Wigher Geplaatst 15 mei 2024 Geplaatst 15 mei 2024 Op events 2023 en 2024 krijg ik steeds upload GPX file die een hoop cache's bevatten, die ik vind worden weergegeven bij gevonden. Ik sla deze als concept op, eenmaal thuis met usb kabel naar concept geocaching.com Probleem is dat al de gevonden cache toch in de montana 750I blijven staan en deze dan ook steeds opnieuw met de recente gevonden mee overgezet worden. Nu heb ik reeds geocache_logs.txt , geocahce_visits.txt en wap.gzz verwijderd, maar de gevonden cache's blijven wel staan op het toestel en die wil ik er ook uit zodat ik alleen maar in de toekomst telkens maar de recente gevonden in concept krijg te staan. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen Alvast bedank
Linkalovers Geplaatst 15 mei 2024 Geplaatst 15 mei 2024 (bewerkt) 2 uur geleden zei Wigher: ... N heb ik reeds geocache_logs.txt , geocahce_visits.txt en wap.gzz verwijderd, maar de gevonden cache's blijven wel staan op het toestel en die wil ik er ook uit zodat ik alleen maar in de toekomst telkens maar de recente gevonden in concept krijg te staan. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ... Op mijn 64s staat ook de file '...\Garmin\Geocache_Logs.Xml' en die zal de Garmin software waarschijnlijk gebruiken. De *.Txt files zijn m.i. gewoon een platte tekst exports van de Xml, voor de gebruiker. Maar ik verwijder 'Geocache_Logs.Xml' file nooit, want dat is eigenlijk ook mijn cache geschiedenis. Want alle caches die ik met dit toestel heb gevonden staan er in en ook in de juiste volgorde ! Beter zou zijn als u het geocache filter op uw gps zo instelt, dat gevonden caches niet worden getoond. Na even wat Google'n zou dit de instellingen kunnen zijn : Filtering the Geocache List : You can filter your geocache list based on certain factors, such as the level of difficulty. Select Geocaching > Menu ( 3 streepjes ) > Filter. Select one or more options to filter: To filter by a geocache category, such as puzzle or event, select Type. To filter by the physical size of the geocache container, select Cache Size. To filter by Unattempted, Did Not Find, or Found geocaches, select Status. To filter by the difficulty level of finding the geocache, or the difficulty of the terrain, select a level from 1 to 5. Select to view the filtered geocache list. 15 mei 2024 bewerkt door Linkalovers
kalkendotters Geplaatst 15 mei 2024 Geplaatst 15 mei 2024 2 uur geleden zei Wigher: Op events 2023 en 2024 krijg ik steeds upload GPX file die een hoop cache's bevatten, die ik vind worden weergegeven bij gevonden. Je zult ook deze gpx bestanden moeten verwijderen van de GPS, als je deze caches gedaan hebt. Die verdwijnen niet automatisch als je het visits.txt bestand verwijderd 1
Linkalovers Geplaatst 15 mei 2024 Geplaatst 15 mei 2024 1 minuut geleden zei kalkendotters: Je zult ook deze gpx bestanden moeten verwijderen van de GPS, als je deze caches gedaan hebt. Die verdwijnen niet automatisch als je het visits.txt bestand verwijderd Inderdaad ! Dat natuurlijk zo-wie-zo, anders loopt de gps vol.
Wigher Geplaatst 15 mei 2024 Auteur Geplaatst 15 mei 2024 Sommige gpx files staan er nog in gezien sommige caches nog niet gevonden zijn, Terwijl andere gpx file eruit zijn en toch nog deze cache in de gevonden lijst worden weergegeven.
StefandD Geplaatst 18 mei 2024 Geplaatst 18 mei 2024 Mijn workflow na een cachedag is als volgt: * Verwijder alle gpx-bestanden in de map \Garmin\GPX\ in zowel het intern geheugen als op de SD-kaart. Wil je deze niet kwijt? Back-up ze eerst en zet ze later terug. * Verwijder alle ggz-bestanden in de map \Garmin\GGZ\ in zowel het intern geheugen als op de SD-kaart. Wil je deze niet kwijt? Back-up ze eerst en zet ze later terug. * Verwijder het bestand \Garmin\geocache_visits.txt nadat deze is geüpload naar geocaching. Gebruik je een Apple computer? Leeg dan ook de prullenbak terwijl het toestel nog is aangesloten! * Laat daarna het toestel minimaal één keer 'leeg' opstarten voordat je er nieuwe bestanden op zet. Hiermee heb ik nooit last van caches die achterblijven.
Aanbevolen berichten