leendertpeter Geplaatst 30 oktober 2022 Share Geplaatst 30 oktober 2022 Forumleden, Ik heb mijn twijfels over het herkennen van GGZ filetype door de Garmin Dakota 20. Ik maak een GGZ file aan en plaatst deze in \Garmin\GGZ folder (intern geheugen) maar geen cache te zien. Met en zonder de GGZ extensie, maakt niet uit. Welke fout maak ik of wat begrijp ik niet? Zijn er vergelijkbare ervaringen. Graag advies? Met dank Leendert Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kalkendotters Geplaatst 30 oktober 2022 Share Geplaatst 30 oktober 2022 Hoe maak je de GGZ file aan ? Zijn het toevallig caches die ver weg liggen (50km)? Heb je per ongeluk een filter aan staan ? Geeft de Dakota na de eerste keer opstarten een balkje aan dat hij geocaches aan het inlezen is ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
StefandD Geplaatst 30 oktober 2022 Share Geplaatst 30 oktober 2022 De Dakota ondersteunt geen ggz-bestanden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
leendertpeter Geplaatst 30 oktober 2022 Auteur Share Geplaatst 30 oktober 2022 Hallo. Dank voor jullie reacties. @kalkendotters: Ik converteer GPX m.b.v. GGZGen naar GGZ. Caches ver weg maar ook zeker binnen de 50km. Dakota geeft niet aan dat er caches worden ingelezen. Dit in tegenstelling tot GPX files. Dan is de balk wel zichtbaar. @StefandD: Laat even weten waar te vinden is dat de Dakota geen GGZ ondersteund. Zou ik ook begrijpen omdat het een GPS is van de 'oude garde'. Mogelijk van vóór GGZ. Dank en groeten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
StefandD Geplaatst 30 oktober 2022 Share Geplaatst 30 oktober 2022 De Dakota is simpelweg te oud (2009). De eerste toestellen die ggz ondersteunden kwamen uit 2013. Hoewel firmware updates voor de Dakota tot aan 2013 duurden is ggz-ondersteuning nooit toegevoegd. Dat kan je inzien door hier te klikken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
leendertpeter Geplaatst 30 oktober 2022 Auteur Share Geplaatst 30 oktober 2022 Dank voor deze aanvulling. Hoef ik niet verder te pielen. Groeten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Berenboot Geplaatst 31 oktober 2022 Share Geplaatst 31 oktober 2022 Domme vraag misschien, wat is het voordeel van een ggz file boven een gpx file? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
leendertpeter Geplaatst 31 oktober 2022 Auteur Share Geplaatst 31 oktober 2022 Heeft te maken met limieten v.w.b. Geocaches. GGZ files kunnen b.v. bij een eTrex 25 een ongelimiteerd aantal Geocaches bevatten. Zit is hier te vinden 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
StefandD Geplaatst 1 november 2022 Share Geplaatst 1 november 2022 Plus het feit dat een ggz-bestand minder groot is dan een soortgelijk gpx-bestand. Het is in principe een gezipt bestand met gpx-bestanden er in. Caches laden ook sneller in omdat er gebruik wordt gemaakt van een index. Daarentegen is het opvragen van een listing iets trager omdat die eerst uitgepakt moet worden. Een nadeel is wel dat ggz geen waypoints kan bevatten. Maar o.a. GSAK heeft daar meerdere oplossingen voor. 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Berenboot Geplaatst 2 november 2022 Share Geplaatst 2 november 2022 OK, bedankt voor de info. Hou ik het voorlopig ff op gewone GPX bestanden van een pocketquerry. Zo klaar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden