Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik kom in mijn omgeving steeds meer hengelcaches tegen. Ik heb geen hengel en vaak is een stok die ik in het veld vind niet lang genoeg om de cache te lichten.

Is het mogelijk om een nieuwe eigenschap voor caches te maken zodat ik bij het maken van query's deze eigenschap kan uitsluiten of het tegenovergestelde, een query kan maken met uitsluitend hengelcaches.
Ik bedoel deze eigenschappen die je gebruikt bij het aanmaken van een query.
image.png.580c9cd59ad2960fcb448f8f51032847.png

Geplaatst (bewerkt)
43 minuten geleden zei Blade21:

...Ik bedoel deze eigenschappen die je gebruikt bij het aanmaken van een query...

Deze eigenschappen zijn door GC.com ( GroundSpeak ) bepaald en kunnen niet gemaakt of gewijzigd worden. Aangezien er geen 'Hengel' eigenschap is, is het niet mogelijk.

Je zou 'Special tool required' kunnen aanzetten in 'Attributes to Exclude', maar dan mis je niet alleen hengel-caches, maar alle caches waarbij een tool nodig is.
3.png.2a515c2c39236802487f2a1da30013de.png

Ps. De CO moet zelf de juiste eigenschappen van de cache aanklikken. Soms is daarin een fout gemaakt of is deze niet volledig, waardoor je in het veld voor verrassingen kan komen te staan.

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst
Op 5/5/2019 om 12:17 PM zei Linkalovers:

Ps. De CO moet zelf de juiste eigenschappen van de cache aanklikken. Soms is daarin een fout gemaakt of is deze niet volledig, waardoor je in het veld voor verrassingen kan komen te staan.

Nee hoor, er zijn geen fouten gemaakt. Het staat vaak best omschreven in de omschrijving. Maar ik loop vaak een multi en doe er dan wat tradi's bij waar ik geen beschrijving van bij me heb en die ik ook niet vooraf gelezen heb. Wanneer ik hengelcaches op voorhand eruit kan filteren wanneer ik daar geen gereedschap voor bij me heb, dan hoef ik niet voor niets naar een cache te lopen. Dat is natuurlijk geen ramp maar wanneer het niet hoeft...

Natuurlijk kan ik gaan cachen met de telefoon bij de hand maar ik wandel juist om dat stomme ding juist een poos net te zien. Ik zie dat ding al genoeg gedurende de week.

Geplaatst

Uitschuifbaren magneet, spiegeltje, harkje en ducttape standaard in he cachetas. Kom he samen met de stokken in de buurt een heel eind mee...

Geplaatst (bewerkt)
Op 5/9/2019 om 12:32 PM zei Blade21:

...Het staat vaak best omschreven in de omschrijving. Maar ik loop vaak een multi en doe er dan wat tradi's bij waar ik geen beschrijving van bij me heb en die ik ook niet vooraf gelezen heb. Wanneer ik hengelcaches op voorhand eruit kan filteren wanneer ik daar geen gereedschap voor bij me heb, dan hoef ik niet voor niets naar een cache te lopen. Dat is natuurlijk geen ramp maar wanneer het niet hoeft...

Natuurlijk kan ik gaan cachen met de telefoon bij de hand maar ik wandel juist om dat stomme ding juist een poos net te zien. Ik zie dat ding al genoeg gedurende de week.

Wij doen het exact zo. Wij filteren o.a. ook voortuin-caches eruit ( daar is wel een attribuut/icoon voor ), maar staan soms toch nog bij een voortuin :taz:.

bewerkt door Linkalovers
  • Leuk 1
Geplaatst (bewerkt)
54 minuten geleden zei Helmine:

Uitschuifbaren magneet, spiegeltje, harkje en ducttape standaard in he cachetas. Kom he samen met de stokken in de buurt een heel eind mee...

Gelukkig is m'n geocache-rugzak niet groot genoeg voor alle tools die je soms nodig blijkt te hebben, om een bepaalde cache te mogen of kunnen loggen. Die caches slaan we gewoon over en dat scheelt een hoop sjouwen.

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst
5 uur geleden zei Linkalovers:

, maar staan soms toch nog bij een voortuin :taz:.

helaas hier ook zo, de meest onzinnige icoonjes plempen ze op de pagina, maar een van de icoontjes die erg duidelijk is, lijkt wel een smet op te zitten
als ik weer eens naar een voortuin word gelokt dan komt er meteen een NM log, om de toekomstige bezoekers te waarschuwen dat ze hier voor  aap staan van de bewoners en de bewoners te attenderen dat ze de juiste attributen op de cachepagina zetten 

Barny

we zijn er toch om elkaar te helpen, nietwaar? 

• Leuk 1
Geplaatst
22 uur geleden zei Helmine:

Juist. Zo doe ik het ook. Maar ik kom de laatste tijd steeds vaker erg hoge caches tegen. 5 -6 meter. Dan red ik het niet meer met, met  duct-tape aan elkaar bevestigde stokken :)

Geplaatst
22 uur geleden zei Linkalovers:

Wij doen het exact zo. Wij filteren o.a. ook voortuin-caches eruit ( daar is wel een attribuut/icoon voor ), maar staan soms toch nog bij een voortuin :taz:.

Ik haat voortuin caches. Ik filter ze er ook uit. Ik vind het al vervelend wanneer je bij een multi opeens door de bebouwde kom wordt gestuurd.

Geplaatst (bewerkt)
1 uur geleden zei Blade21:

Juist. Zo doe ik het ook. Maar ik kom de laatste tijd steeds vaker erg hoge caches tegen. 5 -6 meter. Dan red ik het niet meer met, met  duct-tape aan elkaar bevestigde stokken :)

Hoger dan zo'n 3 m ( we zijn zelf niet zo groot ) laten we ze gewoon hangen ( of je moet er wel heel gemakkelijk bij kunnen ).

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst
8 uur geleden zei harrie:

Als er een munitiekist op ongeveer 1 meter hangt dan zou ik hem wel loggen ;)

Ik natuurlijk ook, daar kan ik makkelijk bij ( mits het 1 meter vanaf de grond is :eek: ).

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...