Spring naar bijdragen

wat te gebruiken om routes te maken


The Scorpios

Aanbevolen berichten

Ben zeker geen beginner maar door omstandigheden laatste jaren veel minder bezig geweest met geocachen. Maar het kriebelt ....

Vrogguh las ik de gps in gsak in en na enige selectie exporteerde ik naar basecamp om een leuke fietsroute te maken. Ik had ik GSAK ook een macro naar google maps.

In Basecamp zag ik de juiste icoontjes. Heb ze wel gevonden maar krijg ze niet actief in basecamp

Maar tijden veranderen, macros werken niet meer en laptop is vervangen door nieuwer model. En er zijn zo veel oppikkertjes die ik er wel uit selecteer in gsak

 

Dus om bij het subforum voor starters te blijven...... Hoe maken jullie fietsroutes langs verschillende caches?. Ik wil de fietskaart zien met de verschillende soorten caches en zo een route

maken. Ben al uren aan het googlen maar wordt niks wijzer. ;(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Nog steeds Basecamp of eigenlijk nog liever het oude Map Source omdat die vriendelijker werkt.

Ik werk niet met GSAK dus mogelijk mis ik iets.

In genoemde programma's een pocket query openen en zo er wat moois van maken, en dat in de gps laden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Flo van Co:

Nog steeds Basecamp of eigenlijk nog liever het oude Map Source omdat die vriendelijker werkt.

Ik werk niet met GSAK dus mogelijk mis ik iets.

...


Met BaseCamp/MapSource kan men inderdaad een route maken.


Met GSAK kan men o.a. m.b.v. verschillende filters eenvoudig een selectie van caches maken en alleen die exporteren. Wordt die *.gpx file dan geïmporteerd in BaseCamp, dan heeft men daar alleen die caches waarvan men een route wil maken.

GSAK is sinds een tijd gratis te downloaden en te gebruiken ( hier de updates ) en is gemakkelijk in gebruik. Als extra zijn er heel veel macro's te downloaden, voor allerlei extra functies en kan men zo in GSAK veel meer doen, maar GSAK ook zo 'moeilijk' maken als men wil.

Ik gebruik 'basis' GSAK ( dus zonder extra macro's ) b.v. om caches met bepaalde attributen weg te filteren en de overgebleven caches daarna te exporteren naar een *.gpx file, waarna ik ze op m'n gps zet. Overigens is voor dat laden ( vanuit GSAK ) van caches op een gps, is ook een macro, maar handmatig werkt net zo goed.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Flo van Co gebruik jij in mapsource wel aparte icoontjes voor elk soort cache? Standaard krijg ik nu het schatkistjes. Ik weet dat het mogelijk moet zijn maar hoe. Ik heb de icoontjes wel gevonden, in mijn Garmin map gezet maar ik kan ze niet kiezen. Laat staan dat alles ik een gpx of query inlees, ze direct krijg of weet jij dat @Linkalovers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan MapSource en BaseCamp kan men zien, dat geocachen Garmin eigenlijk helemaal niets interesseert. Ze hebben namelijk niet eens de moeite genomen om de standaard geocaching icoontjes intern beschikbaar te maken. Men kan dit in BaseCamp wel goed krijgen, ik heb lang geleden daarvoor een programma gemaakt, als programmeer/vinger oefening. Maar men moet dan de icoon verwijzingen in de gpx file aanpassen ( naar custom BaseCamp verwijzingen ) en de geocaching icoontjes dan als custom-icoontjes voor BaseCamp beschikbaar maken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei The Scorpios:

@Flo van Co gebruik jij in mapsource wel aparte icoontjes voor elk soort cache?

Nee, het zijn allemaal gesloten schatkistjes, maar ik heb daar geen problemen mee, ik draai een PQ alleen voor de traditionals, want de multi's doe ik over het algemeen nog steeds met een stuk papier, en een route van multi's aan elkaar komt nu ook niet zo vaak voor.

In de GPS zijn de schatkistjes overigens wel weer de juiste icoontjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat heb ik ook, dat in gps wel de juiste icoontjes staan. Maar niet in mapsource/basecamp. Ik maak wel pq aan met allen omdat ik dan vanuit een camperplaats verschillende dagen kan plannen... Bedankt voor reacties, probleem voor mij nog niet opgelost dus ik zoek verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 7-6-2021 om 21:59 zei Linkalovers:

Aan MapSource en BaseCamp kan men zien, dat geocachen Garmin eigenlijk helemaal niets interesseert. Ze hebben namelijk niet eens de moeite genomen om de standaard geocaching icoontjes intern beschikbaar te maken. Men kan dit in BaseCamp wel goed krijgen, ik heb lang geleden daarvoor een programma gemaakt, als programmeer/vinger oefening. Maar men moet dan de icoon verwijzingen in de gpx file aanpassen ( naar custom BaseCamp verwijzingen ) en de geocaching icoontjes dan als custom-icoontjes voor BaseCamp beschikbaar maken.

 

Zo lastig was het bij nader inzien niet.... Ik heb een bestand gevonden met icons met nummers dus 0001 0002 enz. die heb ik in de map mijn garmin gezet en voila, gpx file inlezen in basecamp en ik heb de icoontjes bij de cache staan ipv allemaal schatkistjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei The Scorpios:

Zo lastig was het bij nader inzien niet.... Ik heb een bestand gevonden met icons met nummers dus 0001 0002 enz. die heb ik in de map mijn garmin gezet en voila, gpx file inlezen in basecamp en ik heb de icoontjes bij de cache staan ipv allemaal schatkistjes

OKé, dan hebben ze dat dus aangepast. Goed te horen, jammer dat Garmin dat niet standaard doet.


Misschien hier de link plaatsen hoe & waar, voor cachers die wel veel BaseCamp gebruiken?

 

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...