BoT Geplaatst 13 juni 2004 Geplaatst 13 juni 2004 Hallo allemaal, Wie kan ons het volgende verklaren; Al enige tijd lopen wij, Team Dog-Tones en Team The Little Ones, gezamelijke wel eens wat caches. Erg gezellie, echter....het volgende probleem doet zich iedere keer voor. De ene GPS is constant eerder met weergeven van de richting en afstanden etc., en de andere is dan weer nauwkeuriger, je krijgt er wat van. De laatste cache die we gezamelijk deden, op de Veluwe, alles nog eens nagekeken. Beide teams zijn voorzien van een Garmin Etrex Europe, alle optie's in de diverse menu's staan excact gelijk, en beide gps toestellen zijn voorzien van dezelfde softwareversie, 2.09 . Hand in hand, op een open vlakte, met helder weer en dan toch verschillen hebben van 1 a 2 minuten later reageren, of op een locatie een verschil hebben van 40 a 60 meter! Iemand enig idee ? Grtz Bo (team Dog-Tones)
Peetee Geplaatst 13 juni 2004 Geplaatst 13 juni 2004 Kan het zijn dat een van de twee in batterij spaarstand staat ? Dan reageert-ie zeker trager. Batterijniveau kan ook schelen: goed opgeladen of niet? Verschillende typen accu's? Overigens, er is inmiddels een software-versie 2.20 voor de Euro. Misschien scheelt 't ...
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 13 juni 2004 Geplaatst 13 juni 2004 We hebben te maken met twee gelijke ontvangers die beide dezelfde interne oscillatoren gebruiken. Maar: ontvangers stralen ook radiogolven uit. Dus kan de ene de andere beinvloeden en omgekeerd. Ik zou zeggen: doe het experiment nog eens maar zorg dat ze beide op een afstand van zeg 10 meter van elkaar zitten.
BoT Geplaatst 13 juni 2004 Auteur Geplaatst 13 juni 2004 Batterijniveau van beide toestellen zijn ok. Allen al eens vertrokken met volle batterijen, geen verschil. Het kan natuurlijk in de amperage van de batterijen zitten, maar zo'n verschil tussen 1700 en 1900 milli-ampere batterijen, hmm lijkt me stug. Het storen van elkaar is al eens geopperd, echter door te weinig kennis in deze, is dit bij ons verwaarloosd. Opnieuw een test uitzetten, eventueel met de laatste nieuwe versie, kan natuurlijk nooit geen kwaad, we blijven het echter wel vreemd vinden. Bedankt voor jullie reacties! Bo
Peetee Geplaatst 13 juni 2004 Geplaatst 13 juni 2004 zitten, maar zo'n verschil tussen 1700 en 1900 milli-ampere batterijen, hmm lijkt me stug. Lijkt me inderdaad niet dat dat het verschil kan maken. De manier waarop je het apparaat houdt kan ook nog verschil maken. Etrexen hebben de beste ontvangst als je ze horizontaal houdt. Heeft met het type antenne te maken. Ook hoe hoog je hem houdt kan schelen, bv. wordt de ontvangst niet teveel afgeschermd door je lichaam ...
JandeBeHanger Geplaatst 13 juni 2004 Geplaatst 13 juni 2004 Kweenie hoor, maar mijn broer en ik hebben beide de vista's. De afstanden op de beide aparaten zijn vrijwel altijd gelijk en als we naar de sat pagina kijken, dan ontvangen we dezelfde sat's. Ik loop ook vaak met de vista en de geko 201 op een hand en daar zit een verschil tussen van 2 a 3 meter, de aparaten ontvangen regelmatig verschillende sat's. De geko 201 ontvangt vrijwel altijd meer sat's dan de vista Je moet WAAS wel uitschakelen
Heirbaut Hunters Geplaatst 14 juni 2004 Geplaatst 14 juni 2004 Wij lopen regelmatig met drie Legends naast elkaar (dat moet absoluut een raar gezicht zijn), maar hebben nagenoeg hetzelfde resultaat. Enkele meters verschil.
Aanbevolen berichten