle PQs om de Belgische database up-to-date te houden doe ik nog eens een refresh van de caches die geen update kregen in de laatste 7 dagen. Dat moeten gearchiveerde caches zijn maar mocht er eentje niet in een PQ gezeten hebben dan wordt die alsnog vernieuwd door de refresh.

 

  • 8 months later...
Geplaatst

Zoals bekend bij lezers van het forum, worstel ik al een eeuwigheid met het probleem dat ik niet ene nieuw cache kan binnenhalen.

Via de knop "Update" in Gsak , komt telkens de melding "niet voldoende Api of leesfout.

Vele goede raad ter harte genomen, echter een oplossing wordt maar niet gevonden.  Dat impliceert dat ik Gsak niet kan gebruiken en de GPSMAP 66sr geeft

ook een melding "autorisatiefout"  !  Ik weet het ondertussen niet meer. !!!!

Geplaatst

Misschien een drastische oplossing. Maak vanuit GSAK een backup van alle data (Backup > alle databases save GSAK settings).

Daarna uninstall van GSAK en verwijder manueel achtergebleven files (o.a. in C:\Users\naam\AppData\Roaming\gsak)

Herstart de PC en herinstalleer GSAK (ook de nieuwste updates). Daarna opnieuw je GC account instellen en proberen om via de API een paar caches of een PQ of list binnen te halen. 

Als dat lukt kan je met restore je databases opnieuw inladen. Probeer dan een refresh via API van enkele caches. Als dat lukt kan je, opnieuw via "restore" je macro's en filters opnieuw installeren. 

 

  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...