Spring naar bijdragen

Geocache publiceren mbv MSWord


Red.Tulip

Aanbevolen berichten

Beste lezers, collega geocache leggers,

Ik gebruik MSWord voor de opmaak van mijn geocache pagina's omdat je daarin met "speels gemak" kan sleutelen aan de wijze waarop je een tekst en afbeeldingen wilt presenteren. Maar ook omdat dit volgens mij de enige editor is waar je een link aan een afbeelding kan koppelen met Alt-tekst (zodat deze op de cache pagina vertoont wordt).

Er zit ook een nadeel aan.
Als je de tekst uit MSWord kopieert en plakt in de geocachepagina in spé dan neemt de cache pagina een aantal (storende) dingen NIET over.
Een opsomming zonder uitputtelijk te zijn: De grootte van het gekozen lettertype wordt teruggebracht naar 10pt; niet altijd wordt het lettertype uit MSWord overgenpmen; er worden op plekken (extra) lege regels toegevoegd; tabellen krijgen soms wel maar vaak niet de opmaak van het brondocument, etc.

Het brondocument vanuit MSWord opslaan als html-file is geen optie omdat Geocaching.com deze opmaak NIET herkend als "schone html tekst".

Ik hoop dat ik hiermee duidelijk heb gemaakt dat het geen ideaal huwelijk is, maar wel met veel omwegen "werkbaar" is.

Wie heeft (ooit) een ander wiel uitgevonden en werkt daar nu naar volle tevredenheid mee? 
Is een look-a-like van MSWord die wel een schone html produceert en ook veel van de opmaak features heeft van MSWord?
Wil je dan jouw werkwijze met ons delen, in de vorm van een stappenplan of een how-to-do-list.

Dank voor elke (positieve) response,
ream Red.Tulip

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

15 minuten geleden zei Red.Tulip:

Maar ook omdat dit volgens mij de enige editor is waar je een link aan een afbeelding kan koppelen met Alt-tekst (zodat deze op de cache pagina vertoont wordt).

Volgens mij kan dat tegenwoordig met de op de cache-bewerkingspagina standaard bijgeleverde editor ook:

image.png

 

Of begrijp ik je misschien verkeerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb meerdere websites en voor 2 gebruik ik wordpress. De andere maak ik gewoon in HTML script met af en toe CSS

Veel gebruik ik het programma NVU hiervoor. Best wel basic en een HTML pagina is niet zo zwaar als dat MSWord hiervoor van maakt mogelijk zo in je geocache pagina te plakken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Groundspeak inc. DBA geocaching sloopt een aantal html tags en attributen uit je code. Daardoor zal waarschijnlijk iedere html editor code leveren die er anders op de site uitziet dan je verwacht. Ik blijf bij het met de hand kloppen van de code en kijken welke wel of niet geaccepteerd wordt.

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...