Spring naar bijdragen

Geocaches in de cache???


Keselken

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

In maart 2021 stelde ik hier een vraag met betrekking tot het aanmaken en de synchronisatie van lijsten op mijn GPSMAP 66sr en waarbij ik enorm geholpen ben geworden.
De lijsten op mijn toestel, zowel de gesynchroniseerde als de niet- gesynchroniseerde, heb ik enkele weken terug verwijderd omdat ik ze niet meer kon gebruiken. Zo diende ik bv vorig jaar in december naar Irak te gaan en had ik oa een (gesynchroniseerde) lijst met geocaches aangemaakt die in de buurt van Bagdad te vinden waren. Eenmaal ik terug thuis was, heb ik deze lijst verwijderd, net zoals de rest. En nu komt het…

Op het scherm van mijn Garmin zijn deze caches van de verwijderd lijsten op een bepaald ”zoom niveau” op de kaart zichtbaar! Als ik inzoom verdwijnen deze!! Op het toestel zelf zijn deze caches NIET terug te vinden. Het lijkt erop dat de geocaches ergens in de cache van het toestel steken (???). Heeft iemand een idee hoe dit mogelijk is?

ik voeg twee schermafbeelding toe van het probleem: zelfde gebied maar twee verschillende “zoom niveau’s”.

Groetjes

Keselken (alias Jan)

D4714C93-8F85-43FE-8755-04A71FD6057F.jpeg

0048C3D4-B5FF-4860-97AB-F28DB2255192.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als eerste...als je ver genoeg uitzoomt, dan verdwijnen de caches vanzelf van de kaart, maar dan zijn ze natuurlijk niet weg.
Zo is het design van de GPS

 

Dan het tweede:
Als je ze nog ziet, dan staan ze er op.
.GPX bestanden of .GGZ bestanden zoeken als je de GPS aansluit op de PC en dan verwijderen.

 

Eventueel met Javawa-manager (https://www.javawa.nl/jdm.html)  checken.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen Heracross,

Bedankt om te reageren maar veel verder geraak ik niet, integendeel...

Wat betreft puntje 1: Het is bij in het inzoomen dat de GC plots niet meer zichtbaar zijn dus niet bij het uitzoomen

Puntje 2: het is zo dat wanneer ik met de cursor over een "zichtbare" geocaches ga, deze niet kunnen geopend worden. Ze bestaan gewoon niet!! Ik weet dat ze in het mapje GPX of GGZ zouden moet steken maar deze mappen zijn compleet leeg!!

Ik heb het pgm gedownload en uitgevoerd op mijn Garmin maar ook daar is niet te vinden

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Peetee:

Dag Jan,

Heb je al eens een master reset uitgeprobeerd? Zie https://support.garmin.com/en-US/?faq=Z41VbtQ1EH7F4wmdm0hfE6&identifier=707627&tab=topics

Werd vanavond uitgevoerd en de caches die zichtbaar maar niet aan te klikken waren en dus ook niet te vinden waren op het toestel of sd- kaartje, zijn nu écht verdwenen. 
Bedankt voor de hulp!

Jan

  • Leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...