Spring naar bijdragen

Is er iets veranderd in GSAK??


zitawalk

Aanbevolen berichten

Ik gebruik al jaren GSAK om caches over te zetten op mijn Garmin Oregon 600. Sinds twee weken lukt dit niet meer, als ik ze wil overzenden lijkt het goed te gaan, maar na voltooiing staat er maar 1 cache op de gpsr!? 
is er iets veranderd??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

GSAK is een lokaal geïnstalleerd programma dat, nadat Clyde moest stoppen, niet verder ontwikkelt is. Dus qua programma kan er niets zijn veranderd.

Soms veranderen de instellingen van een Garmin gps 'spontaan', b.v. door een foutje in de software. Staat het geocache-filter uw Oregon 600 goed ingesteld?

Als de filters goed staan, dan zou u de 'bron' van de caches op uw gps kunnen controleren. Als de caches vanaf GSAK naar uw gps worden gestuurd, wordt in feite een *.gpx bestand gekopieerd naar uw gps in de directory '..\Garmin\Gpx'. Als de gps aangesloten is op de computer, dan zou u die directory moeten kunnen zien en het *.gpx bestand moeten kunnen vinden. Zo'n *.gpx bestand is in feite gewoon een tekst bestand ( met speciale opmaak ) en die kan u bekijken met b.v. Notepad. Als u dat bestand opent met Notepad ( rechtsklikken en 'open met' ), ziet u dan de info/tekst van die ene cache of staat er veel meer cache data? U kan b.v. naar GC-code's zoeken, want deze staan gewoon als 'platte-tekst' in de *.gpx file.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Oregon 600 ondersteunt als het goed is ggz-bestanden. GSAK weet dat en stuurt daarom standaard de caches als ggz naar je toestel.
Tenzij je de GarminExport-macro gebruikt, hier kan je kiezen tussen gpx en ggz.

Er gebeuren vreemde dingen als caches twee of meer keer op je toestel terechtkomen. De ene keer is die cache wel terug te vinden, de andere keer niet. Bovendien is er een maximum aan het aantal bestanden en waypoints dat je toestel kan lezen. Ook andere bestanden, zoals zelf aangemaakte waypoints en tracks, tellen hierin mee.
Het is daarom altijd aan te raden om na elke cachedag de mappen \Garmin\GPX\ en \Garmin\GGZ\ op zowel je toestel als je sd-kaart op te schonen en daarna minimaal één keer je toestel 'leeg' te starten. Zo wordt ook het werkgeheugen opgeschoond.

Verder is er nog een limiet aan de afstand. Als de caches verder dan 100~150 km van je verwijderd zijn, worden ze niet in de lijst weergegeven. Wel op de kaart, dus kijk ook even op de kaart naar het desbetreffende gebied en kijk of de caches er alsnog op staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie voor je informatie! Ik ben nu nog op vakantie met slecht internet, zodra ik thuis ben ga ik maar alles opschonen en instellingen bekijken. 
Voordat ik een nieuw bestand op de gpsr zet, leeg ik hem eerst, maar misschien heb ik dat al die tijd niet volledig gedaan en zit het geheugen nu vol!

”Leuk” klusje voor na de vakantie 

bewerkt door zitawalk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...