Spring naar bijdragen

manier om hulp te vragen


on4bam

Aanbevolen berichten

Hi,

 

Het komt voor dat we ergens vast geraken en hulp vragen. De eerste waar we naar sturen is de CO en daarna eventueel de laatste logger of iemand die we kennen.

We geven altijd mee wat we al wel vonden, waarden, berekeningen e.d. en vragen dan waar we fout zitten.

Vanmorgen kreeg ik een vraag om hulp voor een multi die we bijna een jaar geleden deden en die ondertussen een 10-tal nieuwere logs heeft. De vraag was "kan je helpen want we denken dat we de cache zoeken waar hij niet ligt". Geen info over niet gevonden waarden, omgeving of wat dan ook dus hoe te helpen? Eindlocatie gewoon geven of alle waarden die wij vonden? Nee, toch.

Op mijn vraag wat ze zelf hadden gevonden kreeg ik later een mail terug dat ze het ondertussen zelf hadden opgelost.

 

Ik vind dit een beetje vreemd... :huh:

 

Oh ja, wanneer we zelf hulp vragen apprecieer ik het meer wanneer we een hint krijgen, men aanwijst waar de fout zit of een duwtje in de goede richting dan wanneer direct de oplossing gegeven wordt.

 

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

17 uur geleden zei on4bam:

Ik zie nog geen "found" log  ;)

Dat kan ook zijn, dat ze de cache niet gevonden hebben. Niet iedereen 'durft' een DNF te loggen :no:.

Wij zijn ook niet van die goede puzzelaars ( en houden dus ook niet van moeilijke 'veld' vragen ) en als we dan tijdens de wandeling een vraag tegenkomen, waarvan we het antwoord niet kunnen vinden is dat nogal frustrerend. Soms ben je al kilometers aan de wandel, als je vast loopt en als dan de CO niet ( redelijk snel ) reageert, dan loop je snel vast. Gelukkig hebben we via WhatsApp een grote groep, waar we hulp/hint kunnen vragen, maar als je die niet hebt, dan houdt het wel eens op.

Overigens heeft die CO natuurlijk ook een eigen leven, dus dat hij/zij niet altijd reageert, dat is zonder meer te begrijpen. Maar we gaan geen 30 minuten staan wachten of we moeten ergens een zitplek kunnen vinden, met mooi uitzicht.

Als een onbekend iemand mij een geo vraag mailt, dan wil ik hem/haar wel een hint geven. Hoe 'nauwkeurig' dat antwoord is, is afhankelijk welke informatie hij/zij in de mail zet.
 

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...