Spring naar bijdragen

Garmin Dakota 20 en GGZ bestanden


leendertpeter

Aanbevolen berichten

Forumleden,

Ik heb mijn twijfels over het herkennen van GGZ filetype door de Garmin Dakota 20. Ik maak een GGZ file aan en plaatst deze in \Garmin\GGZ folder (intern geheugen) maar geen cache te zien. Met en zonder de GGZ extensie, maakt niet uit. Welke fout maak ik of wat begrijp ik niet? Zijn er vergelijkbare ervaringen. Graag advies?

 

Met dank Leendert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo.

 

Dank voor jullie reacties.
@kalkendotters: Ik converteer GPX m.b.v. GGZGen naar GGZ. Caches ver weg maar ook zeker binnen de 50km. Dakota geeft niet aan dat er caches worden ingelezen. Dit in tegenstelling tot GPX files. Dan is de balk wel zichtbaar.

@StefandD: Laat even weten waar te vinden is dat de Dakota geen GGZ ondersteund. Zou ik ook begrijpen omdat het een GPS is van de 'oude garde'. Mogelijk van vóór GGZ. 

Dank en groeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Dakota is simpelweg te oud (2009). De eerste toestellen die ggz ondersteunden kwamen uit 2013.
Hoewel firmware updates voor de Dakota tot aan 2013 duurden is ggz-ondersteuning nooit toegevoegd. Dat kan je inzien door hier te klikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plus het feit dat een ggz-bestand minder groot is dan een soortgelijk gpx-bestand. Het is in principe een gezipt bestand met gpx-bestanden er in.

Caches laden ook sneller in omdat er gebruik wordt gemaakt van een index. Daarentegen is het opvragen van een listing iets trager omdat die eerst uitgepakt moet worden.

Een nadeel is wel dat ggz geen waypoints kan bevatten. Maar o.a. GSAK heeft daar meerdere oplossingen voor.

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...