Spring naar bijdragen

Vraagje van ene beginner


JJoostK

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben Joost uit Wezep en geocache sinds kort. Leuke hobby.

Mijn gemeente heeft in het apv staan dat er chaches geplaatst mogen worden als er rekening gehouden wordt met bepaalde regels.

 

Citaat
  • Een cache ligt op minimaal 20 meter afstand van een particulier terrein waarop gebouwen staan waarin mensen verblijven (bijvoorbeeld woningen, scholen of bedrijven).
  • Een cache ligt op minimaal 20 meter afstand vanaf de invalswegen Stationsweg (Wezep), Duurzaamheidsstraat, Rondweg, Zuiderzeestraatweg, Veluwelaan, Keizersweg, Mheneweg Noord, Verlengde Looweg, Looweg, Zwarteweg (komgrens Oosterwolde tot aan Groote Woldweg) en de Groote Woldweg.
  • U mag geen cache plaatsen op speelplekken, begraafplaatsen, dierenweides, schoolpleinen en in bomen.
  • U mag maximaal 20 cm diep graven in gemeentegrond en de gegraven kuilen moet u direct dichten.
  • De cache heeft een maximale afmeting van 3375 cm3, waarbij de langste zijde niet groter is dan 15 cm.
  • U veroorzaakt geen schade of hinder aan de natuur, gemeentelijke eigendommen of eigendommen van derden.
  • Een cache mag geen nadelig effect hebben op de verkeersveiligheid, de bruikbaarheid (bijvoorbeeld de begaanbaarheid van wegen of speelvelden) en de netheid van het gemeentelijk gebied of de materialen die daar in staan.
  • De locatie is bereikbaar via gebaande paden of gazon.

Betekend dit dan dat ik gewoon op gemeentegrond chaches mag gaan plaatsen mits ik me aan de regels hou?

Ik vind het erg onduidelijlk en heb het fprum gezocht op antwoorden maar niet gevonden.

Bossen etc zijn van beheerders daar moet je toestemming van hebben, maar bijvoorbeeld langs fietspaden moet dan toch gewoon mogen?

 

Alvast bedankt,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo, welkom op dit forum.

 

Ik verwacht dat u natuurlijk altijd toestemming moet vragen aan de betreffende gemeente. Zodat die kan bepalen of de door u gekozen plek wel voldoet aan de door de gemeente gestelde eisen en/of voorwaarden.

Tevens moet u zich natuurlijk ook de regels van Groudspreak houden, waaronder b.v. ook de 161 meter afstand tot een andere cache.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik de regels zo lees dan mag je een geocache in de gemeente plaatsen zonder expliciete toestemming zolang je je houdt aan de gegeven regels. En anders kun je ze natuurlijk ook even bellen via het vermelde telefoonnummer.

zie https://www.oldebroek.nl/Inwoners/Sport_vrije_tijd_en_cultuur/Toerisme/Geocaching
Overigens is graven voor een geocache niet toegestaan bij geocaching.com

(Dit staat trouwens niet in de APV, maar in een losse notitie van de gemeente.)

Let wel dat er soms andere beheerders zijn dan de gemeente zoals bijvoorbeeld SBB. Je moet dan weer voldoen aan de eisen die deze beheerder stelt.

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...