Spring naar bijdragen

c:geo op meerdere apparaten


Musketon

Aanbevolen berichten

Hallo, ik vraag me af wat de beste manier is om c:geo op meerdere apparaten te gebruiken?

Use case: tijdens mijn geocache-toertje buitenshuis gebruik ik c:geo op mijn smartphone. Ik log de caches echter nog. Dit is iets wat ik meestal later thuis doe. Hiervoor wil ik c:geo op een tablet gebruiken omdat dit comfortabeler is. Ook de voorbereidingen voor mijn geocache trips doe ik het liefst op de tablet.
Ik wil natuurlijk dat beide c:geo apps (op smartphone & tablet) in sync blijven met elkaar. Bijv. als ik een cache opsla in een lijst op de tablet, wil ik dezelfde cache op de smarthpone zien verschijnen.

Wat is de beste manier om dit te bereiken? Heeft c:geo zo'n functie? Bedankt voor alle suggesties/ideeën!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo,

Als u de caches in C:Geo download voor offline gebruik, dan is dat inderdaad een soort screenshot, van de status op het moment van download. Wilt u de laatst status hebben, dan moet u de caches opnieuw downloaden/refreshen. Dat kan via het menu "Manage Caches" en "Refesh All". Want dan wordt de huidige/actuele status van alle caches opnieuw ingelezen.

Maar "Refesh All" is natuurlijk niet altijd handig, want de kracht van C:Geo is juist offline gebruik, waarvoor een internet verbinding juist niet nodig is. Als u veel caches gedownload hebt in C:Geo, dan is het beter om de cache in C:Geo te openen en dan op refesh te klikken, waardoor alleen de status van die cache opnieuw wordt ingelezen ( maar daarvoor is natuurlijk wel een internetverbinding nodig ).

1.thumb.jpg.48be6f2aa887f3c3975a12b19f49208a.jpg


Maar nu ik uw vraag nogmaals lees ..... als u de caches op uw tablet 100% gelijk wil hebben met die in uw smartphone, dan moet u de caches op uw tablet in C:Geo exporteren en die ( b.v. via WhatApp ) naar uw smartphone sturen, al waar u die export weer inleest.

Algemeen:
Let u wel op : het synchroon houden van bestanden/files/.... op verschillende apparaten kan soms onverwachte gevolgen hebben. Want stel dat u op beide apparaten hetzelfde item hebt aangepast ( maar met andere data ), dan is de kans heel groot, dat na het importeren uw data verliest. Want de data die ( b.v. ) geïmporteerd wordt, overschrijft vaak de aanwezig data ( die dus verloren gaat ).

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 23-12-2021 om 11:55 zei Linkalovers:

Algemeen:
Let u wel op : het synchroon houden van bestanden/files/.... op verschillende apparaten kan soms onverwachte gevolgen hebben. Want stel dat u op beide apparaten hetzelfde item hebt aangepast ( maar met andere data ), dan is de kans heel groot, dat na het importeren uw data verliest. Want de data die ( b.v. ) geïmporteerd wordt, overschrijft vaak de aanwezig data ( die dus verloren gaat ).

Daarom is het zo fantastisch dat caching sites een website hebben waar je alles op kunt slaan, na kunt lezen en up to date is met je laatste acties.

Extra apps zoals c:geo of GSAK zijn leuk voor extra opties maar via de wesite van de caching site is alles meer up to date.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...