Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Als ik mijn Oregon 700 in de auto caches laat laden met via de WIFI, zet hij prachtig alle caches op mijn GPS.
Super handig natuurlijk, maar waar wat ik nu niet kan zijn bij bijvoorbeeld  mysteries, of het coordinaat is aangepast??
Dat weet zie ik nu niet, want het icoontje is gewoon een vraagteken. Ik heb toen het coordinaat ook in de persoonlijke notities 
gezet bij Geocaching.com, maar dat kan ik ook niet terug zien. Hoe kan ik nu zien of een mysteries een aangepast coordinaat heeft?
Of zijn daar oplossingen voor, zodat je het wel kunt zien? Als dat zou werken, zou het helemaal TOP zijn..

Geplaatst

Als je het coördinaat aanpast op geocaching.com voordat je hem overzet naar je GPS? Krijg je dan niet het aangepaste coördinaat als het nieuwe eind coördinaat voor de cache te zien? Zoe doen wij dat. We passen het coördinaat aan na het oplossen van een puzzel en laden het dan pas op onze GPS.

Geplaatst
1 uur geleden zei peter-saskia:

Als je het coördinaat aanpast op geocaching.com voordat je hem overzet naar je GPS? Krijg je dan niet het aangepaste coördinaat als het nieuwe eind coördinaat voor de cache te zien? Zoe doen wij dat. We passen het coördinaat aan na het oplossen van een puzzel en laden het dan pas op onze GPS.

Ja, dat doe ik ook, maar dan zie ik niet het verchil tussen opgeloste en niet opgeloste mysteries....

Geplaatst
Op 6/1/2018 om 1:47 PM zei kaatjeblom:

Ja, dat doe ik ook, maar dan zie ik niet het verchil tussen opgeloste en niet opgeloste mysteries....

Het is inmiddels duidelijk wat je bedoelt. ? Dat is niet handig.

Geplaatst

Misschien kan je het vakje persoonlijke notities gebruiken? Als je daarin de aantekening ‘ opgelost ‘ maakt, dan krijg je dit bij het openen van de cache op de GPS te zien. Het is wel een extra stapje, maar dan weet je ter plaatse wel of je hem opgelost hebt.

Geplaatst
5 minuten geleden zei regenboog2:

Misschien kan je het vakje persoonlijke notities gebruiken? Als je daarin de aantekening ‘ opgelost ‘ maakt, dan krijg je dit bij het openen van de cache op de GPS te zien. Het is wel een extra stapje, maar dan weet je ter plaatse wel of je hem opgelost hebt.

Dat heb ik ook gedaan, maar waar zie ik dat dan in mijn gps? Ik kan het namelijk niet vinden....

Geplaatst

nu vraag ik me af waarom je de niet opgeloste pussels naar je GPS zou overzetten
net alsof je de hele geschiedenis van K3 (om maar wat de benoemen) onderweg gaat oplossen om daarna een koker in een voortuin te rapen, waarbij je in de gaten word gehouden door op Ritalin levende blèrende huiskoters die jou een welkome verandering vinden van het eeuwig kijken naar de vele  beeldschermen in hun omgeving (worden ze zo lekker rustig van) 

Barny

Geplaatst (bewerkt)
1 uur geleden zei barny:

nu vraag ik me af waarom je de niet opgeloste pussels naar je GPS zou overzetten.

Eigenlijk heb je daar grotendeels wel gelijk in, maar dan mis je eventuele bonus caches.

Echter voor mij het belangrijkste is, dat je in een PQ ( = Pocket Query ) geen optie hebt, om dit te filteren. Zodat je b.v. wel mysteries met aangepaste coördinaten of met persoonlijke noties krijgt en de rest niet. Het is mysteries aan of uit.

Nu ik er zo over denk, zou misschien een handmatige List ( en daar een PQ van maken ) een optie kunnen zijn? Maar dan moet je wel alle bonus mysteries ( van je omgeving ) er handmatig in zetten. En vooral niet vergeten de opgeloste mysteries er in te zetten.

Dat filteren kan natuurlijk wel in Gsak, maar dat moet je dan ook wel hebben en daar tijd & geld aan willen spenderen. Persoonlijk loop ik liever buiten.

Natuurlijk gebruik ik wel de Ignore-bak, waar de 'kronkels' en voor mij onoplosbare & onzinnige mysteries standaard in verdwijnen. Hierdoor zijn alle 'onzinnige' mysteries niet meer zichtbaar en is het aantal mysteries in de PQ behoorlijk kleiner

Ik denk dat ik mijn PQ maar blijf gebruiken of heb jij misschien een oplossing?

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst
1 uur geleden zei barny:

nu vraag ik me af waarom je de niet opgeloste pussels naar je GPS zou overzetten
net alsof je de hele geschiedenis van K3 (om maar wat de benoemen) onderweg gaat oplossen om daarna een koker in een voortuin te rapen, waarbij je in de gaten word gehouden door op Ritalin levende blèrende huiskoters die jou een welkome verandering vinden van het eeuwig kijken naar de vele  beeldschermen in hun omgeving (worden ze zo lekker rustig van) 

Barny

Dat wil ik ook niet!  M aar de Oregon 700 heeft de functie dat je ter plekke de caches in een bepaalde straal binnen haalt. Daarbij kun  je niet geen filter instellen....
Dat is natuurlijk best een handige optie, maar als er geen onderscheid gemaakt heb ik er niet zo veel aan.

Geplaatst

@Linkaloversow ja die "bonus" cache' die was ik glad vergeten, of heb ik die als (opr)echte geocacher uit mijn hooft verbannen...
in een enkele keer zijn die "bonus" cache's de enigste beetje cache die je tegen komt maar waar de cacheeigenaar het leuk vind om je eerst te verplichten een heel stel ondermaatse meuk te moeten rapen voordat je een iets wat op een cache lijkt, mag bezoeken, vroeger waren dat multycache's en hoefde je onderweg geen meuk te rapen maar waypoints te bezoeken waar dan een vraag over gesteld werd,
voor mij is de oplossing van gewoon die weggegooide zooi niet rapen maar meteen naar het eindcoord gaan die overal op internet te vinden is, en mocht de omgeving de moeite waard zijn lekker een blokje om lopen of fietsen, je heb je GPS bij je om altijd de auto terug te vinden
@kaatjeblom die optie van de 700 was mij ook ontschoten, (ik moet nu echt eens met de tijd meegaan,,) 
maar als ik het zo lees hou ik het lekker bij mij 650 en aan de 70.000, cache(eind)coords die er instaan heb ik wel even genoeg, die ene cache die ik tussen de updates even mis komt de andere keer wel,
dus bij deze begrijp ik de vraag :) 

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...