LeonW Geplaatst 14 juli 2018 Geplaatst 14 juli 2018 Beste, Ik kom er net achter dat ik vergeten ben om de kaart van Italië op het SD kaartje te zetten. Ik ben al de hele avond bezig om het te proberen met de telefoon. Telefoon is voorzien van SD houder. Weet er iemand of het via een smartphone kan, en zo ja hoe.... Misschien niet helemaal duidelijk, maar we staan aan de voet van de gothard pas, dus even omdraaien is geen optie. Allen bedankt. Grt Leon
Linkalovers Geplaatst 14 juli 2018 Geplaatst 14 juli 2018 (bewerkt) Je zou m.b.v. je telefoon de Italiaanse Freizeitkarte kunnen downloaden. Deze is wel 854Mb groot, dus een grote data bundel heb je wel nodig. Daarna de Gps-SD kaart in je mobiel en m.b.v. een filemanager de kaart kopiëren naar de SD-kaart ( in ...\Garmin ). FreiZeitkarte, English, Garmin GPS-device: (854 MB) link: http://download.freizeitkarte-osm.de/garmin/latest/ITA_en_gmapsupp.img.zip Edit: helaas is de download natuurlijk ( ff vergeten ) in Zip formaat. Er zullen vast en zeker wel unzippers voor een mobiel zijn, maar dat weet ik zo 1-2-3 niet en dat is natuurlijk ook afhankelijk van je type mobiel ( Android, iOS, Windows ). Ik weet niet of er daar in de omgeving een internet café ( of zoiets ) is. Dat zou e.e.a. een stuk makkelijker maken. FF een uurtje betalen, daar de kaart m.b.v. de link downloaden en unzippen ( dat kan iedere pc ). M.b.v. een SD-kaart lezer de file kopiëren naar de SD-kaart, of als er daar geen SD-kaart lezer is, dan via een kabeltje ( die zal je vast en zeker toch wel bij je hebben ?! ) naar je gps kopiëren, of kopiëren via je mobiel. Link FreiZeitKarte-osm.deSuc6. 14 juli 2018 bewerkt door Linkalovers
Peetee Geplaatst 14 juli 2018 Geplaatst 14 juli 2018 11 uur geleden zei Linkalovers: ... of als er daar geen SD-kaart lezer is, dan via een kabeltje ( die zal je vast en zeker toch wel bij je hebben ?! ) naar je gps kopiëren, of kopiëren via je mobiel. Voor het rechtstreeks kopiëren van data van je telefoon naar de gps via een kabeltje zul je gebruik moeten maken van een zogenaamd 'on-the-go'-kabeltje (ook wel OTG-kabel genoemd). Ook heb je voor sommige smartphones een OTG-app nodig. Hier lees je hoe dat allemaal werkt.
LeonW Geplaatst 17 juli 2018 Auteur Geplaatst 17 juli 2018 Dank jullie voor de hulp. Helaas lukt het ons niet. We hebben al van alles geprobeerd. Als het kaartje in de telefoon zit, lijkt het er goed, en ook in de juiste map op te staan. Vervolgens in de GPS, en dan staat het niet er op. Zelfs al gekeken om ergens in Italië een topo kaart te kopen, maar zelfs die vinden we niet.... Grt Leon
StefandD Geplaatst 17 juli 2018 Geplaatst 17 juli 2018 Meestal download je een kaart als een gecomprimeerd zip-bestand. Heb je die wel uitgepakt?
LeonW Geplaatst 17 juli 2018 Auteur Geplaatst 17 juli 2018 Yep, maar weet niet zeker of de kaart goed uitgepakt is. Kan ik dat op de één of andere manier controleren?
Linkalovers Geplaatst 17 juli 2018 Geplaatst 17 juli 2018 (bewerkt) Als de SD in je mobiel zit en je bekijkt de naam van de file, eindigt die naam dan op [naam].Zip of [naam].Img? Een kaart heeft de .Img extensie. Een andere extensie wordt ( door de gps ) niet als kaart-file herkend en dan dus ook niet geopend en gelezen. Let op: als je met sommige filemanagers tikt op een zip-file ( b.v. de gedownloade kaart ), dan wordt deze zip-file geopend en zie je de inhoud van die zip-file. Dat betekent niet, dat de zip-file is of wordt uitgepakt en de inhoud beschikbaar 'komt'. 5 uur geleden zei LeonW: Zelfs al gekeken om ergens in Italië een topo kaart te kopen Voor dat geld kan je beter een internet-café ( of zoiets ) zoeken of in een computer winkeltje vragen of ze je daar kunnen helpen en dan alle 'aanwijzingen' proberen. Want ik weet niet welke topo kaart je kan/wil kopen, maar die kost waarschijnlijk veel meer dan een uurtje een pc huren of een verkoper ( in een winkel ) een 'leuke' fooi geven. 17 juli 2018 bewerkt door Linkalovers
LeonW Geplaatst 17 juli 2018 Auteur Geplaatst 17 juli 2018 Hé, hé. Het is gelukt. Ik heb zoveel geprobeerd, en gedownload dat ik nu nog niet meer weet wat de juiste handelswijze is.... Treurig maar waar. In ieder geval blijf ik nu netjes overal met de vingertjes vanaf. Thuis ga ik eea wel verder uitzoeken. Een ieder, en dan vooral Linkalovers, bedankt voor het meedenken. Ik ga hier genieten! Grt Leon
Aanbevolen berichten