Blade21 Geplaatst 17 februari 2019 Geplaatst 17 februari 2019 Ik heb van de week de nieuwe FW geïnstalleerd. Alles werkte en werkt naar behoren. Ik zag echter dat het format van de coördinaten nauwkeuriger is geworden. Ik gebruik, net al de meesten, het hddd mm.mmm formaat. Dat is ook het formaat dat door geocaching.com wordt gebruikt. Ik zag echter dat het formaat nu (FW4.40) hddd mm.mmmm is geworden. Dus een getal achter de komma erbij. Persoonlijk weet ik niet wat ik er mee moet. Het suggereert en hogere nauwkeurigheid maar ik denk niet dat de GPS dat waar kan maken. Weet iemand toevallig wat de achtergrond van deze formaatswijziging is?
Linkalovers Geplaatst 17 februari 2019 Geplaatst 17 februari 2019 (bewerkt) Kan je de gps niet terugzetten naar hddd°mm.mmm' ( WGS 84 )? 17 februari 2019 bewerkt door Linkalovers
Blade21 Geplaatst 17 februari 2019 Auteur Geplaatst 17 februari 2019 Nee, want daar staat hij nog gewoon op.
Linkalovers Geplaatst 17 februari 2019 Geplaatst 17 februari 2019 (bewerkt) Op mijn 64s kan ik allerlei formaten kiezen/instellen ( via de optie 'Setup' & 'Position Format' ). Mocht dit een bug zijn van de nieuwe FirmWare en dit is niet te wijzigen, dan kan je altijd nog de oude FW versie terugzetten: Zie hier 17 februari 2019 bewerkt door Linkalovers
Linkalovers Geplaatst 17 februari 2019 Geplaatst 17 februari 2019 FF google'n en je vindt meer. Maar waarom deze aanpassing?
Peetee Geplaatst 17 februari 2019 Geplaatst 17 februari 2019 Dit viel mij vanmiddag ook op. Maar ik zie zo gauw ook niet wat dit moet toevoegen.
Linkalovers Geplaatst 17 februari 2019 Geplaatst 17 februari 2019 (bewerkt) Nu ik er zo over nadenk. N xx° xx.xx0 kan toch ook worden weergegeven als N xx° xx.xx Is N xx° xx.xxx dan niet hetzelfde als N xx° xx.xxx0, maar dan met een extra digit voor ( t.z.t. ) extra nauwkeurigheid? Als je google'd dan vindt je genoeg items over ....mmmm, maar dan ook al van jaren geleden. In mijn 64S heb ik alleen maar de optie voor ....mmm ( dus niet voor ....mmmm ) 17 februari 2019 bewerkt door Linkalovers
Peetee Geplaatst 17 februari 2019 Geplaatst 17 februari 2019 Ja, dat in inderdaad hetzelfde. Wat het dus toevoegt is dat je het coördinaat nauwkeuriger kunt instellen. Daar waar je met het instellen van het minuten-deel van coördinaten op 3 cijfers achter de komma zo'n beetje tot op de meter nauwkeurig werkt, daar wordt de nauwkeurigheid met het instellen op 4 cijfers achter de komma nog groter. Maar ik denk net als Blade21 dat de Oregon 700 die nauwkeurigheid niet kan waarmaken. Maar goed, dat op zich kan natuurlijk verder helemaal geen kwaad.
Linkalovers Geplaatst 17 februari 2019 Geplaatst 17 februari 2019 (bewerkt) 6 minuten geleden zei Peetee: ....die nauwkeurigheid niet kan waarmaken.... Ik denk dat er nu geen enkele gps is die dat kan waarmaken. Maar misschien is deze wijziging om compatibel te blijven met eventueel nieuwe gps'en en moderne en t.z.t. te ontwikkelen software, die nauwkeuriger zou kunnen worden. 17 februari 2019 bewerkt door Linkalovers 1
Blade21 Geplaatst 18 februari 2019 Auteur Geplaatst 18 februari 2019 16 uur geleden zei Linkalovers: Nu ik er zo over nadenk. N xx° xx.xx0 kan toch ook worden weergegeven als N xx° xx.xx Is N xx° xx.xxx dan niet hetzelfde als N xx° xx.xxx0, maar dan met een extra digit voor ( t.z.t. ) extra nauwkeurigheid? Als je google'd dan vindt je genoeg items over ....mmmm, maar dan ook al van jaren geleden. In mijn 64S heb ik alleen maar de optie voor ....mmm ( dus niet voor ....mmmm ) Ja, die extra 0 impliceert extra nauwkeurigheid. Maar dat is juist het punt. Waarom? Is mijn O700 dan zo nauwkeurig geworden dat die nul nodig is. Mijn veldervaring is nog steeds dat die nauwkeurigheid die de GPS vaak aangeeft nogal optimistisch is.
Aanbevolen berichten