Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Hallo

Ik kan de caches niet meer downloaden ,ik ben enige tijd uit de roulatie gewesten weet niet meer hoe dat in zijn werk ging.

bewerkt door gogemerd
spel fouten
Geplaatst

Het downloaden is veranderd. Je kunt op downloaden klikken bij de cache omschrijving, dan onder in het scherm kiezen voor opslaan als. Vervolgens de map gpx files aanklikken op de computer (gps aansluiten uiteraard) en opslaan.

Geplaatst (bewerkt)

Het downloaden van een cache ( = een *.Gpx bestand ) is inderdaad veranderd. Je kan/moet nu een *.gpx downloaden m.b.v. de:

- "Download GPX" knop op de webpagina van een cache ( zie logje van @RegenBoog2, hierboven )
- "My lists"
- "Pocket Queries"

Met de List optie kan je meerdere caches bundelen/verzamelen in een list en de betreffende *.gpx bestanden allemaal in 1 keer ( rechtstreeks ) naar je gps versturen. Klik daarvoor op de 3 puntjes aan de rechter zijkant. Op de computer moet dan wel Garmin Expres geïnstalleerd zijn. Je kan een cache, op de cache pagina m.b.v. de "Add to list" knop ( aan de rechterkant ) toevoegen aan een list.
Voor het gebruik van PQ moet je Premium Member zijn en kan je per PQ +/- 1000 caches in 1 keer downloaden en deze daarna handmatig naar je gps kopiëren.

Een andere optie is om caches m.b.v. GSAK naar je gps te sturen. Deze software is sinds kort gratis te downloaden en te gebruiken. Het programma heeft veel meer opties, maar is daardoor voor nieuwelingen niet binnen een paar minuten te gebruiken.

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst
Op 6/13/2019 om 6:25 PM zei Linkalovers:

Het downloaden van een cache ( = een *.Gpx bestand ) is inderdaad veranderd. Je kan/moet nu een *.gpx downloaden m.b.v. de:

- "Download GPX" knop op de webpagina van een cache ( zie logje van @RegenBoog2, hierboven )
- "My lists"
- "Pocket Queries"

Met de List optie kan je meerdere caches bundelen/verzamelen in een list en de betreffende *.gpx bestanden allemaal in 1 keer ( rechtstreeks ) naar je gps versturen. Klik daarvoor op de 3 puntjes aan de rechter zijkant. Op de computer moet dan wel Garmin Expres geïnstalleerd zijn. Je kan een cache, op de cache pagina m.b.v. de "Add to list" knop ( aan de rechterkant ) toevoegen aan een list.
Voor het gebruik van PQ moet je Premium Member zijn en kan je per PQ +/- 1000 caches in 1 keer downloaden en deze daarna handmatig naar je gps kopiëren.

Een andere optie is om caches m.b.v. GSAK naar je gps te sturen. Deze software is sinds kort gratis te downloaden en te gebruiken. Het programma heeft veel meer opties, maar is daardoor voor nieuwelingen niet binnen een paar minuten te gebruiken.

Bedankt voor je reactie maar ik kom nog niet verder want Garmin expres vind mijn GPS  garmin  etrexh niet terwijl ik gewoon tracks in programa`s als Route you en wikiloc vanaf mijn gps over kan zetten.Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Geplaatst

Garmin Express ondersteunt de oudere toestellen zoals de eTrex H niet.

Voor de oudere kan je de gpx downloaden (of een pocket query maken, dat kan ook van een lijst) en deze met MapSource of BaseCamp naar je toestel sturen. GSAK (is tegenwoordig gratis) en EasyGPS werken ook nog prima.

Geplaatst (bewerkt)

Een eTrex H !! Mmmmmm, dat kon nog wel eens moeilijk worden. Heeft die een seriële kabel? Zo ja, dan is de eerste stap een computer/laptop vinden die nog zo'n aansluiting heeft.

1 uur geleden zei Team RASC:

.gpx bestand kan je ook rechtstreeks met je verkenner/bestandsbeheer verplaatsen naar de GPSr.

Ik verwacht niet dat een eTrex H die optie heeft.

19 uur geleden zei StefandD:

Garmin Express ondersteunt de oudere toestellen zoals de eTrex H niet.

Dan misschien de cache downloaden en deze in Basecamp laden en vandaar naar de gps doorzetten of dit m.b.v. GSAK doen.

Ps. Een handleiding van de gps is HIER te vinden.

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst (bewerkt)
2 uur geleden zei Linkalovers:

...Heeft die een seriële kabel? ...

Ik moet eerlijk zeggen: ik heb vroeger een eTrex Legend gehad en die was volgens mij ook serieel, maar ik heb nu geen idee hoe ( type aansluiting/kabel, drivers/software, ... ) dat exact ging.

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst
1 uur geleden zei Linkalovers:

Ik moet eerlijk zeggen: ik heb vroeger een eTrex Legend gehad en die was volgens mij ook serieel, maar ik heb nu geen idee hoe ( type aansluiting/kabel, drivers/software, ... ) dat exact ging.

Bedank voor jullie reactie,ik kan nu de caches in base camp importeren en via een update van mijn gps ziet hij ook base camp. 

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...