Spring naar bijdragen

Wat bezielt een CO om zijn/haar/hun data niet te delen met 3rd party apps?


on4bam

Aanbevolen berichten

Naast de Belgische hou ik in GSAK ook een Nederlandse database bij. Die wordt minder up to date gehouden dan de Belgische en nieuwe caches worden via de API gedownload i.p.v. via PQs. Nu valt het mij op dat een CO van een grote reeks als "opted-out user" staat by "Placed by". Dat wil zeggen dat wanneer de caches geëxporteerd worden naar de GPS de eventuele opmerkingen van de CO in de logs niet zichtbaar zijn.

Ik zou verwachten dat de eigenaar van een cache toch wil dat die opmerkingen gelezen kunnen worden door alle cachers en niet enkel door app-cachers?

Bezorgd zijn over je privacy is OK (en aangewezen) maar info die gewoon op de website kan gelezen worden en via download van een GPX bestand beschikbaar is verbergen voor API gebruikers heeft geen enkel nut en beperkt GPS gebruikers om soms noodzakelijke info te lezen.

BTW, de naam van "opted-out users"  is met een met een eenvoudige macro gewoon te importeren. Helaas gaat het niet met de inhoud van de logs.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik denk dat on4bam de CO van deze serie bedoelt: https://coord.info/GCA45TD
Een nieuwe mystery trail in en om Goes in Zeeland.

Deze komt inderdaad als Opted Out User in GSAK binnen.
Je ziet het ook op de webpage: "A cache by GPS Roefel (§OPTOUT:88b927606a2c§)"
Maar de rest snap ik ook niet. Logjes komen bij mij gewoon binnen - alleen de naam van de CO ontbreekt - en bij een export naar de gpsr zijn ze bij mij ook zichtbaar.

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de inhoud van de logs wel ziet heb je waarschijnlijk een GPX gebruikt en niet de API.

Een log van een opted-out user ziet er zo uit: (nadat "actualnames" macro op de database werd losgelaten die de naam van de user invult.

6/2/2023 By darko360 (Found=0 Hidden=0, as of 25/3/2023)
Content unavailable. This user has opted-out of sharing certain information with API Authorized Developers.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou het kunnen zijn dat de CO helemaal niet in de gaten heeft dat zijn opt-out dit probleem als gevolg heeft? Heb je al eens met de CO contact gehad hierover?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, Het is nu ook niet zo dat we de geo-art binnenkort gaan doen. Het was mij nu extra opgevallen omdat het zo veel caches zijn.

Het is wel een probleem als zo'n opted-out CO een log aanmaakt met info die belangrijk is bij het zoeken( bv . tijdelijk enkele meter verplaatst... regular is verdwenen, micro gelegd...)

 

 

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...