Spring naar bijdragen

Database opschonen.


jakkes

Aanbevolen berichten

Een PQ in een database gezet .Nu heb ik een aantal van die cache's gevonden , is er nu een manier om de gevonden cache,s automatische ( macro ) uit deze database te verwijderen zonder de rest weg te gooien .

Alvast bedankt voor het antwoord. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ververs de caches in de database zodat GSAK weet welke caches je hebt gevonden. Filter de database dan op gevonden caches en verwijder alle caches in het filter. Je houdt dan de niet-gevonden caches over.

Verversen: Geocaching.com API toegang --> Cachegegevens vernieuwen... Kies Alles in het filter en Alle details.

Filteren: Zoeken --> Filteren... en bij Found status: Niet gevonden uitvinken zodat alleen Gevonden aangevinkt blijft.

Verwijderen: Knop Delete en Alle caches in het filter kiezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het aantal gevonden caches staat ook in 'status balk'. Dubbelklik op het gele vlakje, om het filter voor 'Found' aan te zetten.
GSAK-2.png.8c9e9693e3546325cc5edf1c61d36205.png


Info: men moet natuurlijk de caches in de database regelmatig verversen, zodat de status actueel blijft.


Staan in de database echt alleen de caches die ook in de PQ('s) staan, dan kan men inderdaad eerst de database leeg maken, voordat men de PQ importeert. Wil men dit niet ( om welke reden dan ook ), dan zou men b.v. de optie "I haven't found" in de PQ uit kunnen zetten en dan na de import van de PQ, de gevonden caches handmatig verwijderen. Maar als men veel caches gevonden heeft, dan is deze optie ( "I haven't found" uit zetten ) niet echt handig, want zo staat de PQ snel vol met alleen gevonden caches.
GSAK-3.png.a914dd18f01fec8d318738fe1d42ba24.png


Persoonlijk verwijder ik gewoon handmatig de gevonden caches. Tevens zet ik altijd eerst een filter in GSAK aan, voordat ik een export voor mijn gps maak. In dat filter staat o.a., dat alleen caches die "Not found", "Available' en enkele attributen niet hebben, in de lijst mogen staan. Dat ruimt lekker op en voorkomt o.a. dat men onderweg nog een extra cache kiest, die op dat moment tijdelijk niet beschikbaar is.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de antwoorden .

Er is een kleine uitdaging ik kreeg deze PQ van iemand anders zetten hem in mijn GPS en van daaruit in een database , dus de PQ opschonen via com is niet echt een optie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Betreft het o.a een PQ met PM caches en u bent geen :wistling: PM? Ja, dan wordt e.e.a. wat moeilijker.

Misschien de PQ 'My Finds' toevoegen aan de database en dan de Founds verwijderen, ervan uitgaande dat de PM founds ook in de ( niet PM - ) 'My Finds' lijst staan.


In GSAK zijn volgens mij macro's te vinden, waarmee u 2 database met elkaar kan vergelijken. Ik heb ze zelf nog nooit gebruikt, maar misschien is dat de oplossing voor u? Misschien kan iemand anders ( b.v. @StefandD ) u daarmee helpen?

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...