Spring naar bijdragen

gpsmap 66sr - geocaches geplaatst maar niet te zien op toestel


meraba

Aanbevolen berichten

Ik heb een GPSMAP 66sr met een sd card.

IK wilde geocaches vanuit Basecamp uploaden naar mijn 66sr maar zie alleen een venster met keuze tussen routes, sporen en waypoints. Routes en sporen komen goed in de 66sr en kan ik ook zien in de 66sr. Caches worden niet geplaatst.Het gaat om een bestand uit geocaching.com met 1000 geocaches. Is dit teveel? Een paar maand geleden kon ik zo'n 500 geocaches plaatsen en dat ging goed. Ergens doe ik nu wat fout.

Toen heb ik met de hand geocaches geplaatst. Op mijn mac zie ik 2 mappen:

Map 1: CARMEN > Garmin. De map Garmin heeft submappen GPX, POI, SQL. In de map Garmin zitten mijn Openstreet bestanden. In de submap GPX zitten mijn routes, tracks en waypoints.

Map 2: GARMIN > Garmin. In map Garmin zitten zo te zien alle basisbestanden (Custom Maps, Debug etc) en een map GPX met submappen Archive, Current en Nav.

Waar moet ik mijn geocaches plaatsen?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De caches zijn 300 km ver dus daarom zie ik ze niet als lijst onder Hoofdmenu > Geocaching. Terwijl ik in Hoofdmenu > Waypointbeheer wel alle waypoints kan zien. In mijn Dakota zag ik de caches wel.

Ik heb een waypoint gekozen, de directe route daarheen gemaakt, er naartoe gegaan met het witte pijltje en inderdaad: alle caches zijn er.

Bedankt voor de tip, maakt gelukkig een eind aan lang puzzelen :wink2:

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is deze opmerking te laat, maar ...

Op m'n 64s kan je GPS in demo stand zetten en als je dan op de gps zoek naar een plaats in de buurt van de caches, dan kan je kiezen om direct naar die plaats ( omgeving ) te gaan en dan zijn de caches ook zichtbaar. Vergeet niet de GPS weer 'aan' te zetten, want in demo-mode vindt je beslist geen caches :wink2: !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 15-3-2023 om 12:28 zei Linkalovers:

Op m'n 64s kan je GPS in demo stand zetten en als je dan op de gps zoek naar een plaats in de buurt van de caches, dan kan je kiezen om direct naar die plaats ( omgeving ) te gaan en dan zijn de caches ook zichtbaar. Vergeet niet de GPS weer 'aan' te zetten, want in demo-mode vindt je beslist geen caches :wink2: !

Je hoeft je GPS zelfs niet in demo stand te zetten. Gewoon scrollen op de kaart naar de omgeving waar de caches liggen en ze verschijnen. Je kan navigeren naar zo'n cache met "search near" (of NL-talig equivalent).

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei on4bam:

Je hoeft je GPS zelfs niet in demo stand te zetten. Gewoon scrollen op de kaart naar de omgeving waar de caches liggen en ze verschijnen. Je kan navigeren naar zo'n cache met "search near" (of NL-talig equivalent).

Inderdaad, maar als de caches ver weg liggen ( b.v. in het buitenland ), dan is die Demo staan beter/sneller.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...